BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 21:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana tarcz a klocki
PostNapisane: 29 maja 2016, 21:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
Czesc, mam troche dziwne pytanie, 500km temu zmieniłem klocki, ale w sumie wyszlo tak, ze zaczela mi bardzo bic kierownica przy hamowaniu, tylko hamowaniu. Najpredzej mi sie wydaje, ze skrzywily mi sie tarcze, bo w sumie wjechałem kiedys w kałuże po ostrym hamowaniu.

Teraz głowna czesc pytanie, czy przy wymianie tarcz kupowac nowe klocki, bo tak jak mowie klocki maja miesiac i 500km przebiegu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana tarcz a klocki
PostNapisane: 29 maja 2016, 21:11 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 1052
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
nie bo po co skoro sa cale nie spalone itd


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana tarcz a klocki
PostNapisane: 29 maja 2016, 21:13 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 1052
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
tarcze do tokarza i beda dobre chyba ze az tak sa krzywe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana tarcz a klocki
PostNapisane: 29 maja 2016, 22:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Tylko do kumatego tokarza bo spieprzy sprawę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana tarcz a klocki
PostNapisane: 29 maja 2016, 22:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Wentylowanych tarczy sie nie toczy.
Zazwyczaj podana przez producenta grubość minimalna jest ok 3mm mniejsza niż nowej tarczy więc po 1.5mm na strone po toczeniu tarcza będzie za cienka i szybko się pokrzywi. Zazwyczaj jak tarcza wentylowana wymaga toczenia to już nie ma minimnej grubości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana tarcz a klocki
PostNapisane: 30 maja 2016, 07:38 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
klocki przetrzeć grubszym papierem ściernym lub o beton, żeby się ładnie dotarły do nowych tarcz i już :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana tarcz a klocki
PostNapisane: 30 maja 2016, 10:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Ja kiedyś 2x toczyłem bo się krzywiły i za trzecim sprawdzałem czy mają jeszcze minimalną grubość- miały. Uważam, że można też zjeździć je odrobinę bardziej niż fabryka przewiduje. Uważam, że te minimalne grubości, które zalecają są podyktowane po części chęcią zysku ze sprzedaży części i robocizny w ASO.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana tarcz a klocki
PostNapisane: 30 maja 2016, 10:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Okolice Kielc
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Jest coś takiego jak pojemność cieplna tarczy. Za mało materiału - tarcza nie będzie w stanie odprowadzić ciepła wygenerowanego przy hamowaniu i w skrajnych przypadkach nawet pęknie.

Więc takie "oszczędzanie" na grubości tarczy może się skończyć tragicznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana tarcz a klocki
PostNapisane: 30 maja 2016, 19:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
--==Mały==-- napisał(a):
Wentylowanych tarczy sie nie toczy.
Zazwyczaj podana przez producenta grubość minimalna jest ok 3mm mniejsza niż nowej tarczy więc po 1.5mm na strone po toczeniu tarcza będzie za cienka i szybko się pokrzywi. Zazwyczaj jak tarcza wentylowana wymaga toczenia to już nie ma minimnej grubości.



To po ile ty chcesz staczać że 1,5mm na stronę to za mało ?

Na jedno przetoczenie idzie góra 0,2mm na stronę z resztą jak tarcz będzie blisko wymiaru minimalnego czy będzie nawet miała wymiar minimalny to co się stanie.
Odpowiem ci NIC.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana tarcz a klocki
PostNapisane: 30 maja 2016, 19:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
jackill napisał(a):
Jest coś takiego jak pojemność cieplna tarczy. Za mało materiału - tarcza nie będzie w stanie odprowadzić ciepła wygenerowanego przy hamowaniu i w skrajnych przypadkach nawet pęknie.

Więc takie "oszczędzanie" na grubości tarczy może się skończyć tragicznie.



Jak już taki jesteś obeznany na fizyce to policz sobie tą pojemność cieplną a zobaczysz że grubość tarczy między max a min niema takiego wielkiego znaczenia.
Producent podaje minimalną bezpieczną wartość i w ramach jej można eksploatować tarcze mając pewność że nic się nie stanie.
Popatrz sobie jak ruski toczą tarcze, aż są cienkie jak papier i nic się nie dzieje.

Dodam tylko ze kiedyś trochę eksperymentowałem i śmigałem innym autem na tarczach o 1,5mm poniżej wymiaru minimalnego i specjalnie hamowałem z dużych prędkości i nic się absolutnie nie działo.

O wiele ważniejsze jest to czy kanały wentylacyjne nie zarosły błotem lub rdzą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana tarcz a klocki
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
Przy okazji zapytam, czy moze byc jeszcze jakas przyczyna bicia przy hamowaniu, bo ogolnie mam jakis tam luz na maglu, ale jakby nie patrzec wczesniej tez byl luz, a nie biło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana tarcz a klocki
PostNapisane: 7 czerwca 2016, 22:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Ogólnie sprawdz opony,felgi,zawieszenie to podstawa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana tarcz a klocki
PostNapisane: 24 czerwca 2016, 19:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62b35
Sprawdź czy nie masz luzów w zawieszeniu, jeśli będzie ok to nowe tarcze rozwiążą problem z drganiami kierownicy przy hamowaniu. Kiepsko wyważone koła powodują drgania kierownicy nawet bez hamowania. Ostatnio to przerabiałem. Wulkanizator ch.. tzn źle wyważył i przy prędkości 110 km/h chciało mi wyrwać kierownicę. Dopiero następny wykonał dobrze robotę i jest gitara :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana tarcz a klocki
PostNapisane: 24 czerwca 2016, 23:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Szparus napisał(a):
Przy okazji zapytam, czy moze byc jeszcze jakas przyczyna bicia przy hamowaniu, bo ogolnie mam jakis tam luz na maglu, ale jakby nie patrzec wczesniej tez byl luz, a nie biło.


Krzywe piasty !

Zakłądasz nową tarczę , pochamujesz troche i nowa tarcza siada na krzywiej piascie i sie zaczyna

Przerabiałem to w focusie , przetoczyłem tarcze na aucie i gitara.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana tarcz a klocki
PostNapisane: 26 czerwca 2016, 17:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Jak masz bicie na piastach to toczenie na aucie nic nie da. Musi być zero luzów żeby było dobrze. Kiedyś mi mechanik pokazywał wytyczne ATE do montażu tarcz (nie pamiętam w jakim aucie) i tam było m.in. obowiązkowe sprawdzenie bicia. Niby filozofii dużej nie ma- montaż na czystą piastę i ma być dobrze ale praktyka pokazuje, że producenci odrzucają dużo reklamacji i mogą mieć sporo racji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana tarcz a klocki
PostNapisane: 27 czerwca 2016, 20:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62b35
Podstawowa sprawa przy montażu nowych tarcz to idealnie czyste piasty, i nie powinno być problemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL