BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 08:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 27 czerwca 2016, 21:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Witam, od tygodnia walczę i szukam nieszczelność dolotu. Psikalem plakiem i nic. Zdementowałem kolektor i wymieniłem wszystkie wężyki i gumy. Nowy oryginał separator z przewodami, oryginal roczny przepływomierz. Inpa po skasowaniu adaptacji sond pokazuje +20% krótkoterminowo na wolnych obrotach. Podczas jazdy jest tylko więcej. Pali 18l w mieście gdzie zawsze było 12-13. Wysokie spalanie zauważyłem po montażu skrzyni 6b więc oglądałem co mogli uszkodzić orzeszki pod kolektorem. Nic, sprawne i całe przewody. Podejrzewam trzy rzeczy. Czy Disa może łapać lewe powietrze? Może serwo dziurawe dość twardo się hamuje. Albo najgorsze gdzieś w głowicy jest nieszczelność.
Kolektory wydechowe sprawdzone mają nowe uszczelki więc odpada lewe powietrze. Patrząc na Inpe obie sondy zdechły ? Mało prawdopodobne

Jak można sprawdzić jeszcze nieszczelność ?

Myślę aby zwiększyć nieszczelność zamykając wlot na przepływomierzu i jego odłączenie. Powinno dziurą bardziej ssać powietrze chyba że się mylę.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 28 czerwca 2016, 12:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22 LPG
Pozostaje Ci chyba tylko wytwornica dymu. Te małe korki w kolektorze ssącym od strony ściany grodziowej też wymieniałeś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 28 czerwca 2016, 13:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
tak, zaślepki też. Wywaliłem dziś Dise a w jej miejsce wyfrezowałem alum zaślepkę z oringiem ( bardzo ciasno weszło ) i to nie to.
Jutro separator i zaślepiam te dwa otwory w tym "grzebieniu".

Z tym dymem to dobry pomysł tylko skąd to dorwać ?

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 28 czerwca 2016, 14:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 137
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M54B22
jest jeszcze jeden sposób:

podłącz kompa z INPA, postaw tak, żebyś widział ekran, psikaj po newralgicznych miejscach (sprężone powietrze, samostart jest ok) - tam gdzie krótkoterminowa korekta Ci będzie spadać ostro, tam masz dziurę.

Przy skrzyni mogli uwalić ten wężyk od regulatora ciśnienia paliwa (w filtrze paliwa- może być gdzieś przecięty.

Jakie masz błędy na kompie? To nie musi być na 100% nieszczelność, może wtrysk Ci leje albo pompa paliwa pada. Pali się check? +20 na dwóch bankach? Na jakich wartościach korekta się stabilizuje?

_________________
BMW nie klei się do drogi - to droga klei się do BMW.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 28 czerwca 2016, 15:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22 LPG
Z tym sepatatorem to juz mnie zgubiles, w koncu dales nowa odme czy bedziesz dopiero robic? O grzebieniu piszesz przy kolektorze ssacym? Rozwin mysl i staraj sie pisac konkretniej lub od razu dawaj numery czesci o ktorych piszesz bedzie prosciej:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 28 czerwca 2016, 17:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
No dobra a co pokazują sondy na wolnych obrotach , pracują ?

Co przepływa pokazuje na wolnych ?

Morze przepływka jednak uwalona

Tak duże korekty świadczą o mega dużej dziurze.
Ja miałem kiedyś kolanko walniete od wolnych obrotów i korekty poszły o 0,5 tylko.

Uwaga : odma ma membranę jak ona strzeli to bierze powietrze odpowietrznikiem z zewnątrz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 28 czerwca 2016, 22:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
- Wężyk regulatora ciśnienia paliwa cały.
- Wyskakują mi błędy że oba banki mają przekroczoną tolerancje.
- Check zapala się tylko jeżdżąc spokojnie po trasie, tak przedział 120-150km/h.
- Na wolnych obrotach korekta skacze +16 do +20. Jak jadę dobija nawet do +25.
- Pompa paliwa hmmm, ciśnienie na listwie 3,5b ale jakoś pomału dobijało około 2-3sek. Muszę zweryfikować to u kogo innego.
- Psikalem plakiem od góry po miejscach stykowych ale nawet nie dygnął silnik.
- Odma z kompletem węży oraz przepływomierz wymieniany rok temu na nowy oryginał.
Sondy i przepływomierz są na 100 % sprawne bazując na testach z przed roku. Podejrzewam że odma też będzie sprawna ale do serwa nie jestem pewny. Czasami wsiadam do samochodu a tam pedał hamulca sztywny jakbym o krawężnik cisł. Po odpaleniu silnika momentalnie robi się miękkie.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 28 czerwca 2016, 23:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
paczka fajek i jedziesz z dymem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 29 czerwca 2016, 09:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
dziabi3 napisał(a):
paczka fajek i jedziesz z dymem


ciepłem tym 5 lat temu :super:

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 29 czerwca 2016, 14:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 137
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M54B22
morcine napisał(a):
- Wężyk regulatora ciśnienia paliwa cały.
- Wyskakują mi błędy że oba banki mają przekroczoną tolerancje.
- Check zapala się tylko jeżdżąc spokojnie po trasie, tak przedział 120-150km/h.
- Na wolnych obrotach korekta skacze +16 do +20. Jak jadę dobija nawet do +25.
- Pompa paliwa hmmm, ciśnienie na listwie 3,5b ale jakoś pomału dobijało około 2-3sek. Muszę zweryfikować to u kogo innego.
- Psikalem plakiem od góry po miejscach stykowych ale nawet nie dygnął silnik.
- Odma z kompletem węży oraz przepływomierz wymieniany rok temu na nowy oryginał.
Sondy i przepływomierz są na 100 % sprawne bazując na testach z przed roku. Podejrzewam że odma też będzie sprawna ale do serwa nie jestem pewny. Czasami wsiadam do samochodu a tam pedał hamulca sztywny jakbym o krawężnik cisł. Po odpaleniu silnika momentalnie robi się miękkie.


na jakich wartościach stabilizują się korekty? (krótkoterminowe i długoterminowe) z tego widzę, piszesz tylko o rzeczywistych.

Miałem identyczne objawy jak Ty - była walnięta przepływka. Najlepiej jakbyś podmienił od kogoś, lub założył stary (który był być może uszkodzony w inny sposób).

Dziwi tylko jedno, dlaczego problem pojawił się po wymianie skrzyni. Przecież przy silniku nikt nic nie ruszał. Może coś powalone z sondami? Wtyczki zamienione miejscami (tak wymyślam, nie wiem czy tak się da w ogóle).

_________________
BMW nie klei się do drogi - to droga klei się do BMW.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 29 czerwca 2016, 16:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Masz tutaj mój filmik z dymiarką jakby co :hyhy:
https://www.youtube.com/watch?v=KomKnLV_BSA
Kiedyś też robiłem próby, bo myślałem że mam nieszczelność, ale okazało się że wszystko jest szczelne, a problem leżał gdzie indziej.

Sprawdź zaślepki i wężyk za kolektorem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 29 czerwca 2016, 17:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
siL napisał(a):
na jakich wartościach stabilizują się korekty? (krótkoterminowe i długoterminowe) z tego widzę, piszesz tylko o rzeczywistych.


Bmw niema czegoś takiego jak długo i krótko terminowe , są tylko małe obciążenia i duże obciążenia.

Jest w sieci taki fajny pdf który to opisuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 29 czerwca 2016, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
u siebie juz kilka razy walczylem z nieszczelnoscia. raz byla dziurka w wezu powrotnym od odmy, tym ktory wchodzi w bagnet. pozniej lewe powietrze przez dise. szukaj dobrze nieszczelnosci, bo gdzies na pewno siedzi. zajrzyj z podnosnika i psikaj tym durnym plakiem gdzie sie da ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 29 czerwca 2016, 22:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
dziabi3 napisał(a):
Bmw niema czegoś takiego jak długo i krótko terminowe , są tylko małe obciążenia i duże obciążenia.

Oczywiście, że ma.

Z tym, że korekty długo terminowe są dwie.
Additive dla wolnych obrotów i małych obciążeń
Multiplicativ dla średnich i dużych obciążeń.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 30 czerwca 2016, 19:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Tak tak dokładnie.

Nie chało mi się już tłumaczyć że lambdaintegrator to krotko terminowa.
Sorki za lenistwo :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 4 lipca 2016, 12:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Kurde coś jest z separatorem albo przewodami a jest to roczny nowy oryginał z przewodami. Odłączyłem przewody separatora od kolektora a oba otwory w grzebieniu połączylem przewodem jak na foto.
Obrazek

Idealne korekty na wolnych obrotach. Zobaczymy jeszcze na trasie na tempomacie przy 120km/h bo wtedy był już kosmos na plusie.
Nie wiem czy zbieg okoliczności czy może coś uszkodzili przy montażu skrzyni bo strasznie się wściekali że rozrusznik nie chciał wejść i wkładali łapę pod kolektor. Podejrzewam przewód splywowy do miski bo on jest najbardziej wystający

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 4 lipca 2016, 13:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22 LPG
morcine napisał(a):
Podejrzewam przewód splywowy do miski bo on jest najbardziej wystający


To nie zaglądałeś tam? Przecież dostęp jest niezły.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 4 lipca 2016, 14:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Toż to wystarczy ręke tam wsadzić i wymacać czy ten wąż jest zaciągnięty na rure bagnetu czy nie.
Sprawdź czy w separatorze masz zaślepione wejście na wężyk od regulatora ciśnienia paliwa. W M54 powinno być zaślepione koreczkiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 4 lipca 2016, 17:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
byłem przed chwilą w kanale , obejrzałem trzy razy cm po cm i wszystko całe :mur: koreczek na separatorze jest, wężyk spływowy cały. Wieczorem jeszcze sprawdze na trasie korekty jak to wygląda bo coś jest jeszcze nie tak. Coś mi sie wydaje że kolektor pójdzie do demontażu i pomału wszystko będzie sprawdzane jeszcze raz ( ja pitole cały dzień w dupie :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: :mur: )

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 4 lipca 2016, 19:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
A podciśnienie co leci do akumulatora podciśnienia i dalej na klapkę wydechu ?

To raczej marny ma wpływ na korekty ale zawsze coś.

Moim zdaniem tam albo jest duża dziura albo przepływka albo sondy walnięte.
Tak duże korekty nie biorą się od mikro dziurki.

Sprawdź czy w separatorze nie pękła membrana.
Albo czy zaślepki na końcu kolektora nie odpadły , tam są dwie i jedna nawet większa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL