BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 23:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Vanosy - czyli czeski film i potrzebna pomoc
PostNapisane: 20 czerwca 2016, 08:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
Czesc Chlopaki :)

Chlopaki potrzebuje porady i pomocy :) Ostatnio stoje przed dosc delikatnym tematem jakim jest regeneracja vanosow oraz korekta rozrzadu z racji przypuszcalnie rozciagnietego lancucha (sam tego nie bede robil tylko musze komus to powierzyc :) )
Ci co to robili znaja zagadnienie nad sensownosci tego zagadnienia. Przeczytalem x tematow do potegi n i wiem, ze kazdy mial podbobny, lecz jakby nie patrzec troche inny przypadek. Mnie wykancza metlik w glowie wiekszy niz wczesniej :)

Jesli chodzi o moja e46 to jest to motor tak jak w podpisie 2.8 w automacie. Przebieg licznikowo ponizej 190 tys ale przypuszczam ze moze byc wiecej o jakas stowke. W gorace dni odczuwam spadek mocy i jest to zauwazalne. Glownym winowajca byla wiskoza, ktora po zasprzegleniu nie rozpinala sie wiec ja wyrzucilem i jezdze w tym momencie na elektrycznym od klimy i temaperatury sa dobrze ogarniete bo sledze na bierzaco na tescie zegarow.
Zimny rozruch wrecz idealny bez zawahan silnika czy drgan.
Porownujac bezposrednio do e46 2.8 kolegi w manualu wg mnie jest zbyt duza roznica na jego korzysc.

W zeszlym tygodniu nasz Kolega z forum robil mi diagnostyke Ista i stwierdzil, zebym pomyslal na tym rozrzadem bo u niego byla podobna sytuacja w 330 i po korekcie sytuacja sie diametralnie zmienila (tutaj przy okazji chcialem mu podziekowac za ta diagnostyke i za poswiecony czas, bo udalo nam sie ogarnac jeszcze pare innych spraw :) super, dzieki !! )
Ponizej zdjecie z ISTY
https://www.dropbox.com/s/3i1wssafalgd6 ... 0.jpg?dl=0

Oprocz tego bylem w piatek jeszcze na slasku u chlopaka ktory dlubie przy vanosach i m-kach i ponownie robil mi diagnostyke - sytuacja sie potwierdzila i stwierdzil ze vanos na walku wydechowym jest w kiepskim stanie a w zasadzie praktycznie nie robi korekty.

W domu robilem jeszcze diagnostyke Disem i wg disa vanos unit jest ok.
Wyniki jakie wyszly
ssacy 1.75
wydechowy 4

Powiem szczerze ze nie znam sie na tych parametrach. Ale sugerujac sie wiedza i doswiadczeniem chlopakow, ktorzy robili mi diagnostyke bylem zdecydowany na ingerencje w rozrzad i vanosy.

Ale w sobote po rozmowie z kolega stwierdzilismy ze przetestujemy jego e46 330ci. Oryginalny przebieg 110 tys (powtorze oryginalny !! ). I wiecie co wyszlo? :) Cuda nie widy :) o ile moja 2.8 przechodzi w disie test, to jego na walku wydechowym nie przechodzi... i tutaj cale moje wyobrazanie i swiatopoglad runal w gruzach na temat przebiegu, rozrzadu i vanosow :)
Test dis
ssacy 1.88
wydechowy 7.5 ...
https://www.dropbox.com/s/a0eu8hkke60pn ... 5.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ckvv3ttrqrn3m ... 9.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/yi3v6av1spf4e ... 6.jpg?dl=0

Przy okazji zrobilismy jeszcze diagnostyke drugiego kolegi ktory ma e46 2.8 w manualu z przebiegiem okolo 160 tys (silnik po swapie) i wyniki sa troche lepsze niz u mnie
Test dis
ssacy 1.88
wydech 2.25
Ale wskazania z inpy livedaty vanosow calkiem zblizone do moich - cokolwiek one znacza :)
https://www.dropbox.com/s/ebtcjt3hqbo12 ... 4.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/n8xwov04dx72l ... 1.jpg?dl=0

I teraz mi powiedzcie co te wszystkie testy i parametry oznaczaja? :) Czyzbysmy w trojke mieli silniki z przestawionymi rozrzadami i wymagajacymi korekty ? :)
Zdraccie tajemnice jak interpretowac poszczegolne parametry :)
Ponizej dodatkowo jeszcze filmiki
diagnostyka mojej e46:
https://www.youtube.com/watch?v=5A_5PLGACeo
https://www.youtube.com/watch?v=T_xBWbXwIAs
https://www.youtube.com/watch?v=ApUYzqg4xKc

Diagnostyka kolegi e46 330ci
https://www.youtube.com/watch?v=WR9Ydkbbdbk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Vanosy - czyli czeski film i potrzebna pomoc
PostNapisane: 26 czerwca 2016, 13:47 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 1052
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
wiesz moze m50 szalu nie robi ale tez sie cos takiego dzialo i okazalo sie ze padl mi czujnik temp cieczy do kompa ten niebieski,,,po wymianie jest gitara a to ze w gorace dni brak mocy to co chwile ktos dzwoni na kompa do kumpla bo sie dławia ze rano chodzila buma a w goraczke jest lipa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Vanosy - czyli czeski film i potrzebna pomoc
PostNapisane: 29 czerwca 2016, 06:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
ale wiesz mi juz tutaj az tak bardzo nie chodzi odczyt tej temperatury a po prostu zeby ktos rzucil okiem na nagrane filmiki i stwierdzil czy vanosy pracuja poprawnie czy jednak sytuacja nie jest normalna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Vanosy - czyli czeski film i potrzebna pomoc
PostNapisane: 29 czerwca 2016, 22:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Ja Ci odpowiem, i tym samym zabije ćwieka ;)

Wszystkie te diagnostyki można sobie wsadzić... między wiersze ;)

Dlaczego? A no dlatego że sterownik pokazuje jedynie to co mu się wydaje że jest, nie raz miałem takie przypadki że testy pokazywały takie rzeczy że normalnie to samochód nie powinien jeździć a rozrząd igiełka nawet setke nie odstawał (uszczelnienia i łożyska na vanosie to wiadomo- zawsze dramat) druga strona medalu jest taka że nie raz i nie dwa program diagnostyczny pokazywał że jest super igła idealnie a brakowało przynajmniej 7-8 stopni na wałku rozrządu (to jest w cholere dużo).

Nie wiem skąd biorą się aż tak duże adaptacje zastępcze w tych steronwnikach, ale nie ma na to wpływ ani olej, anie przebieg, ani numer softu, ani żadna aktualizacja..... po prostu vanosów się nie da zdiagnozować i tyle. Trzeba je po prostu zregenerować i zapomniec, albo zapomnieć i jeździć... zależy od podejścia właściciela ;)

ps. a jak auto traci moc po postoju w korku to przenieś sobie czujnik temp powietrza zasysanego z kolektora w obudowe filtra powietrza i już problemu nie będzie.

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Vanosy - czyli czeski film i potrzebna pomoc
PostNapisane: 5 lipca 2016, 18:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
Leo napisał(a):
Ja Ci odpowiem, i tym samym zabije ćwieka ;)

Wszystkie te diagnostyki można sobie wsadzić... między wiersze ;)

Dlaczego? A no dlatego że sterownik pokazuje jedynie to co mu się wydaje że jest, nie raz miałem takie przypadki że testy pokazywały takie rzeczy że normalnie to samochód nie powinien jeździć a rozrząd igiełka nawet setke nie odstawał (uszczelnienia i łożyska na vanosie to wiadomo- zawsze dramat) druga strona medalu jest taka że nie raz i nie dwa program diagnostyczny pokazywał że jest super igła idealnie a brakowało przynajmniej 7-8 stopni na wałku rozrządu (to jest w cholere dużo).

Nie wiem skąd biorą się aż tak duże adaptacje zastępcze w tych steronwnikach, ale nie ma na to wpływ ani olej, anie przebieg, ani numer softu, ani żadna aktualizacja..... po prostu vanosów się nie da zdiagnozować i tyle. Trzeba je po prostu zregenerować i zapomniec, albo zapomnieć i jeździć... zależy od podejścia właściciela ;)

ps. a jak auto traci moc po postoju w korku to przenieś sobie czujnik temp powietrza zasysanego z kolektora w obudowe filtra powietrza i już problemu nie będzie.


No to pieknie teraz podsumowales cala ta diagnostyke i dywagacje :)
W takim razie nie pozostaje co wiecej drazyc tematu i po prostu wziac sie za te Vanosy i tyle... zobaczymy co bedzie po regeneracji .... czy sie cos zmieni czy nic :)
Nie bede podejmowal dyskusjji bo temat chyba dosc mocno wyczerpales i dosc jasno opisales jak wyglada sytuacja a opinie podpierasz przeciez doswiadczeniem :)
A powiedz mi jeszcze jak to jest z hamowaniem automatow? Jest sens czy nie ma sensu? Ostatnio bylem na hamowni i mowie a co mi tam szkodzi i poswiecilem 100 zl i gosc zrobil pomiar. W kazdym razie wynik mocno odbiega od serii niestety... ale tak jak mowie nie jestem do konca przekonany w wiarygodnosc pomiaru tego mojego automata ... wiec dalej tutaj ciezko jednoznacznie zaufac wynikom


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL