BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 11:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 4 lipca 2016, 21:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Dawno już wywaliłem ten przewód do klapki wydechu. Zaślepki z tyłu mała i duża na miejscu. Zrobiłem przejazd na trasie przy 120km/h wynik +15. Ogólnie im wyższe obroty tym co raz bardziej uboga mieszanka. Rekord jaki mi się dziś wyświetlił +28 przy 5tys obr, +15 przy około 3tys obr.

Przepływomierz przy odcince na trzecim biegu 650 jednostek.
Sondy pracują w przedziale 0.2-0.7v
Gumy za przepływką wyciągnięte i sprawdzone.
Przewód podciśnienia do filtra paliwa sprawny.
Serwo sprawne ale jeszcze nie sprawdzałem pompy strumieniowej do serwa.
Przewód odpowietrzania baku wywalony bo bak ma już mechaniczny zawór.
Disa wywalona zrobiona zaślepka na bardzo ciasnym oringu.

Już kończą się pomysły.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 4 lipca 2016, 23:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Dawno już wywaliłem ten przewód do klapki wydechu. Zaślepki z tyłu mała i duża na miejscu. Zrobiłem przejazd na trasie przy 120km/h wynik +15. Ogólnie im wyższe obroty tym co raz bardziej uboga mieszanka. Rekord jaki mi się dziś wyświetlił +28 przy 5tys obr, +15 przy około 3tys obr.

To masz odpowiedz , pompa paliwa albo zapchany filtr paliwa.
Ja ECU mam sprawną przepływe i sondy i wali takimi korektami to albo ma mało paliwa albo dużo dużo ale to dużo powietrza.
Nie chodzi tu o dziurkę małą szparkę tylko lochę jak wiadro a taka locha by ci rozwaliła wolne obroty totalnie.



Przepływomierz przy odcince na trzecim biegu 650 jednostek.


Tak ma być

Sondy pracują w przedziale 0.2-0.7v

Tak ma być


Przewód podciśnienia do filtra paliwa sprawny.


Tam niema być podciśnienia !!!
Tam ma być ciśnienie atmosferyczne tylko za filtrem aby było czyste powietrza.
Bmw nie korzysta z podciśnienia bo ma regulatory które utrzymują stałe ciśnienie względem atmosfery a nie kolektora dolotowego.

Kup przewód od pompowania kół na duży wentyl i manometr.
Przewód poprowadź do kabiny z manometrem i obserwuj ciśnienie paliwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 5 lipca 2016, 11:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Własnie ta dziura by musiała być wielka więc zmierzyłem ciśnienie paliwa po swojemu. Zastosowałem manometr z kompresora + metr przewodu zbrojonego o średnicy układu paliwa = wynik około 2,9b. Jak przy gazuję do 6tyś spada do 2 barów.
Obrazek
Za tłukę gamoni co mierzyli mi ciśnienie :zabawa: :zabawa: :zabawa:

Dziwne że silnik nie szarpał i nie przerywał na wysokich

Musze tylko jeszcze zweryfikować może na innym sprzęcie

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 6 lipca 2016, 18:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
A mówiłem.

Manometry kosztują około 170 zł + zestaw przewodów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 7 lipca 2016, 10:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
pompa paliwa :rozpacz: zmierzone ciśnienie na samym wyjściu pompy wyszło 2,5b, dziwne bo na listwie 2,9b na włączonym silniku :zdziwko: Ale sprawdzone na dwóch róznych manometrach.
Teraz żeby gafy nie zrobić szukam samego wkładu tylko nie wiem jakiej marki bo tego troche jest. Nie chce na pewno taniochy bo znajomy taką montował i brzęczała jak głupia.
Ile nowa pompa powinna mieć na wyjściu 3,5b czy więcej jak 3,5b aby regulator ciśnienia wyrównał ?

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 7 lipca 2016, 11:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 137
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M54B22
Ja mam (od około 3 lat) wkład pompy BOSCH. Polecam, dałem poniżej 300 zł brutto

_________________
BMW nie klei się do drogi - to droga klei się do BMW.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 7 lipca 2016, 12:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
znalazłem nie daleko mnie nówke w sklepie za 280zł VDO Siemens, bosch tam jest po 400zł. Chyba szarpne tego VDO

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 7 lipca 2016, 21:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
wkład siemensa zamontowany, ładuje i trzyma cały czas 3,7-3,6b niezależnie od obciążenia i obrotów. Na powrocie w końcu pokazało się paliwko. Tyle czasu jeździłem na słabej pompie.
Kwestia nieszczelności po odłączeniu separatora. Dziś pokazało prawie swoje miejsce wywalając olej i świniąc wszystko aż po katalizator przy środkowym tłumiku. Litr oleju poszedł w .......
Podejrzewam dwa miejsca wejście bagnetu do miski albo uszczelka czujnika poziomu oleju którego niedawno wymieniałem.
Aczkolwiek uszczelkę czujnika poziomu oleju raczej bym od razu skreślił bo jak niby miało by tam zassać lewe powietrze jak poziom oleju przykrywa. Z drugiej strony brak podciśnienia po odłączeniu separatora spowodowało że wytworzyło się nadciśnienie pracujących tłoków i wysadziło najsłabszym elementem. Dobrze myśle ?

Co do wejścia bagnetu do miski tu by mi bardziej pasowało. Jak był podłączony separator zasysało by w tym miejscu powietrze, z chwilą odłączenia wydmuchało olej ale czy na pewno ? przecież poziom oleju jest dużo niżej.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 7 lipca 2016, 23:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Kolego z odmą musisz uważać.

Jak odłączysz przewód od pokrywy zaworów i zatkasz przewód idącą do separatora to odma zassą olej z miski i walnie go w kolektor ssący.

Jak zatkasz króciec pokrywy to może ci wywalić uszczelki na silniku.


Osobiście przymierzam się do całkowitego wywalenia odmy, króciec z pokrywy dam do zbiorniczka opar i tyle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54b30 nieszczelność dolotu
PostNapisane: 8 lipca 2016, 07:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Ja tylko odłączyłem przewody od kolektora ssącego od tego grzebienia i luzem sobie wiszą. Rurka z pokrywy zaworów została nadal podłączona do separatora.
Podczas pracy silnika wydobywa się swobodny dymek i smrodek więc nie jest w pełni zatkane. Myslalem też o Oil tanku ale teraz myślę że separator jest dość ważny bo pomaga zmniejszać ciśnienie pod pokrywą. Raczej sama rurka nie uwolni takiego ciśnienia jakie wytwarzają pracujące tłoki i będzie ryzyko wywalenia oleju. Gdzieś widziałem że podłączona zostaje ta rurka do puszki filtra powietrza, wątpię aby tam wytworzyło takie ssanie jak na grzebieniu. Minusem separatora jest to że jak mamy jakąkolwiek mała nieszczelność w układzie korbowym np uszczelka pokrywy zaworów, świec, miski olejowej, na bagnecie czy wejście bagnetu do miski będzie ssało tam lewe powietrze. Co gorsza nie wyleje nam tam oleju i możemy sobie szukać dziurki.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL