BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 23:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39][530D] Problem z PDC po zamianie tył/przód na tył
PostNapisane: 19 lipca 2016, 15:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E39 530D
Kod silnika: M57
Witam forumowiczów!
Jest to mój pierwszy temat, także chciałbym serdecznie wszystkich pozdrowić. Myślałem, że znajdę odpowiedź na swój problem w internetach, ale nie udało się.
Od niedawna jestem posiadaczem BMW 530D E39 z 2000r. PDC (przód/tył) nie działało już od jakiegoś czasu więc postanowiłem się za to zabrać.
Pierwsza sprawa - na tyle miałem uwalone dwie czujki - przerwane kable.
Udało się to zrobić - wszystkie z tyłu "cykały" aczkolwiek dioda na przycisku PDC nadal mrygała i rozbrzmiewał 3s dźwięk.
Niestety poprzedni właściciel musiał kiedyś walnąć w przód i zderzak został wymieniony na taki bez miejsc na czujniki - (przodu jeszcze nie rozbierałem i nie wiem czy jest jakakolwiek wiązka)
Stwierdziłem więc, że na przodzie nie potrzebuje PDC. Z tego co czytałem wypięcie 3 wtyczki (z sterownika PDC przód/tył) nie pomoże, i tak też było, postanowiłem doposażyć się w sterownik PDC tylko na tył.

I tutaj powstaje problem.
Po zamianie sterowników, włączeniu biegu wstecznego i zbliżeniu się do przeszkody dioda nadal "pika", aczkolwiek brak jest sygnału dźwiękowego - jedyne co to takie charakterystyczne 1s pukanie, pikanie (nie wiem jak to opisać :?: ) dochodzące z głośniczka tylnego, które nie ustaje po wrzuceniu na luz ani po wyjęciu kluczyków! :mur:

Moje pytanie jest następujące - czy operacja którą wykonałem jest wgl. możliwa do zrobienia? A może jest walnięty po prostu głośniczek - choć co ciekawe po podłączeniu sterownika przód/tył wydaje on ten dźwięk 3 s. (sygnalizujący błąd)

Z góry dziękuję za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][530D] Problem z PDC po zamianie tył/przód na tył
PostNapisane: 20 lipca 2016, 04:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Żeby to banglalo nie wystarczy tylko fizycznie zmienić modułów. Musisz przekodować tez sterownik.
Po pierwsze czujniki na tył maja inny kod FA. Musisz wpiąć sie NCSem, usunąć kod FA PDC pełnego (przód i tył) a dodać tylko tylne. Nie pamietam tych kodów ale sa łatwo do znalezienia w sieci. Po zmianie fa musisz przekodować domyślnym profilem moduły z którymi sie łączysz (te dwa pierwsze co wybierasz bo w nich zapisane sa FA) oraz sam moduł PDC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][530D] Problem z PDC po zamianie tył/przód na tył
PostNapisane: 20 lipca 2016, 10:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E39 530D
Kod silnika: M57
Tak myślałem, że konieczne będzie kodowanie. Pobawię się z tym w czwartek i dam znać co i jak. Dzięki za pomoc :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][530D] Problem z PDC po zamianie tył/przód na tył
PostNapisane: 23 lipca 2016, 13:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E39 530D
Kod silnika: M57
Sprawa rozwiązana. Co ciekawe jest to możliwe i łatwe!

Z powrotem podłączyłem sterownik przód/tył zostawiając w spokoju ten na sam tył. Podłączyłem się przez interfejs do auta i odpaliłem NCS'a.
Wybranie modułu PDC i edycja pliku .trc a w nim linijki

ANZAHL_WANDLER
8_wandler

na

ANZAHL_WANDLER
4_wandler

POMOGŁA - dzięki czemu nie wykrywa czujników przednich (które i tak nie działały) i pozwala systemowi na pracę z samym tyłem. Po odłączeniu i podłączeniu akumulatora, system PDC na tył działa w pełni - mimo że sterownik jest przód/tył. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL