Witam ponownie

,
Chciałem Wam przedstawić nowy nabytek ale zacznę może od początku jako, że po zakończeniu galerii mojej F30-tki spodziewaliście się zapewne czegoś spod znaku ///M
Otóż mniej więcej 2 miesiące temu dowiedziałem się, że na sprzedaż będzie E92 M3 DKG pewnego znajomego mi Pana. Znałem mniej więcej historię tego auta uznałem, że zaproponuję swoją cenę która została ku mojemu zdziwieniu zaakceptowana. Cena była dość niska ale na dzień dobry do zrobienia były hamulce przód, hamulce tył, panewki i mniejsze lub większe zaniedbania. Poza tym w przeszłości auto miało parę przygód lakierniczych. Uznałem, że taka okazja drugi raz może się nie powtórzyć i warto wydać sporo kasy (dużo więcej niż zamierzałem wydać w najbliższych latach na auto), żeby móc spełnić marzenie spod znaku ///M. Nie czekałem więc długo i wystawiłem swoją F30-tkę na sprzedaż. Parę dni później kupiło ją ode mnie bardzo sympatyczne małżeństwo z Warszawy - pozdrawiam ich serdecznie
Niestety jakieś 2 tygodnie po sprzedaży F30 okazało się, że ktoś zaproponował właścicielowi „mojej” M3-ki lepsze pieniądze i za moimi plecami auto zostało sprzedane. No coż trudno takie życie, zostałem wydymany bez mydła
Zostałem więc bez auta i w dodatku bez pomysłu na to czego chcę
Problem polegał na tym, że z całej palety BMW nic mi specjalnie nie podchodziło tym bardziej mając jeszcze w głowie niedoszłe M3.
Myślałem więc o:
F20 - Niby ok ale bardzo podobne do F30, które właśnie sprzedałem poza tym dość damskie i w dodatku większość aut jest pusta jak bęben
E92 - Myślałem o jakimś 335/330 ale E90 już miałem (na M3 miałem zrobić wyjątek) więc dość szybko by mi się znudziło
E46 M3 - To piękne auto ale jak już bym miał w to iść to napewno nie przekładany anglik ani nie USA a o takie auto u nas ciężko. Poza tym to już dość „wiekowy” sprzęt wiec szkoda by mi było tyrać to auto na codzień i w zimę
E60 LCI - prawie już takie kupiłem ale jakoś mniej wzięło zastanowienie i odpuściłem że to jednak auto nie dla mnie - trochę zbyt popularne
X3 F25/X5 E70 - w akcie desperacji myślałem też o jakimś X-ie ale chyba jeszcze jestem za młody na takie auto
Po tym wszystkim prawie kupiłem dwuletniego Golfa VII GTI Performance DSG i gdyby znowu mnie ktoś nie ubiegł to pewnie pomykał bym już VW
Zacząłem się więc zastanawiać czego tak naprawdę chcę od auta.
Uznałem, że nie musi to być nic najnowszego w związku z tym że serię „F” już miałem i wiem z „z czym to się je”. Chciałem też aby następne auto miało jakiś konkretny silnik najlepiej V8 na otarcie łez po niedoszłej M3. Poza tym chodziło też o jakieś konkretne wyposażenie, jakiś bajer lub dwa który sprawia że auto mniej się nudzi i jest się czym „pobawić” np. Aktywny tempomat czy HeadUp.
Poza tym uznałem, że może to być jakieś mniej praktyczne nadwozie jako że głównie jeżdżę sam
I tak oto zacząłem poszukiwania E63 czyli auta które spełnia wszystkie postawione przeze mnie wymagania. Szybko okazało się, że większość 6-tek z tej generacji to mniej lub bardziej „pokamuflowane” USA

. Nie chciałem i nie chcę takiego auta nawet jak ma CARFAX czysty jak łza - po prostu nie i już, a już tym bardziej im bardziej takie auto próbuje udawać wersję EU.
Zdziwiły mnie też nieco ceny wersji LCI jako że pierwotnie nastawiałem się właśnie na polifta - okazuje się bowiem że za 650i LCI (poza USA i Anglikami) z dobrym wyposażeniem i rozsądnym przebiegiem w dalszym ciągu trzeba dać ponad 100 tys. zł.
Na plus E63 trzeba zaliczyć to, że większość z nich ma naprawdę porządne wyposażenie
I tak oto po paru przewertowanych ogłoszeniach trafiłem na swój egzemplarz
E63 650iA z 20 marca 2007 r. Auto dość ciekawe przede wszystkim ze względu na lakier Individual no i wyposażenie, ale o tym za chwilę.
Jeśli chodzi o historię to auto zostało ponoć skonfigurowane w niemieckim salonie przez jakiegoś rosyjskiego bogacza, gość wpłacić zaliczkę, auto wyprodukowali ale w między czasie jegomość wysypał się z kasą i auta nie odebrał. I w ten właśnie sposób auto trafiło do Polski. BMW w Niemczech wrzuciło to auto do swojej „bazy” jako auto nowe, gotowe do odbioru z tzw. stoku zapewne z dużym rabatem.
No i tak pewnego dnia klienta z Warszawy zakupiła to auto poprzez salon BMW Bawaria Motors w Warszawie i tam też auto było serwisowane. Parę lat później auto odkupił wspólnik pierwszej właścicieli i tak auto trafiło na Podlasie - konkretnie do Białegostoku.
Dwa tygodnie temu po wycieczce na Podlasie auto trafiło w moje ręce i tym samym wróciło z powrotem do Warszawy
Jeśli chodzi o plusy to zacząć należałoby od lakieru Individual - tzw.
Sonderlackierung - kolor
Rubin Schwarz. W pochmurny dzień wygląda jak zwykły czarny ale wystarczy nieco słońca i lakier mieni się odcieniami brązu, fioletu i bursztynu - parę zdjęć lakieru z bliska znajdziecie nieco niżej. Na deser są jeszcze listwy progowe z podświetlanym napisem BMW Individual.
Poza tym trafiło się dość fajne wyposażenie - generalnie auto ma chyba wszystko co dało się mieć w przedliftowym E63 - chyba tylko poza podgrzewaniem kierownicy i deską w skórze. Tak więc na liście wyposażenia jest m. in. - wyświetlacz Head Up, Aktywny tempomat Stop&Go, Night Vision, Dynamic Drive, szklany dach, dociąganie drzwi, dostęp komfortowy, skóra Nappa i fotele z pamięcią, lusterko z pilotem garażowym, HiFi Professional Logic 7, szyba przednia odbijająca promienie słoneczne i wiele innych - szczegóły znajdziecie w rozkodowanym nieco niżej VIN-ie.
Poza tym auto naprawdę zadbane, w środku w zasadzie jak nowe. Zapach skóry Nappa robi taki klimat, którego z całym szacunkiem próżno szukać w 1-kach czy 3-kach.
Auto jeździ jak szatan - pierwsze moje tak mocne BMW i jak się okazuje spalanie też da się przeżyć. Trasa powrotna z Białegostoku i średnie spalanie 11.8. W mieście ok. 15-16.
Co do minusów to auto kupiłem z lekkim zarysowaniem na tylnym zderzaku i błotniku tylnym prawym - ale to już ogarnięte. Poza tym jak to N62B48 nieco się poci. Na tą chwilę podcieka trochę z uszczelki Vacum pompy oraz z wyjścia na przewody olejowe do dodatkowej chłodnicy. Wszystko do ogarnięcia - bez tragedii.
Poza tym to przesiadka z iDriva CIC jakie miałem w F30 na CCC to jakaś porażka i tragedia. Chodzi to wszystko jakoś powolnie, a samo menu jest totalnie nieintuicyjne.
Więcej minusów poza kosztami ubezpieczenia póki co nie zauważam.
A no i bym zapomniał - obecny przebieg ok 96 tys. km - książka serwisowa prowadzona sumiennie. Pierwszą wymianę oleju ktoś zaserwował już po 6000 tys km
Z autem dostałem komplet kół zimowych i oryginalnych dywaników gumowych.
Co do planów to napewno "uszczelnić" motor. Poza tym jakiś update Navi i czy wymiana podrapanych elementów w środku jak blenda "///M" na kierownicy (już kupione), gałka automatu czy guzik start/stop.
Ciekawostka - Mój VIN -
CN18241 jest kropka w kropka identyczny z VIN-em
CN18242. Zgadza się wszystko, kolor, felgi, każda pozycja wyposażenia od A do Z. Tak więc wnioskuję, że moja 6-ka ma gdzieś na świecie siostrę bliźniaczkę
Auto już zarejestrowane - udało się załatwić całkiem fajne tablice (widoczne na ostatnich fotkach). No i standardowo musiałem przeprać chociaż dywaniki. Dość gadania pora na zdjęcia począwszy od oględzin i drogi powrotnej.
Rozkodawny
VIN (dziękuję
maciekpkow 
)
Numer podwozia
WBAEH11040CN18241Kod typu
EH11Typ
650I (EUR)
Typoszereg E
E63 ()
Seria
6Rodzaj konstrukcji
COUPEUkład kierowniczy
LLDrzwi
2Silnik
N62/TUPojemność skokowa
4.80Moc
270Napęd
HECKSkrzynia biegów
AUTKolor
SONDERLACKIERUNG (490)Tapicerka
LEDER PEARL/LEDER PRECISION/SCHWARZ (LESW)Data prod.
2007-03-20Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S205A AUTOMATIC GETRIEBE
Automatyczna skrzynia biegówS217A AKTIVLENKUNG
Aktywny układ kierowniczyS229A DYNAMIC DRIVE
Dynamic DriveP237A FAHRDYNAMIKPAKET
Pakiet dynamiki jazdyS302A ALARMANLAGE
Instalacja alarmowaS319A INTEGRIERTE UNIVERSAL-FERNBEDIENUNG
Zintegrowana pilot uniwersalnyS322A KOMFORTZUGANG
Funkcja dostępu komfortowegoS323A SOFT-CLOSE-AUTOMATIK FUER TUEREN
Autom. miękkiego zam. drzwiS356A KLIMAKOMFORT-VERBUNDVERGLASUNG
Oszklenie zespolone KlimakomfortS403A GLASDACH, ELEKTRISCH
Dach przesuwno-uchylny, elektrycznyS414A ABLAGENETZ BEIFAHRERSEITE
Siatka na przedmioty po str. pasażeraS423A FUSSMATTEN IN VELOURS
Dywaniki podłogowe VeloursS428A WARNDREIECK
Trójkąt ostrzegawczy i apteczkaS430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND
Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.S442A GETRAENKEHALTER
Uchwyt do napojówKod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S464A SKISACK
Worek na nartyS481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER
Fotel sportowyS494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER
Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażeraS508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
Park Distance Control (PDC)S524A ADAPTIVES KURVENLICHT
Adaptacyjne doświetlanie zakrętówS541A AKTIVE GESCHWINDIGKEITSREGELUNG
Adaptive Cruise ControlS563A LICHTPAKET
Pakiet oświetleniaS595A LM RAEDER ELLIPSP.121 NOTL.MISCHB.
Obr. BMW, st. le. styl. elips. 121S5ACA FERNLICHTASSISTENT
Asystent świateł drogowychS601A TV-FUNKTION
Funkcja TVS609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL
System nawigacji ProfessionalS610A HEAD-UP DISPLAY
Wyświetlacz przeziernyS611A BMW NIGHT VISION
Night VisionS612A BMW ASSIST
BMW AssistS616A BMW ONLINE
BMW OnlineKod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S620A SPRACHEINGABESYSTEM
Wejście głosoweS633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH.
Instalacja tel. kom. BusinessS672A CD WECHSLER 6-FACH
Zmieniarka CD na 6 płyt CDS677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL
System HiFi Professional DSPS698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD
S6AAA BMW TELESERVICES
S710A M LEDERLENKRAD
M Kierownica skórzanaS760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE
Wysoki połysk Shadow-LineS775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT
Podsufitka antracytP7R7A INNOVATIONSPAKET
P7R8A INNOVATIONSPAKET PLUS
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG
Wersja krajowa NiemcyS863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA
Spis dealerów, EuropaS879A DEUTSCH / BORDLITERATUR
Literatura pokładowa, niemieckiS8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG
Aktywacja nawigacji charakt. dla krajuKod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP
S936A BMW HANDY BEI AUSLIEF. ANFORDERN Dummy-SALAPA
S940A SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG
Wyposażenie na życzenie KlientaS964A REQUEST NAVIG. DVD ON DELIVERY Przy dost. zażądać płyty DVD nawigacji
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND
Lusterko wewn. ściemniane automatycznieS434A INTERIEURLEISTEN
Listwy wewnętrzneS459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY
Elektryczna regulacja foteli z pamięciąS502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE
Spryskiwacze reflektorówS522A XENON-LICHT
Światło ksenonoweS534A KLIMAAUTOMATIK
Klimatyzacja automatycznaS548A KILOMETERTACHO
Licznik kilometrówS851A SPRACHVERSION DEUTSCH
Wersja językowa, niemieckiSkładanie Indywidualne dane pojazdu
Tekst
---- Processing Individual
Sign "BMW individual"
0490 Special painting
Paintwork "ruby black-metallic" (code S23).0940 Special equipment on demand
Door sills with illuminated Individual logo.Oględziny w Białymstoku:



Droga powrotna:


Pierwsza myjnia i moim oczom ukazuję się ten fantastyczny lakier




Wspomniane zarysowanie, tak jak pisałem już ogarnięte - nie ma śladu

Pranko

No i fotki z dzisiaj:





















Tak wygląda mniej więcej historia odczytów z kluczyka w serwisie:

No i pierwsze zakupy:

Więcej wkrótce
