BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 23:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e92] problem z układem chłodzenia cieczy
PostNapisane: 5 sierpnia 2016, 15:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 335 i
Kod silnika: N54B30
Garaż: 118 i
335 i
witam Kolegów,

moj problem - zostawilem na noc auto na ladowaniu, 6A, 12V . po 12h odlaczylem auto i wzialem na przejażdżkę, podczas której już po 3 minutach włączył sie wentylator chlodnicy. Napierw na najwyższym biegu kręcił się jak szalony, potem troche zwolnił, żeby znowu wskoczyć na wyższy bieg. Potem żołta a następnie czerwona kontrolka. Dodam że temperatura oleju w normie.

Dziś zrobilem test nr 7 , wiatrak się włącza od 90st. temp cieczy, olej temp ok 80, a wlaściwie to włączy sie dopiero wtedy gdy dodam gazu, tak to siedzi cicho. Jak już dodam gazu to wieje cały czas ze zmienna prędkościa raz szybciej raz wolniej a temperatura powoli wzrasta. na postoju dobilem do 120 (mimo wiatraka na pełnych obrotach) i wyłączyłem silnik. Wąż górny gorący, natomiast ten dolny ledwo ciepły. Włączyłem jeszcze raz po paru minutach temp 90. i tak 90-100 az dojechalem do domu.

Wymienilem czujnik temp cieczy (ten w głowicy) nic to nie pomoglo.

Ktoś z silnikiem n54 miał ten problem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e92] problem z układem chłodzenia cieczy
PostNapisane: 5 sierpnia 2016, 16:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Bolączką n54 jest padająca elektryczna pompa wody. Sprawdź ją

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e92] problem z układem chłodzenia cieczy
PostNapisane: 5 sierpnia 2016, 16:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 335 i
Kod silnika: N54B30
Garaż: 118 i
335 i
ten myk z pedałem gazu na wyłączonym silniku to fakt czy mit ? nie mam doświadczenia z chlodzeniem w tym aucie, 3 lata byl spokój, podpowiesz jak skutecznie sprawdzic pompe ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e92] problem z układem chłodzenia cieczy
PostNapisane: 5 sierpnia 2016, 16:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
johnny_335i napisał(a):
ten myk z pedałem gazu na wyłączonym silniku to fakt czy mit ?

To fakt nie mit. Najlepiej podłącz prostownik jak będziesz testował, bo aku może paść.

Podepnij też po kompa i zobacz czy są jakieś błędy odnośnie pompy wody.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e92] problem z układem chłodzenia cieczy
PostNapisane: 6 sierpnia 2016, 00:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 154
Lokalizacja: Szczecin / Warszawa
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 54&start=0
Tak z ciekawości, wyjaśnicie co to za myk z pedałem gazu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e92] problem z układem chłodzenia cieczy
PostNapisane: 6 sierpnia 2016, 13:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
mbablowski napisał(a):
Tak z ciekawości, wyjaśnicie co to za myk z pedałem gazu?

Pompa wody w tym silniku jest elektryczna. Wciśnięcie gazu na około 10 sekund na zgaszonym silniku uruchamia pompę.
Jest to procedura do odpowietrzania układu chłodzenia.

Pompa dobiera odpowiednie obroty do obciążenia (włączone ogrzewanie). Problemów z elektryczną pompą jest kilka a najpopularniejsze to:
- pompa działa sprawnie ale cieknie z niej płyn
- pompa wyłącza się przy pewnych obrotach i silnik się przegrzewa.
- pompa wyłącza się przy pewnych obrotach i równocześnie cieknie z niej płyn :D

W moim n54 pompa wytrzymała 100kkm. Po ostrym sprincie na niemieckiej autostradzie na drugi dzień kałuża pod autem :)

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e92] problem z układem chłodzenia cieczy
PostNapisane: 6 sierpnia 2016, 19:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
Witam, skoro dolny wąż jest zimny to moze termostat sie nie odwiera?
Czyli albo zapowietrzony albo termostat sie zaciol. To tylko moje zdanie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e92] problem z układem chłodzenia cieczy
PostNapisane: 12 sierpnia 2016, 23:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 335 i
Kod silnika: N54B30
Garaż: 118 i
335 i
problem rozwiązany ,wymiana pompy wody oraz termostatu

dziekuje Kolegom Lukasz_S oraz Kush Kush


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL