BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 20:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Panewka i konsekwencje
PostNapisane: 3 sierpnia 2016, 17:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Witam forumowiczów.

Mam ogromny problem, tyrkotanie w silniku oznacza zapewne wymiana panewek przynajmniej z tego co się dowiedziałem. Na bagnecie nie ma jeszcze żadnych opiłków metalu. I teraz problem z którym się borykam, jestem 1100 km od miejsca mojego zamieszkania (jestem za granicą). Nie mam pieniędzy żeby zrobić to na miejscu, a do pracy muszę dojeżdżać jeszcze przez 1,5 miesiąca :dobani: Czy to dobije totalnie mój silnik ? Ile kosztuje wgl wymiana tych panewek ?

Bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Panewka i konsekwencje
PostNapisane: 3 sierpnia 2016, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57d30
jeżeli to jest faktycznie panewka to możesz na niej zrobić jeszcze 10km albo 100km, tego nikt nie przewidzi, w każdym bądź razie jazda ze stukającą panewką kończy się zatarciem silnika i możliwe, że widowiskowo korba wyjdzie bokiem i narobi bałaganu olejowo wodnego na ulicy.


koszt naprawy na pewno nie będzie mały ponieważ stukająca panewka wyciera korbowód przez co nie będzie można go użyć jeszcze raz na nowych panewkach. A żeby go wyciągnąć trzeba zdjąć głowice. Wtedy głowica do obróbki, blok najlepiej też dać do splanowania i sprawdzenia cylindrów + wał do szlifu jeżeli się nadaje i na to zakładać panewki nadwymiarowe. Koszty przekroczą bez najmniejszego problemu 3tys pln.

Zasadnicze pytanie czy jest to faktycznie panewka czy może popychacz zaczął stukać albo coś innego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Panewka i konsekwencje
PostNapisane: 3 sierpnia 2016, 19:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Więc jak to wykryć ? Taki koszt to dla mnie :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Panewka i konsekwencje
PostNapisane: 3 sierpnia 2016, 20:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Nie panikuj tak od razu... masz tam kogoś kto zdiagnozuje dobrze problem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Panewka i konsekwencje
PostNapisane: 3 sierpnia 2016, 20:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Po pierwsze to panewka nie terkocze tylko stuka, nagraj ten dźwięk lub udaj się do jakiegoś mechanika i będziesz wiedział. Być może to rozrząd hałasuje lub szklanka stuka.
Po drugie, jak stuka panewka to silnik jest praktycznie do wymiany.
Poszukaj sobie drugiego słupka na podmiankę i jeździj aż się zesra.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Panewka i konsekwencje
PostNapisane: 3 sierpnia 2016, 20:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 205
Moje BMW: e46 318 Touring
Kod silnika: M43TUB19
Nagraj dźwięk.

Konsekwencje są jasne - siły działające na układ korbowy posiadający luzy spowodują w końcu jego zniszczenie. Jak masz szczęście - dojedziesz. Jak masz pecha - już na ten moment jest po zabawie i conajmniej dół silnika do remontu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Panewka i konsekwencje
PostNapisane: 3 sierpnia 2016, 21:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
Po pierwsze nie napisales jaki masz silnik.Musialem wejsc w twoj profil i znalazlem ze posiadasz przedliftowe 316i albo 318i.Takze jezeli korba wyjdzie bokiem,koszt wymiany takiej jednostki nie bedzie ekstremalny.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Panewka i konsekwencje
PostNapisane: 4 sierpnia 2016, 15:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Byłem u mechanika (jestem w Hamburgu) powiedział, że naprawa przekroczy wartość samochodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Panewka i konsekwencje
PostNapisane: 4 sierpnia 2016, 15:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37065
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
kup tanie auto, wykup miesięczne blachy celne
ewentualnie podmiana silnika

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Panewka i konsekwencje
PostNapisane: 4 sierpnia 2016, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Podmienie silnik, tak jak napisałeś. Orientuje się ktoś pi razy drzwi ile taka wymiana kosztuje ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Panewka i konsekwencje
PostNapisane: 4 sierpnia 2016, 19:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57d30
pińcet+ wymiana i do tego części albo w twojej kwestii albo tego kto to robi, uszczelki pod kolektory itp rzeczy, które trzeba wymienić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Panewka i konsekwencje
PostNapisane: 4 sierpnia 2016, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
No okej, dam znać ile mnie to wyniosło, pewnie jeszcze trochę poczekam zanim wymienie, bo jeszcze nie wracam do PL. Dzięki Wielkie chłopy, pozdrawiam :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Panewka i konsekwencje
PostNapisane: 9 sierpnia 2016, 01:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 318i E46
Kod silnika: M43TUB19
Może już "za późno", może nie.

Jestem w miarę na świeżo z tematem panewek w M43 (wymiana w połowie maja i 3000 kilometrów od wymiany). Warto zaryzykować i dobrze sprawdzić, gdyż może naprawę uda się przeprowadzić w miarę przyzwoitym kosztem, tak jak było w moim przypadku. Stukało, stukało, po przegazowaniu od ok. 2700 obrotów w górę coraz mocniej, na wolnych obrotach cisza, do tych newralgicznych 2700 także. Dźwięk doprowadzał do gęsiej skórki na całym ciele.
Pojechałem do gościa, który narozkładał się w życiu wiele silników z Beemek. Wał został pomierzony, posprawdzany. Okazało się że nie oberwał, stuki powodowały delikatne luzy na panewkach 1 i 2 cylindra, spowodowane "wytrzaskanymi" zamkami na panewkach. Nie spowodowały one jednak uszkodzenia wału korbowego. Naprawa ograniczyła się do wymiany samych panewek korbowodowych, a koszta zamknęły się (ze wszytkim - panewki+olej+uszczelki) w 600 złotych polskich.
Dwóch innych mechaników radziło wymianę silnika(silnik+robocizna 2000 wzwyż), jeden chciał odkupić samochód na części. Póki co przejechałem ponad 3000 km, nieraz odwiedzając obrotomierz na trasie podczas wyprzedzania powyżej 5 tysięcy. W ciągu pierwszych 1,5 tysiąca km ważne jest "dotarcie" nowych panewek.

Pozdrawiam i życzę szczęśliwego zakończenia przygody z panewkami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Panewka i konsekwencje
PostNapisane: 9 sierpnia 2016, 20:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
To miałeś mega szczęście.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Panewka i konsekwencje
PostNapisane: 9 sierpnia 2016, 21:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 205
Moje BMW: e46 318 Touring
Kod silnika: M43TUB19
To nie pierwszy M43, którego wał przeżył mimo uszkodzenia panewek, więc można uznać że silnik ogólnie dosyć wytrzymały. Co nie oznacza oczywiście, że niezniszczalny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Panewka i konsekwencje
PostNapisane: 10 sierpnia 2016, 00:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 318i E46
Kod silnika: M43TUB19
Silnik jest tylko maszyną, a jak wiemy wszyscy z doświadczenia, nie ma maszyn idealnych i bezobsługowych.
Nie dam złego słowa powiedzieć na ten silnik. Dodam tylko, że panewki zostały wymienione na oryginały, więc teoretycznie na kolejne 250 tysięcy jest spokój. I jeszcze raz polecam diagnozę u dobrego mechanika, nie naciągacza, który skrupulatnie podejdzie do sprawy, pomierzy wał (to podstawa), bo być może uda się nam zachować w kieszeni poważną sumkę i przeznaczyć ją na inne "przyjemności" :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Panewka i konsekwencje
PostNapisane: 10 sierpnia 2016, 19:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
Robicie wyceny a nawet nie wiadomo dokładnie o jaki silnik chodzi... :wstyd:

Dobra diagnoza to podstawa, później można szacować koszty.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Panewka i konsekwencje
PostNapisane: 12 sierpnia 2016, 08:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
No ja już kupiłem silnik, także podążam tą droższą ścieżką, a czy lepszą to się okaże. Zastanawiam się czy nie zlecić u mechaniora wymiany panewek na nowe. Ja borykam się z tym problemem, że jestem za granicą, samochód jest mi niezbędny do pracy i za każdy dzień tracę spore pieniądze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Panewka i konsekwencje
PostNapisane: 27 sierpnia 2016, 15:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Najnowsze wieści :

Brawo dla użytkownika wandii, jednak to był rozrząd. Mechanicy w Niemczech stwierdzali od razu, że to panewka. To z dobry wieści, ze złych to, że jednak i tak za późno zostało zdiagnozowane, bo korbowód zniszczony i silnik nie nadaje się nawet już do remontu, także i tak przekładka wchodzi w grę. Koszta mają przekroczyć grubo ponad tysiąc :przestraszony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL