BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] przerywanie albo dławienie
PostNapisane: 16 sierpnia 2016, 15:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 12
Lokalizacja: Sława/Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43B19
Witam!

Od dłuższego czasu szukam przyczyny jaką jest przerywanie i brak mocy auta przy gwaltownym dodaniu gazu. e46 M43B19 1.9 105km
Myślałem ze jest to przyczyną katalizatora gdyż wywalilo mi błąd "165 katalizator" i po jakimś czasie zaczęły sie problemy z tym całym przerywaniem, więc pierwsze co pomyślałem "nie chcesz zemną współpracować to usuwam" :cwaniak: kat został usunięty (faktycznie, rozsypał się) lecz to nic nie zmieniło.
No to nadeszła pora na nowe świece... stare były w stanie opłakanym. Dalej nic :( Brak efektów
przepływkę odłączyłem by zobaczyć czy coś to zmieni, ale żadnej różnicy nie odczułem. :dontgetit:
Może odma? Byle nie cewka :zalamany:

Jeśli ułatwi wam diagnozę film to nie ma sprawy nagram tego potwora pod maską (105km :rotfl: ) i jego bolączkę.
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc z nakierowaniem mnie... nie chce wymieniać wszystkiego co podejrzane według mnie bo nie tędy droga i kieszeń mała.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przerywanie albo dławienie
PostNapisane: 16 sierpnia 2016, 18:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
Jakieś błędy na komputerze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przerywanie albo dławienie
PostNapisane: 16 sierpnia 2016, 20:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 12
Lokalizacja: Sława/Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43B19
tylko ten: 165 Kataliztor
on teraz bedzie mi sie pojawiał gdyż wyciąłem Kata, a jak pewnie dobrze wiecie w wydechu są 2 czujniki przed i za katem... za katem jest diagnostyczna sonda więc po przejechaniu dłuższej trasy będzie mi ten błąd wywalać co nie zmienia faktu że innych błędów nie ma :znudzony: jak by sie pojawiły pewnie by ułatwiło to sprawę

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przerywanie albo dławienie
PostNapisane: 17 sierpnia 2016, 10:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Mam ten sam silnik. Sprawdź pompę paliwa, żeby potem Ci samochód nie stanął na skrzyżowaniu, też mi kulał podczas przyspieszania, a potem nagle dramat - już to przerabiałem. Oprócz tego przepływomierz. Dalej zostają sondy lambdy, sprawdzić czy gdzieś może bierze lewe powietrze, zobacz odmę i dolot powietrza. Są jeszcze czujniki położenia wału i wałka, ale to już nie wiem czy ma aż taki wpływ. Cewkę też wypadałoby sprawdzić. Dziwne czemu świece były w takim stanie, u mnie zawsze raczej ładnie i równomiernie, a mam już nalatane 273k km.

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przerywanie albo dławienie
PostNapisane: 17 sierpnia 2016, 18:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 12
Lokalizacja: Sława/Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43B19
Ok. Da się jakoś sprawdzić pompe paliwa bez kupna nowej ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przerywanie albo dławienie
PostNapisane: 17 sierpnia 2016, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 12
Lokalizacja: Sława/Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43B19
Dodam także że spalanie wzrosło choć nie jestem wstanie powiedzieć o ile... ale na pewno pali o wiele wiecej

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przerywanie albo dławienie
PostNapisane: 18 sierpnia 2016, 13:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57D30
Robcio213 napisał(a):
Dodam także że spalanie wzrosło choć nie jestem wstanie powiedzieć o ile... ale na pewno pali o wiele wiecej



U mnie za czasów kiedy posiadałem E36 316i :-D Takie objawy powodowała właśnie sonda lambda. Silnik raz chodził normalnie, raz się dławił, szarpał jakby nie palił na wszystkie cylindry.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przerywanie albo dławienie
PostNapisane: 18 sierpnia 2016, 19:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 12
Lokalizacja: Sława/Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43B19
wątpię w to by była to sonda... zresztą te objawy są cały czas, choć nie powiem na zimnym mniej.
Zreszta jak sie nie mylę to ty miałeś w swojej silnik 1.6 a tu mamy 1.9 możliwe że za dużo sie nie różnią wiec objawy mogą być podobne a przyczyna inna...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przerywanie albo dławienie
PostNapisane: 18 sierpnia 2016, 20:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Prawidłowa diagnoza to podstawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przerywanie albo dławienie
PostNapisane: 19 sierpnia 2016, 18:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 12
Lokalizacja: Sława/Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43B19
Tylko że coś mi z tą diagnozą nie idzie. :mur: Ale mam trop że odma postanowiła iść na emeryturę :hyhy:
odkręcam korek wlewu oleju i co ? zero reakcji silnika a z tego co wiem powinien chociaż sie zachwiać na obrotach. Poprawcie mnie jeśli sie mylę. Aaa i jeszcze bulgotanie jak by sie woda gotowała gdy wyciągane bagnet. Można jeszcze po czymś zdiagnozować uszkodzona odmę ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przerywanie albo dławienie
PostNapisane: 19 sierpnia 2016, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 12
Lokalizacja: Sława/Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43B19
a silniczzek krokowy ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przerywanie albo dławienie
PostNapisane: 20 sierpnia 2016, 18:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52TUB20
A czy jak odkręcasz korek od wlewu oleju to czy zasysa powietrze czy jest nadciśnienie we wlewie ? Jeżeli nadciśnienie to odma . Jeżeli zasysa to albo lewe powietrze gdzieś masz albo przepływka do wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przerywanie albo dławienie
PostNapisane: 22 sierpnia 2016, 17:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 12
Lokalizacja: Sława/Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43B19

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przerywanie albo dławienie
PostNapisane: 22 sierpnia 2016, 18:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 12
Lokalizacja: Sława/Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43B19
Wymieniłem dzisiaj filtr paliwa, wyczyscilem odme,silniczek krokowy i przeplywke specjalnym plynem. I dalej bez zmian. Gdy odkrecam korek wlewu oleju to zasysa korek i chlapie olejem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przerywanie albo dławienie
PostNapisane: 22 sierpnia 2016, 18:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B30
Silnik na jałowym pracuje równo? Nie jest tak że jak jedziesz i dajesz gaz w dechę wtedy szarpie bardziej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przerywanie albo dławienie
PostNapisane: 22 sierpnia 2016, 20:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 12
Lokalizacja: Sława/Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43B19
Na jalowym nic nie faluje. Ładnie utrzymuje się na 800 te szarpanie tylko przy gwaltownym dodaniu gazu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przerywanie albo dławienie
PostNapisane: 22 sierpnia 2016, 20:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B30
Może być cewka, charakteryzuje się tym że dostaje przebicia pod obciążeniem tzn. jak gwałtownie przyśpieszasz, albo jak jedziesz pod górę. Błąd nie zawsze musi pokazać tylko po rozgrzaniu powinno dygotać silnikiem. Co do odmy jeśli jest sprawna jak odkręcasz korek praca powinna się zmieniać ja w M52 tak miałem. Jeśli odma niesprawna to też kopci na niebiesko bo bierze olej do kolektora dolotowego. I jeszcze jedno na Twoim miejscu na samym początku zakręcił bym emulator przed drugą sondę np takiego typu
http://allegro.pl/katowy-emulator-sondy ... ml#thumb/1
oczywiście wiedząc jaka jest średnica i skok gwintu Twojej sondy powinien błąd ustąpić z drugą sondą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przerywanie albo dławienie
PostNapisane: 22 sierpnia 2016, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 12
Lokalizacja: Sława/Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43B19
Dobra jutro zamówię z rana cewke i odme, wieczorem dam znać czy się udało :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przerywanie albo dławienie
PostNapisane: 23 sierpnia 2016, 14:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52TUB20
Moim zdaniem to uszkodzony przepływomierz albo lewe powietrze. Ja na twoim miejscu podmienilbym od kogos przepływke a jakby to nie dało efektu to szukalbym lewego powietrza ,najprawdopodobnie któryś przewód odmy.
A i postawiłbym 5 złotych ze odma i cewki nie przyniosą takiej poprawy jaką oczekujesz :) (ale to takie moje skromne zdanie które moze byc nietrafne)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] przerywanie albo dławienie
PostNapisane: 24 sierpnia 2016, 13:14 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 12
Lokalizacja: Sława/Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43B19
dobra juz wiem co i jak. A więc tak, przewód który idzie od odmy do pokrywy zaworów był dziurawy to po pierwsze, po drugie membrana w odmie jest uszkodzona. Do końca tygodnia będę miał części. Dam znać jaki efekt.



Po wymianie odmy i przewodów niestety nie było efektu... :mur: czyli zostało do wymiany 2 podejrzanych ( cewka,przepływka)
wymieniłem cewkę i wszystko wróciło do normy :super: . Sorry że po takim czasie daje znać. Mam nadzieje że komuś kiedyś to pomoże.
Dziekuje wszystkim za podpowiedzi i próbę pomocy.

Temat do zamknięcia

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL