BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 23:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E91] 320d M47N2 163KM problem z czymś :/
PostNapisane: 6 lipca 2016, 18:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Witam serdecznie w mojej E91 163km nastąpił problem. W załączeniu filmik pokazujący jak zachowuje się turbina i powstający dziwny dźwięk przy gaszeniu silnika. Dźwięk tego "wysysania" ustaje po chwili a turbina dalej się kręci jakby problem był z nadmiarem ciśnienia. Turbina jest dobra, sprawdzona. Po zsunięciu węża doprowadzającego powietrze do przepustnicy a dalej do zaworu EGR dźwięk przy gaszeniu zanika. Czytałem że niby występują jakieś zawory wyrzucające nadmiar ciśnienia ale nie wiem czy w ogóle idę w dobrym kierunku. Elektrozawór EGR jest ok, od turbiny nie sprawdzałem ale nie wiem czy będzie mieć coś z tym wspólnego ponieważ autko jeździ pięknie i nic nie przymula, DPF wypalony, odma nowa założona. Obawiam się czy to zachowanie turbiny nie może przypadkiem czegoś uszkodzić. Samochód sprawdziłem INPĄ i błędów żadnych nie ma. Nieszczelności przy turbinie i w układzie podciśnienia nie ma. help :)

A tu filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=AYrXifh ... e=youtu.be

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E91 320d M47N2 163KM problem z czymś :/
PostNapisane: 7 lipca 2016, 21:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Jawiszowice
Moje BMW: e90 '11 320xd
Zawory są ale w benzynach w dieslach nie ma.
Co do dźwięku to nie wiem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] 320d M47N2 163KM problem z czymś :/
PostNapisane: 7 lipca 2016, 22:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
ok, dzięki. Problem dalej występuje i w dalszym ciągu z nim walczę. Nie wiem czy jest sens spróbować czyścić intercooler o ile w ogóle się da :/ Próbuję dalej jak coś się zmieni dam znać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] 320d M47N2 163KM problem z czymś :/
PostNapisane: 8 lipca 2016, 04:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Jawiszowice
Moje BMW: e90 '11 320xd
Ale co ma dać czyszczenie intercooler'a jeśli on jest na filmie odpięty?
Jak pospinasz wszystkie rury to też są jakieś dźwięki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] 320d M47N2 163KM problem z czymś :/
PostNapisane: 8 lipca 2016, 08:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Dźwięk nie występuje przy każdym gaszeniu auta, jak doda się gazu to podczas opadania obrotów słyszalny jest dźwięk porównywany do rozklekotanego łożyska, lecz przy gaszeniu jakby uciekające powietrze. Na filmiku zdjęty jest dolot powietrza z przepływomierza. Intercooler dalej jest wpięty ale jak silnik nie muli tylko normalnie się wkręca to raczej nie będzie powodem. Sam nie wiem co to może być i zaznaczam żę dźwięk nie występuje zawsze ale w większości gaszeń.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] 320d M47N2 163KM problem z czymś :/
PostNapisane: 9 lipca 2016, 21:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Jawiszowice
Moje BMW: e90 '11 320xd
Zakładając, że nie ma utraty osiągów to turbo nie powinno wydawać żadnych dźwięków. Stąd raczej podejrzewam, że może coś uszkodziło wirnik po stronie gorącej lub jakaś inna awaria turbo.
PS
Faktycznie pomyliłem się z tym intercoolerem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] 320d M47N2 163KM problem z czymś :/
PostNapisane: 10 lipca 2016, 06:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Ale gdyby turbo było uszkodzone to nie powinno wtedy "wyć" cały czas a dźwięk dziwaczny wydobywa się nie zawsze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] 320d M47N2 163KM problem z czymś :/
PostNapisane: 10 lipca 2016, 13:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Jawiszowice
Moje BMW: e90 '11 320xd
Z turbo to jest tak, że czasem wydaje jakieś dźwięki a jest całkiem OK. Tzn. nie jest całkiem skoro coś tam się dzieje ale wiele osób tak jeździ i podejmuje naprawę dopiero jak coś odczuwalnego dla silnika się dzieje.
Generalnie 100% sprawnego turbo w aucie seryjnym nie powinno być słychać.
Co do Twojego przypadku to rozumiem, że mechanik sprawdzał luz wzdłużny i poprzeczny i on jest OK.

Jedyne, czego bez demontażu nie sprawdzisz to zmienna geometria i stan wirnika po stronie spalin. Może być tak, że po wyłączeniu silnika geometria jest 'zamykana' i czasami coś tam się dzieje.
Tylko, że jak geometria szwankuje to albo jest turbo dziura i auto jedzie od 2500-2800 obr. albo jest przeładowanie i wtedy wyrzucany jest błąd silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] 320d M47N2 163KM problem z czymś :/
PostNapisane: 10 lipca 2016, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Bardzo ciekawy przypadek, mechanik który zmieniał mi odmę automatycznie (mechanik z nazwy bo połowę w okolicach Drezdenka to bym powystrzelał) wymienił mi także olej i jak się okazało o ok 1L. Wczoraj wieczorkiem upuściłem tyle i poziom spadł na 2/3 miarki. Dzisiaj autko przeleciało na S3 z Gorzowa do Szczecina i dźwięk ustał dopiero wieczorem jak auto odpoczęło i ostygnęło dźwięk przy gaszeniu się pojawił. Znajomy postawił na intercooler zasyfiony olejem który spłynął spowrotem mimo przemuchania w trasie. Jak będzie czas to jutro mimo tego wyciągam i czyszczę intercooler, napewno nie zaszkodzi a o efektach powiadomię.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] 320d M47N2 163KM problem z czymś :/
PostNapisane: 10 lipca 2016, 23:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Jawiszowice
Moje BMW: e90 '11 320xd
Z doświadczenia napiszę, że akurat ten silnik podczas wypalania DPF zawsze dobiera sobie ropę do oleju. Na 3 zmiany jakie w takim silniku robiłem zawsze zlewałem więcej niż 5,5L co teoretycznie jest ilością maksymalną (6 wchodzi za pierwszym zalaniem).

Trochę się pogubiłem - ten dźwięk jest zawsze czy tylko po zgaszeniu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] 320d M47N2 163KM problem z czymś :/
PostNapisane: 11 lipca 2016, 16:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Dżwięk jest przy gaszeniu silnika ale nie zawsze występuje oraz słychać czasem jak lekko się przygazuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E91] 320d M47N2 163KM problem z czymś :/
PostNapisane: 26 sierpnia 2016, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 89
Moje BMW: e46 320d
Witam,
odgrzewam temat ponieważ kupiłem e91 z M47TU2 silnikiem poprzedni właściciel regenerował turbo ponieważ zaraz po kupnie przeze mnie samochodu w drodze powrotnej turbo zagwizdało bardzo głośno facet wziął koszty na siebie i to naprawił ale niestety wydaje mi się, że jest coś nie tak z sterownikiem bo dziwnie mulasto autko wchodzi na obroty gdy na luzie wezmę wcisnę gas tak aby silnik osiągnął tak ok 2500rpm to po jego odpuszczeniu słychać podobny dźwięk natomiast gdy jadę na 3 biegu i wciskam pedał gazu to turbo się nie uruchamia przy 2tyś rpm ale jak odpuszczę na chwilę pedał gazu i wcisnę ponownie to auto ewidentnie idzie do przodu całkiem inaczej żwawiej tak samo jest gdy z 4 biegu dam na 3 i też wyjdzie że jest ok 2tyś rpm to autko nie idzie czuć tak jakby chciało ale nie może i przy 2400 rpm wyrywa normalnie. Sprawdziłem EGR i go wyczyściłem. Zrobiłem odczyt inpą i mam dwa błędy świec żarowych na 2 i 4 cylindrze oraz zrobiłem odczyt live data przy nie rozgrzanym silniku oraz po przejechaniu 30 kilometrów odpowiednie dokumenty zamieszczam w linkach poniżej (z dopiskiem r oznacza że jest zrobiony po przejechaniu 30km). Uprzedzę od razu stwierdzenie że uwalony jest termostat i o tym wiem jutro zakupię oba i wymienię oraz czy świece żarowe mam wymienić na w miarę ciepłym silniku czy na zimnym?
https://jarek991992.asuscomm.com/AICLOU ... ader_0.pdf
https://jarek991992.asuscomm.com/AICLOU ... der_0r.pdf
https://jarek991992.asuscomm.com/AICLOU ... ader_1.pdf
https://jarek991992.asuscomm.com/AICLOU ... der_1r.pdf
https://jarek991992.asuscomm.com/AICLOU ... ader_2.pdf
https://jarek991992.asuscomm.com/AICLOU ... der_2r.pdf
https://jarek991992.asuscomm.com/AICLOU ... ader_3.pdf
https://jarek991992.asuscomm.com/AICLOU ... der_3r.pdf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL