BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Swap 2.0 na 2.8 - problem z przepustnicami.
PostNapisane: 12 lutego 2016, 16:10 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e36
Cześć.

Jestem w trakcie swapu z 2.0 na 2.8.
Otóż w e36 sedan 1991 rok siedziało 2.0 150km, aktualnie jest już włożony silnik 2.8 193km z cabrio 1997 rok.
Problem polega na tym, że 2.8 posiada dwie przepustnice i do tej drugiej nie posiadam instalacji, czyli nie mogę tej przepustnicy podpiąć. Zakupiłem silnik z całą instalacją tj. część instalacji z całą skrzynką bezpieczników i przekaźników. W tej właśnie instalacji są te dwie kostki do przepustnicy, o dziwo te przewody nie biegną wiązką do silnika tylko są połączone z jakimiś przewodami, które biegną do tej skrzynki.

Podpowie mi ktoś, coś na ten temat ? jeśli trzeba to wrzucę potrzebne zdjęcia na prośbę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap 2.0 na 2.8 - problem z przepustnicami.
PostNapisane: 12 lutego 2016, 21:08 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 1052
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
viewtopic.php?f=1&t=74783


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap 2.0 na 2.8 - problem z przepustnicami.
PostNapisane: 12 lutego 2016, 21:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
jedno to przepustnica drugie to przepustnica przymykająca od ASC. Linke podłączasz pod tą blizej kolektora, tą od ASC zostawiasz w spokoju ona jest zawsze otwarta.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap 2.0 na 2.8 - problem z przepustnicami.
PostNapisane: 12 lutego 2016, 22:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e36
Zywiec napisał(a):
jedno to przepustnica drugie to przepustnica przymykająca od ASC. Linke podłączasz pod tą blizej kolektora, tą od ASC zostawiasz w spokoju ona jest zawsze otwarta.

Rozumiem, czyli tą elektryczną po prostu zostawiam niepodłączoną i nie powinno być z tym problemu ?
Nie orientujesz się czy linkę którą miałem w 2.0 będzie pasowała do przepustnicy 2.8 ? bo ta przepustnica jest większa i wydaje mi się, że będzie krótka...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap 2.0 na 2.8 - problem z przepustnicami.
PostNapisane: 13 lutego 2016, 18:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
tą przepustnicę możesz całkiem wywalić i dać gumę dłuższą od układu bez asc
będzie więcej miejsca pod maską
linka będzie pasowała


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap 2.0 na 2.8 - problem z przepustnicami.
PostNapisane: 6 września 2016, 14:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
Podepnę się pod temat bo mam podobny problem po zmianie z 2.0 na 2.5. Mam taką przepustnicę z asc +t: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-Drosselkl ... 1182796009, a w aucie asc wcześniej nie było. Na kompie wywala błąd tps i regulatora sondy (wcześniej był błąd sondy, ta została wymieniona na sprawną). Objawy są takie że samochód nie jedzie, pali ok. 20l pb/100 i obroty po nagrzaniu auta utrzymują się na poziomie 1200 (zaraz po odpaleniu na zimnym 800, ale stopniowo wzrasta do tego 1200).

Czy zamontowanie zwykłej przepustnicy rozwiąże mój problem? I jak z wiązką, bo z tej wychodzą 2 wtyczki do czujników?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap 2.0 na 2.8 - problem z przepustnicami.
PostNapisane: 12 września 2016, 19:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
tą przepustnicę asc odkręcasz i zostaje jedna.tak jak w B20
trzeba dać dłuższą rurę gumową dolotu powietrza,jak przy silniku bez ASC
być może czujnik TPS masz walnięty i stąd sinik wariuje,trzeba go pomierzyć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL