BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 23:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] 528i Gotujący płyn chłodniczy
PostNapisane: 27 sierpnia 2016, 14:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 18
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ogarnięte.
Podjechałem do znajomego i okazało się że ciepła ciecz nie szła do reduktora ( powód : bańka powietrza :dobani: ). Przy okazji wyszło że nie działa pompka obiegowa wody i visco do wymiany jednak :mur: .
Dzięki wielkie za pomoc. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Gotujący płyn chłodniczy
PostNapisane: 21 września 2016, 17:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 244
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Moje BMW: e39 528i
Witam mam pytanko czy ta metoda odpowietrzania jest dobra??
0. NA ZIMNYM SILNIKU
1. Wlaczyc stacyjke, NIE WLACZAC SILNIKA
2. Ogrzewanie na 32 stopnie i wlaczyc dmuchawe
3. Odkrecamy korek zbiornika i powinien byc widoczny strumien z prawej strony, pompowany przez pompke ogrzewania
4. Dolewamy plynu do wlasciwego poziomu
5. Odkrecamy odpowietrznik obok termostatu, az wyleci powietrze i pokaze sie woda
6. Jak w mieczyczasie plyn zejdzie ze zbiorniczka do dolac do normalnego poziomu
7. Odkrecamy odpowietrznik obok korka zbiornika wyrownawczego
8. patrz 6
9. zakrecamy, jezdzimy, dzien pozniej mozna sprawdzic poziom plynu.
10. Pokazujemy faka wszystkim fachowcom co to ksiazki do reki nie wezmie, ale wie jakie to problemy z beemkami i co tam w fabryce spieprzyli :)

I pytanie dolewam płynu aż z odopwietrznika zacznie lecieć płyn????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Gotujący płyn chłodniczy
PostNapisane: 27 września 2016, 14:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 244
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Moje BMW: e39 528i
Nikt nie podpowie jak prawidłowo odpowietryć uład?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528i Gotujący płyn chłodniczy
PostNapisane: 28 września 2016, 01:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 82
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
witam. ja u siebie w sedanie 520i 97r odpowietrzalem tak..
nie bawilem sie wentylatorami itp

normalnie na wylaczonym silniku

zalewasz plyn chlodniczy do maksa pod korek
jak masz ten korek maly na kroccu obudowy termostatu . ( nie ten od chlodnicy - tego nie odkrecam ) ..chyba .ze masz 1 ?? przeczyszczasz sobie sucha czysta szmatka gore zbiorniczka wyrownawczego .bo tam dmuchniesz ..

wiec tak . szykujesz szeroki plaski srubokret do korka odpowietrzajacego ( krociec obudowy termostatu ) .. bierzesz wdech .. na zakreconym korku . buzie do zbiorniczka i dmuchasz ..w tym czasie .. luzujesz korek .. wypluwa ci plyn .niech troche wypluje . zakrec korek i mozesz puscic wdech . .. wycierasz szmatka co wyplulo .. jak za duzo w zbiorniczku zostalo plynu . wybierz go strzykawa do swojego poziomu . zakrec korek i masz odpowietrzony. w M52B20 stosowalem ten sposob 100 x i zawsze dziala .. mam nadzieje .ze dobrze opisalem ..jestem w pracy . a tak z pamieci troche ciezko .ale mysle .ze ok .



pytanie .do kogos kto pisal jak wymieniac pompe wody..
pompa wody jest za termostatem ??? za wiskiem ?? a nie za tym kolem pasowym alternatora ?? bo jak za wiskiem .zgodze sie .ze trzeba wywalac wisko . ale jak nie .to do obudowy termostatu wystarczy wywalic sam wiatrak ..a wisko zostawic .. a pompa wody .chyba nie jest tam . nie wiem dokladnie .bo u siebie jeszcze nie wymienialem .ale z tego co sie orientuje .to kolo pasowe sie wyrzuca . pasek luzuje itp ... nie mam zdj .tak bym wstawil .co gdzie i jak

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL