BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 23:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330 m54B30 Problem z wyjącą rolką
PostNapisane: 19 września 2016, 12:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Po ostatniej zimie zauważyłem brak środka w klimatyzacji (pomimo napełnienia go latem 2015). Specjalistyczny serwis od klimy zdiagnozował mi nieszczelność/korozję chłodnicy klimatyzacji. W moim zaufanym serwisie, oprócz wspomnianej chłodnicy klimatyzacji (Nissens), wymieniłem przy okazji (przy jednoczesnym braku dodatkowych objawów uszkodzeń) chłodnicę wody (Nissens), odmę wraz ze wszystkimi przewodami (Ori BMW), uszczelkę podstawy filtra oleju (Ori BMW), pompę wody (Dolz) oraz osuszacz (Nissens). Po wymianie tych wszystkich elementów na pewno poprawiła się praca wisko (wymienione w poprzednim sezonie, bardzo szybko załączało się, wysprzęglało sie tylko przy butowaniu, przy zmniejszeniu obrotów silnika/wolniejszej jeździe ponownie wyło), na co zapewne miała wpływ zakamioniona i zanieczyszczona chłodnica wody (chociaż szczelna). Teraz załącza się rzadko, właściwie go nie słychać podczas normalnej jazdy.
Niestety przy odbiorze zauwazyłem pisk spod pokrywy silnika, młody mechanik pracujący w serwisie, powiedział, że przy wymianie chłodnicy w pasek napinacza dostał się płyn chłodniczy i jak wyschnie to "powinno przestać". Niestety po miesiącu czasu, pisk nie ustał, pojechałem na reklamację. Okazało się, że obie rolki do wymiany wraz z paskami. Nie byłoby w tym dla mnie nic dziwnego, gdyby nie 2 fakty:
- przed przyjazdem do serwisu na wymianę chłodnic, żadnych pisków nie było
- rolki wraz z paskami były wymieniane 2 lata temu w tym samym serwisie, a od tego czasu zrobiłem 8 tys. km tylko (auto to cabrio, 3. auto w rodzinie, więc używane regularnie, ale krótkie trasy i sporadycznie).
Teraz jest cicho, ale 550zł (wymiana 2 rolek i pasków z częściami z serwisu) wolałbym mieć w kieszeni. Zmieniać serwis czy nie? Z jednej strony polecany w regionie, z drugiej tak mało nie kasują, zastanawiam się, ile w autoryzowanym serwisie wzieliby za robociznę za wymianę chłodnicy klimy, wody, odma z przewodami, pompa wody, uszczelka podstawy filtra oleju i osusacz (części moje, zostawiłem okrągłego tysiaka za robociznę).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330 m54B30 Problem z wyjącą rolką
PostNapisane: 19 września 2016, 12:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
Moim zdaniem serwis drogi, jeżeli rzetelny to kwestia twojej kieszeni czy cie stac czy nie. A rolki mogły paść, mały przebieg nie ma nic do rzeczy, stanie im też nie służy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330 m54B30 Problem z wyjącą rolką
PostNapisane: 19 września 2016, 13:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
SzatanCbr napisał(a):
Moim zdaniem serwis drogi, jeżeli rzetelny to kwestia twojej kieszeni czy cie stac czy nie. A rolki mogły paść, mały przebieg nie ma nic do rzeczy, stanie im też nie służy.

Dzięki za opinię. A propos "stania" to myślę, że używanie go raz w tygodniu na przejażdżkę paru km, zaszkodzić może jedynie akumulatorowi, na pozostałe podzespoły nie powinno mieć żadnego wpływu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330 m54B30 Problem z wyjącą rolką
PostNapisane: 20 września 2016, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 40
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
PO co rolki zmieniales? Wystarczylo tylko pasek skoro zmieniales wczesniej. Po wylaniu plynu na pasek sa takie objawy bo jest "tlusty".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330 m54B30 Problem z wyjącą rolką
PostNapisane: 21 września 2016, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Bemben napisał(a):
PO co rolki zmieniales? Wystarczylo tylko pasek skoro zmieniales wczesniej. Po wylaniu plynu na pasek sa takie objawy bo jest "tlusty".

mechanik stwierdził, że rolki nadają się do wymiany. I wypada mu wierzyć, bo mają luzy i gwiżdżą. Pytanie tylko dlaczego przed wymianą było zupełnie cicho...Pora na zmianę serwisu. 3. przypadek, że bezpośrednio albo tydzien po naprawie pada coś innego to nie przypadek...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330 m54B30 Problem z wyjącą rolką
PostNapisane: 23 września 2016, 09:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 40
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Po 8 tys rolki maja luzy? To nie wiem co Ty kupiles za rolki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330 m54B30 Problem z wyjącą rolką
PostNapisane: 23 września 2016, 21:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Takie na nogi chyba :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL