BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 23:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 330d wymiana kola dwumasowego
PostNapisane: 18 września 2016, 20:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Witam, wtygodniu bede wymienial kolo dwumasowe i mam kilka pytan i spostrzezen. Moje objawy to:
-bujanie samochodu na postoju
- drzenie i wkurzajace wibracje podczas przyspieszania, na poczatku bylo to w zakresie niskich obrotow a teraz juz nawet przy obr okolo 3 tys
-wibracje samochodu i dzwieki chrobotania podczas ruszania na sprzegle coraz czesciej trzeba dodawac gazu jak w benzyniaku
-chrobotanie podczas wciskania sprzegla ale tylko w polowie wcisniecia
- wibracje pedalu sprzegla
- po wlaczeniu klimy na postoju autem bardziej buja

Jak widac mam duzo objawow, co prawda nie mam jakichś metalicznych dzwiekow jak to na niektorych filmikach na yt. Zdecydowalem sie wymienic dwumase, mam ten samochod od przebiegu 240 tys teraz ma juz 375 tys i mysle ze juz pora na dwumas, przy okazji wymieniam jeszcze lacznik elastyczny walu bo jest poszarpany. Przy czym bujanie samochodu u mnie nie wystepuje caly czas, raz jest raz nie ma, mechanik powiedzial ze to tez jest zalezne od tego jak sie dwumas ulozy.

I teraz druga bajka, cieknie mi paliwo przy wezykach dochodzacych do filtra paliwa, nie tyle ciekna co sie poca. Inpa pokazuje mi cisnienie pompy progowej 3.85 co jakis czas wywala blad niskiego cisn paliwa i mam kilka pytan:
-czy przez to ze mi sie wezyki poca i cisn paliwa moze byc nizsze to korekcje wtryskow beda zle a w nastepstwie moze mi przez to samochodem bujac i drżeć podczas przyspieszania?
- czy moje przypuszczenia co do dwumasy mogly byc bledne i powodem jest uklad paliwowy?
Dodam ze wymienilem pompe progowa i ogranicznik cisn paliwa a cisnienie mam 3.85 wiec pewnie jest za niskie przez to pocenie sie na filtrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d wymiana kola dwumasowego
PostNapisane: 22 września 2016, 18:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Witam, jestem po wymianie dwumasu, sprzegla, docisku lozyska i lacznika elastycznego walu. Podobno dwumas i sprzeglo bylo w zlym stanie. Dostalem tel od mechanika ze niestety drgania przy przyspieszaniu dalej wystepuja i on obstawia ze te drgania wywoluje skrzynia, co prawda mam uwalony synchro 2 biegu ale czy mozliwe ze to skrzynia daje takie objawy. Mowil ze jitro bedzie patrzyc jeszcze na inne rzeczy. Myslalem ze po wymianie dwumasu bedzie dobrze a tu niespodzianka, pewnie bedzie trzeba jeszcze kilka tys dolozyc.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d wymiana kola dwumasowego
PostNapisane: 23 września 2016, 03:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 154
Lokalizacja: Szczecin / Warszawa
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 54&start=0
Pisałeś o łączniku wału, co z podporą i poduszkami silnika i skrzyni?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d wymiana kola dwumasowego
PostNapisane: 23 września 2016, 19:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Wałek na wejściu do skrzyni ma luzy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d wymiana kola dwumasowego
PostNapisane: 23 września 2016, 20:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Podpory walu wg mechaniorow dobre. Poduszki silnika wymienialem 2 tygodnie temu wraz z poduszkami skrzyni.
Ogolnie auto teraz u mechanika i jak dzwonilem sie pytac to mowil ze z zewnetrznych ogledzin wszystko gra, mowili mi ze sprawdzali wszystko o najbardziej obstawiaja skrzynie. No ale jutro beda patrzec i moze jeszcze do czegos dojda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d wymiana kola dwumasowego
PostNapisane: 24 września 2016, 13:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Witam, byłem dziś popatrzec na swój samochód i ogólnie tragedia. Po wymianie kompletu sprzegła, dwumasu i łącznika elast. wału ustąpiło drganie pedału sprzegła i sprzegło wreszcie miekkko chodzi tzn nie trzeba uzywac siły do jego wciśniecia. Bujanie samochodu zostało jak i bardziej odczuwalne jest drżenie podczas przyspieszania. Jeśli chodzi o skrzynie to po wymianie sprzegła i dwumasu bardziej daje się we znaki tzn dwójka charczy podczas wciskania i jedynka mam odczucie jakby delikatnie już chciała zgrzytnąć. Namówili mnie na regeneracje skrzyni bo dalej ją obstawiają, z czego zapewniali mnie że wtryski nie dają takich objawów jak mam ja.

Co do drżenia samochodu podczas przyspieszania to bym się zgodził że to skrzynia ale bujanie na postoju? przecież jak stoję i mam wciśniete sprzegło to skrzynia chyba nie pracuje.

Bardzo proszę o jakieś sugestie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d wymiana kola dwumasowego
PostNapisane: 24 września 2016, 14:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Dla własnego spokoju sprawdziłbym wtryskiwacze na stole(np. Bosch serwis), i tak auto stoi, wyciągnięcie ich nie powinno zająć więcej niż godzinę.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d wymiana kola dwumasowego
PostNapisane: 24 września 2016, 15:20 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Pawel! napisał(a):
Dla własnego spokoju sprawdziłbym wtryskiwacze na stole(np. Bosch serwis), i tak auto stoi, wyciągnięcie ich nie powinno zająć więcej niż godzinę.



x2


Albo choć zrobić test przelewowy .



Poza tym jesteś pewien kompetencji mechanika/warsztatu? Zmianę ww elementów też można spartolić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d wymiana kola dwumasowego
PostNapisane: 24 września 2016, 15:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Właśnie myślę o tym teście przelewowym. Ale skrzynie tak czy siak robie wiec najpierw może poczekam na skrzynię, jak nie pomoże to wtedy każę te wtryski sprawdzić. Co do kompetencji to nigdy nie ma się pewności. Sam mechanik mi powiedział że zrob tą skrzynie najpierw bo i tak masz do zrobienia. Mówił że wtryski może mi najpierw sprawdzić i robić, że w aucie z takim przebiegiem i tak wyjdzie jakieś niedomaganie wtrysku badź kilku, włożę w to kilka tysiecy a samochód dalej bedzię drgał bo np to była skrzynia której nie chciałem zrobić. Co do tego ma rację żeby zrobić w pierwszej kolejności coś co jest padniete, popsute. A co do wtrysków to poczekam jak zrobię skrzynie. Pozatym nie mam jakichś typowych objawów wtrysków, auto pali od strzała, nawet jak stoi tydzien nie ruszane no i nie kopci, chyba ze pojdę w wysokie obr rzedu 4 tyś tzn przy ostrym bucie :-). Wg inpy mam wszystkie świece spalone lub sterownik ale to chyba nie jest powód bujania bo jak samochód się rozgrzeje to świece chyba już nie ingerują w pracę silnika?

Mam pytanie czy skrzynia może bujać samochodem na postoju, na biegu jałowym bo te bujanie też występuje u mnie, przy wciśniętym i puszczonym sprzegle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d wymiana kola dwumasowego
PostNapisane: 24 września 2016, 21:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Sprawdź wtyczkę na listwie wtryskowej od czujnika

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d wymiana kola dwumasowego
PostNapisane: 26 września 2016, 18:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Ok sprawdze ta wtyczke, bo teraz mi rozjasniles, za co ci dziekuje ze ja ja moglem poruszac, bo ta wtyczka znajduje sie pod wtyczka do czujnika w kolektorze dolotowym? I ostatnio jak mylem kolektor, zapomnialem podpiac wtyczke dolotu a kolektor moalem przykrecony, a tam wiadomo malo miejsca i misialem dosc mocno reka manewrowac, moze wtedy cos zrobilem. Czy da sie ta wtyczke obejrzec bez sciagania dolotu? Oczywiscie ze zdemontowaniem tej rynienki filtra kabinowego. Ale to wszystko w sobote bo ja w austrii a samochod w polsce u mechanika , czekam az mi skrzynie zrobia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d wymiana kola dwumasowego
PostNapisane: 26 września 2016, 21:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57d30
co do drgania przy przyspieszaniu itp to sprawdź dobrze tuleje wózka, dyfra itp i półosie. W e46 lubią one bić przez co są nie przyjemne wibracje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d wymiana kola dwumasowego
PostNapisane: 26 września 2016, 22:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Masz tam jakiś soft?

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d wymiana kola dwumasowego
PostNapisane: 28 września 2016, 16:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Nie softu nie mam, co do tulei to wszystkie wymieniałem tzn 10 od zawieszenia i 3 od dyferencjału, reszta co została to była sprawdzana i sprawna, Co do półosi to nie wiem ale widziałem jak mechanik oglądał szarpał i nie było słychać nicego ani widać jakichś luzów. Jak otrzymam auto po naprawie skrzyni to dam znac co i jak. Mam nadzieje że to już w sobotę. I jeszcze pytanie na ktore nie dostałem odpowiedzi.

Czy przez skrzynie może być wywołane bujanie się auta na wolnych obrotach przy wcisniętym jak i puszczonym sprzegle, mi się wydaje że skrzynia wtedy nie pracuje. Ale brat miał kiedyś taką sytuacje jak miał golfa 4 i na postoju mu bujało auto i podczas przyspieszania, wymienil tylko skrzynie i wszystko ustąpiło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL