Temat o tym jak wymienić przepływomierz:
viewtopic.php?f=25&t=90691Gdy już wymieniłem przepływomierz odpaliłem auto i postanowiłem sprawdzić jak się będzie zachowywało. Poprawa była zauważalna, ale jedynie na biegach 1-3 i to nie tak duża jak powinna.
Na czwartym biegu nie udało mi się zamknąć ekonomizera - doszedłem jedynie do 15 litrów.
Wyprzedzając fakty po przeprogramowaniu sterownika samochód odżył wreszcie i ma takiego "kopa" jakiego powinien mieć. Ekonomizer na 4 biegu bez problemu zamyka się.
Opiszę teraz szczegółowo całą procedurę programowania, jaką wykonywałem w celu prawidłowej pracy przepływki. Opis dotyczy 320d, M47.
Procedurę wykonałem na podstawie instrukcji zamieszczonej w TIS.
UWAGA: nie odpowiadam za wszelkie szkody jakie mogą wyniknąć z nieumiejętnego posługiwania się DIS'em. Potrzebne nam będą:
- interfejs diagnostyczny,
- komputer z oprogramowaniem DIS,
- tablice ze starymi i nowymi numerami sterowników programowalnego modułu (przedstawione zostały na końcu).
Uruchamiamy DIS. Po uruchomieniu klikamy w "Diagnosis".

Pojawia się kolejny ekran na którym wymieramy serie i model naszego auta. Następnie klikamy w zieloną strzałkę w prawym dolnym rogu.

Po chwili program zidentyfikuje nam auto i wyświetli zidentyfikowane wyposażenie.
Klikamy dwukrotnie w "DDE Diesel Electronics DDE3.0". Otworzy nam się okno z zapytaniem - potwierdzamy klikając w "OK".

Odczekujemy kolejną chwilę, żeby w końcu mieć możliwość kliknąć w przycisk "Control-module functions" - klikamy.

Otwiera się ekran na którym wybieramy kolejno:
- DDE Diesel Electronics DDE3.0
- Identification
Interesują nas trzy numery, które musimy zanotować!!!
- Chassis number (VIN)
- Part number, basic control module
- Part number, programmed control module

Na tym etapie możemy stwierdzić, czy mamy stare, czy nowe sterowniki.
Wystarczy odnaleźć "Part number, programmed control module" w tablicy (siedem ostatnich cyfr) i sprawdzić czy jest w kolumnie "Old part number" (stare), czy "New part number" (nowe).
Jeśli mamy stare, to przechodzimy dalej. Klikamy "Change" i wybieramy "Coding/Pogram.".

Otwiera się nowy ekran. Wybieramy pozycję 5 "Programming" i klikamy w zieloną strzałkę w prawym dolnym rogu. Na kolejnym ekranie klikamy ponownie zieloną strzałkę w prawym dolnym rogu.

Wybieramy pozycję 2 - "DDE programming" i znów ta sama co poprzednio zielona strzałka.

Wybieramy "Replace control unit" i klikamy w zieloną strzałkę. Na kolejnym ekranie klikamy tylko zieloną strzałkę.

Zaznaczamy "Determine basic control unit" i zielona strzałka w prawo.

Na zadane pytanie odpowiadamy "No", a na następnym ekranie klikamy zieloną strzałkę w prawo.

Teraz musimy wpisać numer, który wcześniej zapisaliśmy "Part number, basic control module". Po zakończeniu wpisywania klikamy "Yes". Następny ekran - tylko zielona strzałka.

Wpisujemy numer VIN naszego auta i potwierzamy klikając "Yes".

Wpisujemy nowy numer sterownika (siedem ostatnich cyfr). W tym celu otwieramy przedstawioną na końcu tabelę, wyszukujemy nasz stary numer (zapisany wcześniej "Part number, programmed control module") w kolumnie "Old" i odnajdujemy jego odpowiednik w kolumnie "New". W moim przypadku stary numer był "7 788 359", a jego nowy odpowiednik "7 794 715". Po wpisaniu potwierdzamy klikając "Yes".

Teraz musimy przewinąć ekran do samego dołu klikając zieloną strzałkę w dół, a na samym dole uaktywni się strzałka w lewo - klikamy ją.
Jeszcze raz powtarzamy to co powyżej, czyli przewijamy ekran w dół i klikamy zieloną strzałkę w lewo.
Program wróci do menu, które już wcześniej widzieliśmy. Tym razem wybieramy "Program basic control unit" i zielona strzałka w prawo. Na kolejnym ekranie jeszcze raz zielona strzałka w prawo.

Wpisujemy jeszcze raz numer VIN, ale tym razem skrócony - 7 ostatnich znaków i potwierdzamy klikając "Yes".

Pojawia się informacja, żeby włączyć zapłon - włączamy go i klikamy zieloną strzałkę w prawo. Na kolejnych dwóch ekranach z informacjami klikamy strzałkę w prawo, a na kolejnym wpisujemy przebieg naszego auta i potwierdzamy.

Program pyta nas ostatecznie, czy rozpocząć programowanie. Jeśli mamy na tyle odwagi

to klikamy "Yes" i rozpoczyna się programowanie.

Programowanie zakończone. Program będzie chciał jeszcze skalibrować moduł EWS. W tym celu poprosi nas o wyłączenie zapłonu na 25 sekund. Po wyłączeniu i odczekaniu klikamy strzałkę w prawo.

Kolejny ekran informuje nas, żeby ponownie włączyć zapłon - włączamy i klikamy "Yes" (jeśli oczywiście chcemy kalibrować).
Po zakończeniu operacji zostajemy poinformowani, że wszystko zakończone. Klikamy strzałkę w prawo.
Możemy sprawdzić jeszcze raz zaprogramowane numery.

Żeby mieć wszystkie dane przedstawię jeszcze tablice. Źródłem tablic jest TIS.



