BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 18:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Kilka pytań o vanosy w 540i.
PostNapisane: 1 listopada 2016, 16:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Cześć, od długiego czasu rozglądam się za wymarzoną E39 w silniku 4.4. Wertując fora sporo naczytałem się o silnikach z tzw. vanosem i bez niego. Wpadła mi w oko sztuka po lifcie, niestety na rozgrzanym silniku podobno słychać vanos. Jednocześnie sprzedawca deklaruje, że komp wskazuje na dobry ich stan. Mam w związku z tym kilka pytań na które nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi w necie.
1. Czy istnieje możliwość, że głośny vanos pod inpą może okazać się w dobrym stanie?
2. Czy ze stukającym vanosem da się jeździć?
3. Ile kosztuje kompletna naprawa vanosów w tym silniku?
Jeśli macie jakieś swoje uwagi/ spostrzeżenia/ doświadczenia to również chętnie posłucham.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Kilka pytań o vanosy w 540i.
PostNapisane: 1 listopada 2016, 17:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Jeśli jesteś pewien, że dźwięk pochodzi od vanosów, to stosunkowo łatwo jest się go pozbyć. Gdybyś robił to sam, mógłbyś wykonać to za 0 zł, lub z w cenie uszczelek pod obudowę vanosa.
Przy okazji można sprawdzić/wymienić uszczelniacze tłoczków vanosa. Na dwa tłoczki to wydatek ok 150 zł (allegro).
Można jeździć z tym dźwiękiem, ale na pewno będzie Cię drażnił i będziesz chciał to skorygować.
Fakt, że wydobywa się z niego dźwięk jest spowodowany luzem na łożysku oporowym. Zwykle luz wynosi ok 0,17 mm. Warto go zmniejszyć do 0,03 mm. Nie ma to większego znaczenia na wskazania INPY.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Kilka pytań o vanosy w 540i.
PostNapisane: 1 listopada 2016, 18:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
vanosy w tym silniku to najmniejszy problem ;) demontujesz i wysyłasz do regeneracji tutaj :
http://mehenker.com/pl/
hałasować może rozrząd, a dokładniej ślizgi i łańcuch które w tym silniku nie należą do najtrwalszych.....wiadomo jak się to kończy
Na Twoim miejscu odpuściłbym sobie ten silnik. Ma dość fajny moment obrotowy i spory zapas mocy ale lista typowych usterek i przypadłości jest dłuższa niż manu w KFC :D
Na dodatek zużycie paliwa jest jak na dzisiejsze czasy kosmiczne, koszt przejechania 100km jest niebagatelny ....nawet jeśli jeździsz na LPG
Rozsądnym kompromisem w tej budzie jest M54B30, w którym vanosy zregenerujesz sobie nawet sam w garażu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Kilka pytań o vanosy w 540i.
PostNapisane: 1 listopada 2016, 19:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
wydaje mi się, że z tą listą usterek to troszkę przesada, przecież te silniki to nie jest jakiś niewypał :P koszty utrzymania, paliwa, mnogość części itd może większa ale serce prosi o V8 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Kilka pytań o vanosy w 540i.
PostNapisane: 1 listopada 2016, 20:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
nie napisałem że to "niewypał" ale mają po kilkanaście lat i w większości tych jednostek trzeba wymienić elementy rozrządu - łańcuch, ślizgi i napinacze. W modelach z vanosami dochodzi jeszcze ich kosztowna regeneracja. M62 to w mojej opinii jednostka której serwisowanie jest bardzo kosztowne dla osób które nie mają umiejętności, wiedzy i warunków na samodzielne naprawy i korzystają z usług warsztatów. Osobną kwestią jest znalezienie mechaników z doświadczeniem w serwisowaniu tych silników bo przysłowiowy, zaprzyjaźniony "pan Kaziu" z warsztatu "za rogiem" może nieźle narozrabiać w takim silniku. Większość użytkowników tych silników potwierdzi ich słabość do "pocenia się". Koszty większości uszczelek są niebagatelne z powodu ich dostępności wyłącznie w serwisach ASO. Z doświadczenia wiem że silniki po kompleksowej wymianie większości uszczelek i simeringów szybko zaczynają znowu się "moczyć"...istna walka z wiatrakami :zabawa:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Kilka pytań o vanosy w 540i.
PostNapisane: 6 listopada 2016, 23:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 240
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: 523ia e39
Kod silnika: m52
Moze i tak jest. Druga sprawa ze hmm nie wiem ile tego ludzie maja. Ale te silniki malo po mechanikach jezdza. Moze ze wzgledu na mala ilosc na.rynku albo nie jest z nimi tak zle jak mowia-czyli sie nie.psuja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL