BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 listopada 2024, 20:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 31 października 2016, 21:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Witam wszystkich.
Od niedawna jestem posiadaczem BMW E39 530i z 2001r.
Zapewne jeździł był sobie nadal spokojnie gdyby nie pojawił się wyciek oleju spod głowicy...
Okazało się, że przyczyną wycieku są zerwane trzy gwinty w kadłubie, w które wkręca się śruby mocujące głowicę.

Obrazek

Jeśli już muszę demontować głowicę, a najlepiej cały silnik po to żeby naprawić gwinty, to postanowiłem wprowadzić kilka modyfikacji silnika w celu polepszenia jego parametrów.

Wstępny plan dotyczący silnika:
1. Porting kanałów i komór spalania głowicy.
2. Zwiększenie stopnia sprężania.
3. Modyfikacja zaworów.
4. Zmniejszenie mas biorących udział w ruchu posuwisto zwrotnym (tłoki, sworznie i korbowody).
5. Wyrównoważenie dynamiczne wału korbowego.
5. Izolacja termiczna kolektora dolotowego (zmniejszenie temp. powietrza dolotowego).
6. Zmniejszenie oporów przepływu w układzie dolotowym.
7. Wymiana pierścieni.
8. Honowanie cylindrów.
9. Wymiana panewek, uszczelniaczy zaworowych i prowadnic jeśli zajdzie taka potrzeba.

Dodatkowo planuję montaż godnego układu audio.
Aktualnie składa się on ze skrzyni zamkniętej o obj. 30 L i głośnika PowerBass S12 i wzmacniacza Magnat RX44.
Przednie komory głośnikowe mają objętość 2,6 L. Dobrze było zastosować w nich głośniki 13 cm. Chcąc zejść niżej z częstotliwością rezonansową trzeba zwiększyć objętość komór i zamontować głośniki 16 cm.
Niewiele firm głośników podaje szczegółowe informacje o swoich produktach. Mam na myśli parametry Tiella / Smalla.
Z aktualnych poszukiwań i wyliczeń najlepszym kandydatem na przód są głośniki Morel Temp 6.
Dla objętości 2,6 L (oryginalna objętość) częstotliwość rezonansowa Fb wynosiłaby 117 Hz, przy parametrze Qtc = 1,1. Jeśli uda mi się zwiększyć objętość komór do 3,5 L, to Fb obniży się do 106 Hz. Niestety kosztem impulsu.

Po zdemontowaniu pierwszych części zmniejszyłem trochę opór przepływu przez przepustnicę usuwając zbędny materiał śrub mocujących.

Obrazek
Obrazek

Klapa Disy latała sobie luźno względem plastikowego wałka, którym powinna być sterowana.
Zdemontowałem samą klapę. Podejmę się jeszcze próby naprawy połączenia klapy z wałkiem.
Obrazek

Warto było również zaglądnąć do układu odmy i go wyczyścić.
Obrazek
Obrazek

Rozważam jaki stopień sprężania ustawić. Seryjny wynosi 10,2:1. Samochód posiada instalację gazową. Liczba oktanowa mieszanki Propan-Butan w zależności czy jest to mieszanka zimowa czy letnia wynosi 102-107.
Macie jakieś doświadczenie w tym temacie i moglibyście doradzić ?
Może jakieś sugestie co warto przy okazji poprawić/zmodyfikować ?
Do planowanego układu audio przydałoby mi się trochę więcej prądu. Aktualnie jest zamontowany alternator 120A. Czy jest jakiś mocniejszy alternator z innego silnika, który spasowałyby bez przeróbek do M54B30 ?

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 1 listopada 2016, 00:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
A gdzie zdjęcia całej fury ? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 1 listopada 2016, 09:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Zobacz jak wyglądają porządne galerie na forum, wróć i zastanów się czy Twoja spełnia te kilka niepisanych zasad ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 1 listopada 2016, 22:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Szkoda, że nie mogę edytować już pierwszego postu, ale wychodząc na przeciw Waszym oczekiwaniom aktualizuję temat :)
Galeria ta jest głównie nastawiona na modyfikacje mechaniczne. Wygląd jest aktualnie dla mnie mniejszym priorytetem.

Wyposażenie:
S210A Dynamic stability control
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S249A Multifunction f steering wheel
S255A Sports leather steering wheel
S320A Deleted, model lettering
S352A Insulating double-glazing
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interioroutside mirror with auto dip
S438A Fine wood trim
S455A Active seat for driver and passenger
S456A Comfort seat with memory
S494A Seat heating driverpassenger
S500A Headlight wipewashIntensive cleaning
S508A Park Distance Control (PDC)
S521A Rain sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S536A Auxiliary heating
S555A On-board computer V with remote control
S630A Car phone with cordless receiver
S663A Radio BMW Professional
S672A CD changer for 6 CDs
S677A HiFi System Professional DSP
S785A White direction indicator lights
L801A National version Germany
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
S915A Dummy-SALAPA
S970A Business Package

Standard equipment
S202A Steptronic
S266A BMW light alloy wheel, radial spoke 48
S520A Fog lights
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S851A Language version German

W sumie najbardziej z tych opcji podobają mi się podwójne szyby i webasto. 12 głośnikowe audio z procesorem dźwięku nie zachwyca. Dlatego będę montował nowy układ własnej konstrukcji.

Na co dzień zajmuję się naprawą i modyfikacją motocykli, zatem wybaczcie dosyć ekstremalne warunki pracy przy samochodzie.

Obrazek

Zauważyłem, że łańcuchy rozrządu są firmy IWIS. Montowane są też w motocyklach i sprzedawane są praktycznie na metry (na ilość ogniw), zatem możliwe, że wyjdą znacznie taniej niż oryginały.
Obrazek

Układ Vanos zregenerowałem już wcześniej. Wymieniłem uszczelniacze i zminimalizowałem luz na łożyskach oporowych.

Już wiadomo dlaczego były zerwane w kadłubie gwinty śrub mocujących głowicę. Jakiś kowal tak dopierdzielił te śruby, że ręcznie nie mogłem ich poluzować. Dopiero próba odkręcenia kluczem ręcznym wraz z pomocą klucza pneumatycznego dała efekt.
Obrazek

Przy okazji wypolerowałem powierzchnie ślizgowe mostków:
Obrazek
Obrazek

Oraz poprawiłem smarowanie łożysk ślizgowych wałków rozrządu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pytania z wcześniejszego posta są nadal aktualne.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 1 listopada 2016, 22:37 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Majster128 napisał(a):
Oraz poprawiłem smarowanie łożysk ślizgowych wałków rozrządu:

Ciekawy patent, to z doświadczeń z motocyklami?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 1 listopada 2016, 22:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Zgadza się maaaad. W motocyklach cross/enduro często zdarza się, że ktoś mocniej przykręci mostek, przewróci się i chwilowo nie ma smarowania lub w ogóle ma za niski stan oleju i ten zaciera się całe łożysko. Tworząc takie kieszenie wiadomo, że pobierany jest olej na całej szerokości łożyska i jest to też mały magazyn oleju w razie jego niedoboru. Co prawda w tym przypadku nie planuję powstania niedoboru oleju :| , ale to już tak z przyzwyczajenia :)
Przedstawię Wam również wkrótce ciekawą modyfikację wałka rozrządu (redukcja masy).

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 listopada 2016, 08:02 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1473
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Widać, że lubisz mieć ręce uwalone w smarach :)
Ciekawe modyfikacje ale przydałoby się zrobić wykresy przed i po by mieć punk odniesienia jak wpłynęły na prace silnika. Przydałoby się też więcej zdjęć samego auta zarówno zewnątrz jak i wewnątrz.
Czy sam porting kanałów dużo da jak kolektor będzie taki sam?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 listopada 2016, 10:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Bardzo fajna temat.
Ja tylko sprostuje,że ta liczba oktanowa dla LPG jest urban legend nigdy LPG nie ma takiej liczby oktanowej.
Najlepszy oktanowo i procentowo LPG w Polsce ma GASPOL (94-96 okt i 60-70% propanu) drugi jest Novatek (ok 94 okt i 55-60% propanu) a np Orlen który zaopatruje wiele koncernowych stacji w PL ma zazwyczaj 92-93 okt i 50-55% propanu. Norma min jest 89 okt natomiast parametry typu 100okt+ nie występują nigdy i nigdzie nawet nie wiem czy jest na to norma max.
Tu masz świadectwo z ostatniej dostawy GASPOL.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 listopada 2016, 10:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Moje BMW: e 46
Kod silnika: M54
Szykuje się ciekawy poziom prac. Też troszkę się bawię w cross/endurko :) Powodzenia w pracach. Będę śledził temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 listopada 2016, 12:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
r4ll de fakto nie lubię się brudzić i robię wszystko w rękawiczkach. Wszystkie smary i oleje będące na skórze przenikają do krwi. Większość starych mechaników ma zwykle blady kolor skóry/twarzy i problemy z krwią. Także BHP to podstawa.
Powiem Ci szczerze, że w tym samochodzie tak wiele układów jest/było niesprawnych, że raczej nie chciałbym widzieć wykresu z przed napraw :) Na serio to ciśnienie mocno ładowało w ukł. chłodniczy, więc nie było sensu jechać na hamownię. Dorzucę fotki samochodu i wnętrza. Modyfikacja kanałów, którą planuję da wiele korzyści. Największe znaczenie ma modyfikacja kanałów dolotowych, gdyż zależy nam właśnie na zwiększeniu stopnia napełnienia cylindrów. Te kolektory nie są szczytem techniki, ale narazie nie wiem co z nimi zrobić. Niby polecają kolektory od M52, ale nigdzie nie spotkałem potwierdzenia na wykresie, że taka wymiana ma sens. Słyszałem też dźwięk układu wydechowego bez katalizatorów. Jak dla mnie tragedia (brzeszczot). Chyba najlepszym pomysłem będzie w niedalekiej przyszłości kupno układu kompletnego ze sportowymi katalizatorami. Może masz jakąś dobrą propozycję dot. kolektora ?

--==Mały==-- trochę mi zamieszałeś w głowie, ale gdy zobaczyłem, że mówisz o motorowej liczbie oktanowej już trochę się uspokoiłem. W Polsce i europie obowiązuje podawanie na dystrybutorach badawczej liczby oktanowej. Często (w zależności od składu paliwa) jest ona o ok. 10 jednostek większa od liczby motorowej (MON).
Dziękuję Ci bardzo merytoryczną i potwierdzoną danymi odpowiedź.
Pani Doc. Michałowska przedstawia w swojej książce przykładowe różnice w sposobie badania i wynikach:
Obrazek
Obrazek

adigromb Dzięki za wsparcie. Będę starał się coś wyciągnąć z tego silnika. Oby to nie był korbowód zerkający przez okienko po pierwszych kilometrach :)

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 listopada 2016, 13:43 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1473
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Oczywiście to była przenośnia, miałem na myśli, że lubisz majsterkować/pracować przy silnikach.
Będę śledził temat bo sam mam taki silnik i ciekaw jestem jego potencjału tego silnika.

Leo jak przygotowywał turbo dla m54b30 dla Łukasza to uzyskał przygotowując ten silnik pod turbo 250KM i 325Nm N/a. Zakres prac tam do podejrzenia tu http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... &start=305
Mam nadzieje, ze nikt sie nie pogniewa za skradziony link.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 listopada 2016, 16:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Możesz poprosić moda aby edytował Ci pierwszy post i wrzucił tam wszystko ;) poziom prac :super: dodatkowy plus za własną inwencję twórczą i spore pojęcie o mechanice :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 listopada 2016, 21:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Moje BMW: e 46
Kod silnika: M54
Majster128, W sumie wiedziałem, że gdzieś kojarzę nick ale po avatarze dopiero mi błysnęło, że z tego co mi się wydaje to z Motox ?:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 2 listopada 2016, 21:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2717
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Mam nadzieje że przy końcu modyfikacji samochód trafi do grona zmodyfikowanych fur :ok:

Performance podoba mi się to :super:

Bede śledził temat.

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 5 listopada 2016, 02:32 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
Bardzo lubię takie tematy i na pewno będę tu zaglądał :ok: Szacunek za robotę przy mechanice, no i widać ogólne pojęcie w tym temacie ;) Niemniej zdjęcia samego auta zewnątrz i wewnątrz, będą mile widziane :)

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 5 listopada 2016, 10:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30114
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
bardzo ciekawie się zapowiada :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 5 listopada 2016, 10:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7501
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Ciekawe co takie zabiegi dadzą w dość dopracowanej konstrukcji jaka niewątpliwie jest m54 ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 5 listopada 2016, 10:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37037
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
konkretna galeria, szeroki zakres prac :super:

PS docierasz silnik? jeśli tak to jaka oliwa? składasz na zwykłym oleju?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Krzys878259
PostNapisane: 5 listopada 2016, 17:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Bardzo ciekawy temacik, czekam na dalszy rozwoj. Co do kolektorow bez katow - w 2,5-2,8 sa przyrosty, w 3,0 teoretycznie tez powinny byc. Po remapie napewno. Choc faktycznie ciezko znalezc potwierdzenie. Wiekszosc ludzi w 3,0 wrzuca barany schmiedmana, albo jakichs custom.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 5 listopada 2016, 18:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7501
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
kszyhu, nie do końca - większość ludzi którzy chcą poprawy w b30 wkładają zazywczaj kolektry wydechowe z b28 bez katów (ja tak np zrobiłem w e38). Różnica jest wyczuwalna , zwłaszcza przy przejściu na soft euro 2 :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Alduwiel i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL