Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj. Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.
Proszę również o poprawne tytułowanie tematów: [Exx] Tytuł tematu
Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji
Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery
Tytuł: [E46][n42] Problem z niskimi obrotami po wymianie rozrządu
Napisane: 4 listopada 2016, 12:40
Pierwsze kroki
Posty: 14 Lokalizacja: STW
Panowie w Was ostatnia deska ratunku, zacznę od początku. Jestem w posiadaniu E46 (2002 r.) z silnikiem 1.8 N42 (z instalacją LPG). Kilka tygodniu temu odstawiłem auto do mechanika w celu wymiany rozrządu, uszczelnienia silnika, wymiany filtrów i olejów. Powodem tego było to że podczas jednej z wizyty w stacji montażowej LPG w ich programie diagnostycznym wywaliło komunikat "BŁĄD POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU". Po tym właśnie oddałem auto do naprawy. Po odbiorze samochodu zauważyłem pewien mankament a mianowicie na niskich obrotach bardzo rzucało budom a czasem jak się auto "zakrztusiło" to po prostu gasło i nie było różnicy czy działało na benzynie czy na lpg. Wpadłem na pomysł by sprawdzić auto DISem - znalazło jakieś błędy, niestety a ja również źle zrobiłem bo nie sprawdziłem jakie są to błędy tylko dałem od razu wyczyszczenie wszystkich błędów. Po tym dużo się poprawiło a mianowicie już nie było takich ogromnych wahań obrotów na biegu jałowym. Lecz nadal czasami podczas czekania na światłach, bądź postojach na luzie obroty zaczynają falować do tego stopnia aż potrafi zapalić się kontrolka "check engine", wtedy już muszę zgasić silnik bo obroty nawet falują przy dodawaniu gazu. Nie ma różnicy czy auto chodzi na zimno czy ma już odpowiednią temperaturę silnika na gazie czy na benzynie. Wertując tematy na forach natrafiłem na taki z podobnymi problemami wskazujące na problemy z czujnikami wałka rozrządu, wymieniłem czujniki. Auto po tym tak jakby lepiej przyspieszało ale problem z niskim obrotami nadal pozostał. Wrzucam filmiki które pokazują te wahania niestety nie udało mi się nagrać extremalnej sytuacji gdy pojawia się "check" i trzęsie budą jak w traktorze. Na filmikach nie widać tego ale budą telepie, co prawda delikatnie ale jest dość irytujące i odczuwające. Filmik #1. Po odpaleniu chwile jest w miare dobrze. (nie ukrywam że filmiki dla cierpliwych)
Filmik #2 i #3. Po krótkiej przejażdżce. Na tych filmikach już widać i słychać falowanie tych obrotów.
DIS nie pokazuje żadnych błędów. Nie wiem co już robić mechanicy w okolicy rozkładają ręce każdy mówi coś innego. Może jest to ktoś z podkarpackiego bądź sąsiednich województw i mógłby pomóc lub polecić kogoś w tych okolicach ogarniającego dobrze silniki BMW.
*Znalazłem też jeden temat że może to być źle wyregulowany rozrząd, że w tych silnikach potrzeba odpowiedniego zestawu blokad do prawidłowego ustawienia rozrządu.
Z góry ogromne dzięki za poświęcony czas na czytanie i oglądniecie filmików oraz za wszystkie posty mogące nakierować mnie na rozwiązanie problemu.
Tytuł: Re: [E46][n42] Problem z niskimi obrotami po wymianie rozrządu
Napisane: 7 listopada 2016, 15:08
Pierwsze kroki
Posty: 14 Lokalizacja: STW
Dzisiaj wymieniałem pęknięty wąż od wody. Po wszystkim sprawdziłem inpą błędy i pokazało takie coś, błędów jeszcze nie kasowałem.
Co do błędu misfire etected at cylinder 4 miałem 2 dni temu taki błąd w disie ale skasowałem go i niby było ok. A tu dziś Inpa pokazała go znowu.
Kod:
E R R O R M E M O R Y --------------------------------------- Date: 07.11.2016 14:13:09 ECU: ME9K_NG4 JobStatus: OKAY Variant: ME9K_NG4 ------------------------------------------------------------- RESULT: 3 error in error memory ! ------------------------------------------------------------- 274E CDKMD - Misfire detection, Checksum failure Error counter: 0 Logistic counter: 0 1. Umweltsatz Mileage 2950 km Engine speed (nmot) 3160.00 /min rel. air filling (rl) 106.50 % Engine temperature (tmot) -34.50 degrees C gas level (tfst) 23.00 l 2. Umweltsatz Mileage 512120 km Engine speed (nmot) 10200.00 /min rel. air filling (rl) 191.25 % Engine temperature (tmot) 143.25 degrees C gas level (tfst) 255.00 l Abgasschädigende Aussetzer nicht katschädigend Test conditions fulfilled Error not occurred yet Error would cause a warning lamp to light up Error code: 03 27 4E 82 01 00 00 01 27 4F 8E 12 17 C8 0C FF FF FF FF FF FF FF FF FF ------------------------------------------------------------- 2744 CDKMD02 - Misfire detection cyl.4 Error counter: 0 Logistic counter: 0 1. Umweltsatz Mileage 2950 km Engine speed (nmot) 3160.00 /min rel. air filling (rl) 106.50 % Engine temperature (tmot) -34.50 degrees C gas level (tfst) 23.00 l 2. Umweltsatz Mileage 512120 km Engine speed (nmot) 10200.00 /min rel. air filling (rl) 191.25 % Engine temperature (tmot) 143.25 degrees C gas level (tfst) 255.00 l Abgasschädigende Aussetzer nicht katschädigend Test conditions fulfilled Error not occurred yet Error would cause a warning lamp to light up Error code: 03 27 44 82 01 00 00 01 27 4F 8E 12 17 C8 0C FF FF FF FF FF FF FF FF FF ------------------------------------------------------------- 2783 CDKLM - Hot film air mass meter Error counter: 1 Logistic counter: 2 1. Umweltsatz Mileage 2960 km Engine speed (nmot) 3160.00 /min Intake air temperature (tans) 58.50 degrees C Angel DK or DK at stop (wdkba) 15.30 % DK ADC HFM (adhfm) 0.22 V 2. Umweltsatz Mileage 51200 km Engine speed (nmot) 10200.00 /min Intake air temperature (tans) 143.25 degrees C Angel DK or DK at stop (wdkba) 100.01 % DK ADC HFM (adhfm) 5.00 V Signal unterhalb Schwelle oder Kurzschluss nach Minus Test conditions fulfilled Error not present now, but already stored Error would not cause a warning lamp to light up Error code: 03 27 83 22 21 01 02 01 28 4F 8E 27 0B 14 00 FF FF FF FF FF FF FF FF FF =============================================================
Chciałbym zaznaczyć to problem z tymi obrotami był przed pojawieniem się błędu z cylindrem 4. Jeszcze klika dni wcześniej ani INPA ani DIS nie pokazywały żadnych błędów w silniku.
Poniżej zamieszczam filmik z odczytów statusu silnika z INPY i przy okazji zapytam cze te kąty w Analog 1 są prawidłowe? Czy błąd z cylindrem 4 może byś spowodowany złym ustawieniem rozrządu?
chwilami widać jak telepie laptopem.
Wiem że po odebraniu aut od mechanika i odstawienia go do gazowników też było coś nie tak z cylindrem 4, wymienili świece, podmieniali cewki ale jakoś udało im się to naprawić. Sprawdzali szczelność, czy łapie jakieś lewe powietrze do układu itd. ale mówili że wszystko z tym jest ok. Wiem że to zagmatwane trochę ale mam nadzieję że w miarę dokładnie to opisuje.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 58 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników