BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 14:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Problem z falowaniem
PostNapisane: 14 listopada 2016, 20:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Witam, otóż dzieje się to tylko po nocy, otóż gdy odpalam swoją 330i e46 to pracuje tylko na 4 gary, ostatnio nie działał 4 i 6, a kiedyś 1 2 3, i pokazuje się na chwile check engine potem wszystko jest dobrze, w inpie wszystkie parametry dobrze pokazuje, jest tylko jeden błąd oprócz fail burning cylinder to podgrzewacz lamby 1, nie wiem co robić, jak odkręce odme to zaczyna lekko bujać silnikiem, vanosy po regeneracji, przepustnica czyszczona, nowe świece, krokowy też, ładnie chodzi jak już troche temp złapie, i wszystko jest dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z falowaniem
PostNapisane: 14 listopada 2016, 20:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Świece wymienione, a przewody też ? :)

_________________
Proste drogi są dla szybkich maszyn, kręte- dla szybkich szoferów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z falowaniem
PostNapisane: 15 listopada 2016, 18:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Tak też, a problem dalej istnieje , i to tylko po nocy jak chce auto rozgrzać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z falowaniem
PostNapisane: 15 listopada 2016, 18:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
przeanalizuj live data to ci dużo powie co może być albo znajdz w okolicy kogoś co ma inpe i sie zna na niej wtedy będzie łatwiej. Dobrze by było usunąc ten błąd grzałki sondy oraz może głupie pytanie ale sprawdzałeś czy ubywa może płynu chłodniczego albo oleju albo czy po tym nocnym odpaleniu nie puszcza od razu kłebu jakiegoś koloru dymu no i czy auto ma same pb czy też lpg może?

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z falowaniem
PostNapisane: 15 listopada 2016, 18:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
:) swieczki i cewki oraz lamba do sprawdzenia. ogolnie to trzeba dokladne bledy. bledy sond jak kiedys pisalem powoduja wypadanie zaplonu. wszedzie o tym pisze... do starych cewek na zime fabryczne swiece tez sie srednio nadają...

wypadanie zaplonu powoduje bledy sond, a bledy sond, niesprawnosc katalizatora i uszkodzone grzalki powoduje wypadanie zaplonu. czasem w zime lepszy diesel m47n niz m54 niestety wiele osob ma problemy z m54 zimą - odpala na polowie cylindrów, faluje, szarpie... zajmij sie tym cylindrem na ktorym wypada zaplon jezeli juz swiece masz nowe... to moze byc cewka... zrob porzadek z sondą

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z falowaniem
PostNapisane: 16 listopada 2016, 00:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
No sprawdzam błedy i najczęściej wyskauje mi grzałka sondy nr 1, a panowie jak robie w inpie live data to mnie zastanawia jeden parametr otóż rough, jak dam do 5 na postju na live to rough się robi wysokie tzn wychodzi po za zielone pole


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z falowaniem
PostNapisane: 16 listopada 2016, 06:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jaki to numer bledu BMW w inpie? skasuj bledy i napisz jakie masz sprawdz po jezdzie...

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z falowaniem
PostNapisane: 16 listopada 2016, 19:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
z Miesiac temu skasowałem, z tydzien temu wyskoczył check engine, a potem sam zniknął, błędy to były zwiazane z burning fail cylinder 1 i 6, oraz heating sesnor lambda 1, kodów nie zapisałem, ale w ten weekend zapisze, bo autem jeżdze bardzo mało z racji że jestem studentem to tylko w sobote i w niedziele, i autko to sama benzyna, dzięki za pomoc koledzy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z falowaniem
PostNapisane: 21 listopada 2016, 22:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Otóż jest tak, załączam screeny, czyli problem jest w zakładce rough po odpaleniu auta wychodzi poza skale, ale gdy się zagrzeje to wszystko jest dobrze, nie wiem z czym związany jest ten problem, dodam że po chwili wyskakuje błąd wypadania 6 cylindra właśnie tam gdzie rough jest takie wysokie, załączam screeny z inpy.

Niestety nie zapisałem tego parametru rough jak auto się nagrzewało bo wtedy właśnie był ponad 3, dziwi mnie dlaczego po zagrzaniu wszystko jest dobrze?? Dodam również że sondy też ładnie pracują w zielonym polu, nic nie wychodzi poza czerwone pole, w żadnej zakładce, lecz jest coś takiego jak KW ignite czy jakoś tak i jak na jałowych dodam dużo gazu około 5 tyś to jest !30 czyli lekko wychodzi poza skale. Pozdrawiam

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z falowaniem
PostNapisane: 21 listopada 2016, 22:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Nie umiem edytować postów, dodam że troche jest oleju w gniazdach od świec, czy to ma z czymś związek ? chyba nie trzyma mi uszczelka pod pokrywą. Dodam że mam nieszczelność na jednym z kolektorów, bo jest przedmuch.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z falowaniem
PostNapisane: 22 listopada 2016, 01:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
na garze nr 6 swieca i cewka jest pewna?

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z falowaniem
PostNapisane: 22 listopada 2016, 12:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Świeca pewna, a co do cewki to niestety nie wiem jak ją sprawdzić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z falowaniem
PostNapisane: 22 listopada 2016, 13:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Zamień cewkę z 6 cylindra z np z 1 cylindrem i wtedy zobacz czy nadal będzie problem na 6 cylindrze.

Oczywiście usuń olej z gniazda świec i wszystko dobrze wyczyść.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z falowaniem
PostNapisane: 22 listopada 2016, 22:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Obstawiam, że kolega ma typową usterkę opisaną w tym wątku viewtopic.php?f=1&t=158237
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, co jest przyczyną, bo nikt tego nie naprawił.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z falowaniem
PostNapisane: 23 listopada 2016, 18:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
takie rzeczy naprawia sie codziennie... moze byc mala sprawnosc katalizatora problemy z sonda i wypada zaplon, nie przepala na jednym cylindrze, cewka gorsza niz reszta. to sie diagnozuje na zywo. przez internet nie ma opcji po tych parametrach. komp steruje sobie zaplonem tez, pytales o ignition. w 100% sprawna cewka i nowa swieca w tym cylindrze i dopiero mozna diagnozować taki silnik.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z falowaniem
PostNapisane: 26 listopada 2016, 18:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
No już jest lepiej wymieniłem cewke, lecz pękła mi szyba czołowa masakra poprostu, pech straszny co do tego auta. Byłem na hamowni pokazało 216 KM, była to hamownia na drodze, teraz pytanko czy auto się hamuje z systemem DSC czy bez niego? Jest jakaś róznica ? Dodam że pomiar był na 3 biegu od 1.5 tyś obr., dodam że auto nie ma dołu, vanosy były regenerowane, dzisiaj wpiołem manometr i maks na listwie przy odpalonym aucie było 3 B, troche ponad 3.

Oto wykresik

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z falowaniem
PostNapisane: 26 listopada 2016, 23:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
Po wymianie cewki zniknął błąd wypadania na 6 cyl? Czy masz jeszcze błędy teraz w sterowniku? Po regeneracji był ustawiany rozrząd.

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z falowaniem
PostNapisane: 27 listopada 2016, 09:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
masz jakies bledy vanosów? ogólnie masz jeszcze jakieś błedy?

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z falowaniem
PostNapisane: 27 listopada 2016, 10:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Nie mam innych błędów, już auto jak się rozgrzewa to tak nie faluje bo zmianie tych cewek, zmieniłem tą cewke z 6 na 1 i pojawił się błąd na 1, więc pojechałem i kupiłem cewke, potem zmierzyłem ciśnienie paliwka na listwie wyszło około 3.2,3.1 B przy odpalnym silniku, podejrzewam że filtr pomimo zapewnień sprzedającego(niemca bo kupiłem od osoby starsze prywatnie) to go nie wymienił, ogólnie interwał miedzy wymianami oni mają około 25 k tyś to jest o wiele za dużo. Wracając do tematu to jestem umowiony z użytkownikiem Adamo na sprawdzenie ustawienia vanosow/rozrządu, jak kupiłem to auto wgl nie jechało, uszczelnienia na vanosach to były jak plastik te gumowe oringi, i auto odżyło, skasowałem luz bo latał vanos jak żyd po pustym sklepie, lecz nie ustawiłem rozrządu bo czytałem że nie trzeba jednak się myliłem, dowiem się w poniedziałek jak do niego pojade.

Dodam że czasami mam błąd związany z katalizatorem 233 chyba ten, i zastanawiam się czy nie wyrzucić katów bo mogą być przypchane, u mnie auto naprawde nie ma dołu, jak na 330i to powinno zwijać asfalt od dołu, dodam że klapka mi w wydechu nie działa bo jest zapieczona, i jest na stałe otwarta ale ona nie powoduje takiego spadku. Dzięki chłopaki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z falowaniem
PostNapisane: 27 listopada 2016, 11:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
z doswiadczenia i praktyki powiem Ci tak: wypadał zapłon u Ciebie. to powoduje w konsekwencji czasem sporadyczne bledy zwiazane z sondami i sprawnością katalizatorów...jeszcze jakis czas moga powracac... :) a problemem spadku mocy są zle poskladane vanosy lub po prostu trzeba to po latach ustawic na nowo... potrzebujesz 2 blokadki jedną na tyl silnika i jedną na vanosy i auto bedzie jezdzic jak nowe. jezeli mialbys mocno przestawione vanosy mialbys bledy czujnikow walków i duzo wieksze spadki mocy.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL