BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 18:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] Zabezpieczenie - odcięcie pompy paliwa i rozrusznika.
PostNapisane: 23 listopada 2016, 21:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Witam,
Szukam rozwiązania na dobre, proste zabezpieczenie samochodu przed kradzieżą i zastanawiam się nad dwoma rozwiązaniami.

Samochód to BMW E90 09.2007 z silnikiem M47N2.

Pierwsze z nich to odcięcie rozrusznika a drugie to odcięcie zasilania na pompę paliwa.
W związku z tym mam pytanie:

1) Na stronie ze schematami WDS nie mogę znaleźć schematu z moim silnikiem. Dla różnych typów schemat się powtarza więc zakładam, że i u mnie jest on podobny. Czy więc w takim razie mogę bezpiecznie odciąć rozrusznik np.na złączy X6011?

2) Czy odcięcie pompy paliwa jest bezpieczne? Nie spowoduje sypania błędami przez komputer? Rozumiem, że przy odciętej pompie auto zapali i zgaśnie po kilku sekundach? Czy jest możliwość aby silnik się zapowietrzył?
Czy można tą pompę odciąć bezpośrednio np. na złączu EKP+?

Pozdrawiam Łukasz

Schemat rozrusznika i pompy paliwa:

https://zapodaj.net/c00eff7c229d3.png.html

https://zapodaj.net/26a3fccb21b4e.png.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Zabezpieczenie - odcięcie pompy paliwa i rozrusznika.
PostNapisane: 23 listopada 2016, 21:30 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Zamiast odcinać pompę paliwa odłącz "Wake Up" ze sterownika silnika.
Szukaj w schemacie pod supply

W WDS schematu szukaj pod "Drive" -> DDE6.0

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E90] Zabezpieczenie - odcięcie pompy paliwa i rozrusznika.
PostNapisane: 24 listopada 2016, 04:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
W chwili obecnej z tego co wiem najlepszą formą zabezpieczenia samochodu to manipulacja przy złączu diagnostycznym. Bez niego złodziej nie odpali samochodu. Sa dwie opcje:
1. Całkowicie usuwasz złącze z auta. Tzn przecinasz wiązkę i na końcach zakladasz takie wtyczki jak do radia - takie prostokątne. Przy okazji mieszasz kablami dla utrudnienia. Końcówkę z OBD trzymasz sobie w domu i jak potrzebujesz to bierzesz do auta. Sam tak mam i jestem bardzo zadowolony.
2. Druga opcja to zostawiasz złącze na swoim miejscu ale poprzez przekaźnik podajesz zasilanie na pin albo nie. Domyślnie brak zasilania. Po aktywowaniu przekaźnika (jakiś przycisk w samochodzie, osobny pilot) zostaje podane zasilanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Zabezpieczenie - odcięcie pompy paliwa i rozrusznika.
PostNapisane: 24 listopada 2016, 08:06 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Zasilanie w złączu obd to nie problem, ponieważ złodzieje są na to przygotowani, mając sprzęt z własnym zasilaniem

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E90] Zabezpieczenie - odcięcie pompy paliwa i rozrusznika.
PostNapisane: 24 listopada 2016, 11:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Ja w automacie mialem odciecie zasilania do rozrusznika. Chyba nie ma opcji obejscia tego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Zabezpieczenie - odcięcie pompy paliwa i rozrusznika.
PostNapisane: 24 listopada 2016, 17:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Dziękuję za odpowiedź!

cursor: rozumiem, że w chwili odpalania samochodu CAS uruchamia sterownik silnika DDE linią wake-up?

Zakładam, że chodzi tutaj o przewód Wake-up z DDE złącze X2412 pin 7 (15 WUP) który idzie do złącza X10547

Złącze X2412 (58-pinowe) jest pod maską, natomiast złącze X10547 jest wewnątrz kabiny, z przodu, prawa strona koło nóg pasażera - wydaje się, że jest to najlepsze miejsce żeby zrobić cięcie. Rozumiem, że w złączu X10547 będzie to pin 7 (podobno zielono-czerwony). Niestety nie znalazłem rozpiski tego złącza i nie wiem ilu pinowe jest złącze i który to pin w kolejności.

Druga opcja: -poprawcie mnie jeśli się mylę, ale czy nie wystarczy przeciąć przewodu do pinu 19 w złączce X13376 zaraz przy A149a czyli Car Access System?

Poniżej schematy:
https://zapodaj.net/75df9aa53e42d.png.html
https://zapodaj.net/03b314f24257a.png.html
https://zapodaj.net/b62affd8612f4.png.html
https://zapodaj.net/1c2fa8bfaf702.png.html

Pozdrawiam Łukasz!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL