BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 18:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Downpipe BMW e60 e61 520d N47
PostNapisane: 30 listopada 2016, 09:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 52
Posty: 817
Lokalizacja: mazury
Moje BMW: Z4 e89, e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129051
Witam,
czy ktoś miał do czynienia z Downpipe BMW e60 e61 520d N47?
Czy wstawienie tego:
http://allegro.pl/111-105-downpipe-bmw- ... 01#thumb/1
Obrazek
zamiast DPF nie będzie problemem?
Czy downpipe nie będzie miało złego wpływu na turbinę i czy ewentualne pozostawienie "pustej" puchy (bez katalizatora i bez dpf) nie uszkodzi turbiny?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Downpipe BMW e60 e61 520d N47
PostNapisane: 30 listopada 2016, 09:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37065
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
DP tylko na + dla turbiny, nie będzie się grzać i szybciej spaliny będą z niej wychodzić = lepsza reakcja na gaz oraz większa moc
na minus - smród z wydechu
w twoim przypadku trzeba wykodować DPF

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Downpipe BMW e60 e61 520d N47
PostNapisane: 30 listopada 2016, 11:47 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Co do wykodowania dpf'a, nie musisz jechać do tunera ;)

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=158864


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Downpipe BMW e60 e61 520d N47
PostNapisane: 30 listopada 2016, 22:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
dałnpajpy "gotowce" sa tak robione aby pasowaly plug&play zamiast oryginalnego DPFa/kata... znaczy sie srednica wlotowa i wylotowa w DP jest taka jak seryjna. W przypadku e60 530D seryjnie jest okolo 56mm na wylocie z DPFa wiec nawet jakby taki DP lśnił podswietlany ledami jest o d... rozbic i lepiej wziac ori DPF/KAT, wywalic czesc DPFowa, wyciac rurke wychodzaca z puchy (bo ta jest wlasnie waskim gardlem), wspawac kawalek 3calowki i tez do takiego rozmiaru dostosowac wydech. Pod autem nie musi lśnic :D
Wydech 530D E60 LCI 235ps jest PRZELOTOWY (jedna z 2 rurek w ostatnim wydechu podobnie jak w 272ps jest przelotowa). Obstawiam, ze taki wydech + wywalenie DPFa jezeli jest + wywalenie wszelkich zwezek bedzie ok dla 2 litrowki
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Downpipe BMW e60 e61 520d N47
PostNapisane: 5 grudnia 2016, 14:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 52
Posty: 817
Lokalizacja: mazury
Moje BMW: Z4 e89, e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129051
rorafalki napisał(a):
DP tylko na + dla turbiny, nie będzie się grzać i szybciej spaliny będą z niej wychodzić = lepsza reakcja na gaz oraz większa moc
na minus - smród z wydechu
w twoim przypadku trzeba wykodować DPF

Ogólnie już wykodowany DPF, pucha wcześniej została rozcięta i pozbawiona katalizatora oraz dpfu, Nie podoba mi się dźwięk jaki wydobywa się z puchy i w związku z tym chcę puchę wymienić na downpipe.
Miłosz napisał(a):
Co do wykodowania dpf'a, nie musisz jechać do tunera ;)
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=158864

Dzięki, już wcześnie oblokałem :ok:
przemek4net napisał(a):
dałnpajpy "gotowce" sa tak robione aby pasowaly plug&play zamiast oryginalnego DPFa/kata... znaczy sie srednica wlotowa i wylotowa w DP jest taka jak seryjna. W przypadku e60 530D seryjnie jest okolo 56mm na wylocie z DPFa wiec nawet jakby taki DP lśnił podswietlany ledami jest o d... rozbic i lepiej wziac ori DPF/KAT, wywalic czesc DPFowa, wyciac rurke wychodzaca z puchy (bo ta jest wlasnie waskim gardlem), wspawac kawalek 3calowki i tez do takiego rozmiaru dostosowac wydech. Pod autem nie musi lśnic :D
Wydech 530D E60 LCI 235ps jest PRZELOTOWY (jedna z 2 rurek w ostatnim wydechu podobnie jak w 272ps jest przelotowa). Obstawiam, ze taki wydech + wywalenie DPFa jezeli jest + wywalenie wszelkich zwezek bedzie ok dla 2 litrowki
Pozdrawiam,
Przemek

Dzięki za rady, muszę do konkretnego fachowca od wydechów podjechać aby coś zaproponował.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 87 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL