BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36][318IS][M42]Falowanie, przydławienia, strzały z wydechu
PostNapisane: 2 grudnia 2016, 14:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 318IS
Kod silnika: M42B18
Witam
Moje auto to bmw e36 318is z silnikiem m42. Mam albo chociaż wydaje mi się że mam parę problemów. Nigdy nie miałem takiego auta, ani auta w benzynie, a problemy występują od kupna więc nie do końca wiem czy problem jest problemem i jak naprawdę to auto powinno chodzić.

Więc do rzeczy, po odpaleniu czy to na zimnym czy to na ciepłym, przefalowują obroty tak pare razy po czym auto się uspokaja i nic nie faluje. Niżej zamieszczam filmik na którym widać co się dzieje. Czasem odpala normalnie. Jedyne co udało mi się ustalić to, że po odpięciu głównego kabla od alternatora problem całkowicie ustaje, co ma związek chyba z obciążeniem silnika. Problem ten już raz rozwiązałem wymieniając alternator na "nową" używkę, ale ostatnio powrócił. Przy odpaleniu zwłaszcza na zimnym czuć benzynę z wydechu.

Druga sprawa jest taka, że silnik na wolnych obrotach ma takie jakby przedrgania, przyduszenia bardzo minimalne, prawie nie widoczne na obrotomierzu, w kompie obroty wahają się jakoś 880-840-800, nie w kółko tylko tak jakoś zupełnie niesynchronicznie. Te "przedrgania" owocują w takich delikatnych strzałach z wydechu, nie wali jak z armaty po prostu słychać takie pyknięcia, no i te strzały to trzeci mój problem z tym, że nie wiem czy to problem, nie wydaje mi się, że tak powinno być. Jak się tak pofaluje pedałem gazu to strzela najbardziej w zakresie 2-2.5k obrotów. W filmiku słychać co mi chodzi. Doszukałem się, że może tak być jak nie ma katalizatora, no puszka katalizatora jest, natomiast czy coś w niej jeszcze jest to nie wiem i nie jestem za bardzo skłonny się dowiadywać. Po zakupie auta miałem uszkodzony czujnik spalania stukowego, po jego wymianie strzały z wydechu znacznie ucichły, wtedy to po przegazowaniu była armata.

Mam szczelny układ dolotowy, wymiana przepływki, krokowca, czujnika przepustnicy nic nie zmienia. Mam te części na podmianę, ale to używki więc może przyfarciłem i to co podmieniałem też było zepsute. Co do tych przyduszeń wydaje mi się, że to nie krokowiec bo gdy odpinam wtyczke obroty wskakują na jakiś 1000, ale dalej słychać nierówną prace. Nie ma błędów w komputerze, przejechałem tak niecały 1k km i nic. W Disie po odpaleniu testu wyskakują takie rzeczy:ObrazekObrazek
Na obydwu moich przepływomierzach jest tak samo. Świece wyglądają jednolicie choć chyba nie prawidłowo.Obrazek
Wszystkie filtry nowe. Sprawdzałem wtryski, żaden nie lał i wszystkie pryskały tak samo, a przynajmniej tak mi się wydaje. Wydaje mi się też, że to auto za dużo pali no ciężko mi powiedzieć ale w te niecałe 1000km byłem tyle razy na stacji, że ze dwa baki by się uzbierało.

Sprawdzałem już chyba wszystko i nic nie robi różnicy.
Przeczytałem setki postów na forach i nic tak do końca nie dotykało mojego problemu chyba, że coś przeoczyłem. Widze, że to forum kładzie duży nacisk na powielanie tematów, szukałem mojego problemu, ale jak jest temat o falowaniu to danej osobie faluje w inny sposób, na anglojęzycznym forum znalazłem temat z takim samym problemem przy odpalaniu, ale nikt nie podał rozwiązania. Jak coś ominąłem to przepraszam i proszę o odesłanie do odpowiedniego tematu.
Link do filmiku : https://www.youtube.com/watch?v=0aZYEW0IbcE
Mam disa i inpe, jak coś to mogę wkleić jakieś live data.

Każda podpowiedz na miarę złota, bo ja już nie mam pomysłu, aaa lambda też jest nowa i faluje sobie tam napięciem tak jak powinna.
Z góry dziękuje za każdą pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36][318IS][M42]Falowanie, przydławienia, strzały z wydechu
PostNapisane: 2 grudnia 2016, 15:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Kable wn. Kiedyś byly bardzo drogie, nie wiem jak teraz. Duzo isow mialo dorzniete i byly kwiatki ze spalaniem, przerywaniem itp.
Jeśli nadal sa drogie, kup na probe od m43 np. ( pasują bo tak miałem jak w trasie umrl mi jeden wn) podmin i sprwdz. Sprawdź tez kompresję .

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36][318IS][M42]Falowanie, przydławienia, strzały z wydechu
PostNapisane: 2 grudnia 2016, 20:19 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 318IS
Kod silnika: M42B18
Dzięki za odpowiedz. No tanie to one nie są, sprawdzałem te moje, wyglądają na nowe z firmy Bremi, mają jednakowe właściwe oporności i popryskane wodą nie świecą w ciemności. Jutro wymieniam czujnik temperatury silnika, ten też ma oporność ok i w disie wygląda na sprawny, ale funduszu nie zrujnuje i skreślę go z listy. Kompresję sprawdzę, jakoś w tygodniu, nie dymi na niebiesko ani nie pije oleju więc myślę, że będzie ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36][318IS][M42]Falowanie, przydławienia, strzały z wydechu
PostNapisane: 3 grudnia 2016, 08:26 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Jak wymienisz kable i dalej tak będzie to możliwe, że cewka ma przebicia. Jak coś posiadam sprawną cewke do isa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36][318IS][M42]Falowanie, przydławienia, strzały z wydechu
PostNapisane: 3 grudnia 2016, 14:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 318IS
Kod silnika: M42B18
Wymieniłem czujnik temperatury i teraz mam 2 sprawne :D Ale to było raczej logiczne.

Ponownie odwiedziłem kable zapłonowe. Wcześniej źle podchodziłem do tematu, bo pryskałem je wodą tak jak sobie leżały, poza tym nie do końca wiedziałem czego szukać. Dopiero, gdy wybrałem je całkiem z uchwytów zobaczyłem, że świecą jak choinka polana benzyną.

@kupiec_fkl
Cewki też już mam 2 :D Jak będę potrzebował trzeciej to się odezwę. :rotfl: Dzięki

Jak już zamówiłem ten miernik kompresji to poczekam aż dojdzie i sprawdzę, czy wgl jest sens dalszej inwestycji.
Dam znać czy kable pomogły o ile do tego dojdzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36][318IS][M42]Falowanie, przydławienia, strzały z wydechu
PostNapisane: 8 grudnia 2016, 16:02 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 318IS
Kod silnika: M42B18
Kompresja ~14.7 bar, praktycznie bez różnic między cylindrami.

Kable wstawione 407zł poszłooo, i teraz odpala tak:
https://youtu.be/JQT0X8zYoJM

Nadal ma te przyduszenia i strzela z wydechu. Po odpaleniu jest taki jakby zduszony przez chwile i wbija na docelowe wolne obroty czasem szybciej czasem wolniej, zimny/ciepły bez różnicy. To przyduszenie po odpaleniu to mniej więcej to samo co przyduszenia na wolnych. Odpalałem na maks obciążeniu(światła, itp) bez zmian. Zamieniałem cewki - bez różnicy. Zamieniłem krokowca, żeby zobaczyć czy coś zmieni z tym wskazaniem w disie, praktycznie to samo.

Ktoś coś? Bo ja już.... :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36][318IS][M42]Falowanie, przydławienia, strzały z wydechu
PostNapisane: 8 grudnia 2016, 17:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Z tymi obrotami po odpaleniu mialem podobnie. W m43 jak odpalalem to najpierw prawie sie zduszal do 500rpm i dopiero stabilizowaly sie na 1000-900rpm. Dopiero na 3 krokowcu bylo jak powinno mimo ze wszystkie byly wyczyszczone na blysk. Zostawilem ten na ktorym bylo dobrze, odpalenie (automatyczna przegazowka) i odrazu stabilizacja obrotow na 1000 rpm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL