Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj. Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.
Proszę również o poprawne tytułowanie tematów: [Exx] Tytuł tematu
Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji
Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery
Posty: 5 Moje BMW: 320d E46 2002 Kod silnika: M47N
Witam wszystkich. Pisałem o swoim problemie na forum bmw-klub.pl ale nikt mi nie odpowiedział, więc spróbuje szczęścia tutaj Moje auto to E46 320d M47N po chipie na 177KM, 380NM.
Pozwole sobie wkleić treść mojego problemu z drugiego forum. Mój pierwszy post brzmiał:
Około tydzień temu jadąc autostradą z prędkością około 170km/h auto nagle straciło moc. Odrazu zjechałem, wyłączyłem samochód, a kolega scholował mnie do domu. Silnik zaczął stukać, pierwsza myśl to:"ku*** pewnie któraś klapka zawirowań się urwała, będę sobie pluł w twarz bo zwlekam z tym już z pół roku". Po przyjeździe do domu, natychmiast ściagnałem kolektor, klapki były całe. Od razu zamówiłem klapki od Krzysiek80r (są naprawdę ok, polecam), wyczyściłem cały dolot, zmieniłem świece i IC (był rozszczelniony). Złożyłem wszystko do kupy, ale oczywiście problem pozostał, a objawy są takie: - silnik odpala około 2 sek dłuzej niż zwykle, i strasznie mulasto jakby go coś trzymało - silnik stuka, stuk jest równomierny, ze wzrostem obrotów nie nasila się. - auto ma około 30-40% mocy mniej
Od momentu kiedy zobaczyłem, że klapki są całe, zacząłem obstawiać wtrysk.
Byłem na kompie, w serwisie Boscha wyszło bład wtrysku 1 i 2, oraz 2 wewnętrzne błędy sterownika. Po skasowaniu błedy nie pojawiły się ponownie. Mechanik oczywiście nie potrafił zrobić korekcji wtrysków i polecił zbadanie ciśnienia w cylindrach oraz sprawdzenie wtrysków.
Dzisiaj przyszedł mi interfejs, zainstalowałem INPE, podpiąłem się pod samochód w celu sprawdzenia korekcji wtrysków. Przy silniku nagrzanym do 87 stopni, na postoju trzymałem obroty na około 2800-3000rpm i wyszło tak: 1 cyl: 0,70 2 cyl: 0.00 3 cyl: 0.00 4 cyl: 3.22
Z tego co kiedyś czytałem, 0 to dobrze, do 2 moze byc, a około 3 to źle, dobrze mówię??? Czy sposób w jaki robiłem korekcje jest właściwy? temperatura, obroty itd? i jeszcze jedno, w 320d kolejność cylindrów liczymy od przodu od rozrządu tak??? Jeden z kolegów podpowiedział mi żebym zrobił korekcję w czasie jazdy, tak też zrobiłem, i napisałem drugiego posta, na którego też nie dostałem konkretnej odpowiedzi, czy to wina wtrysków.
W skrócie: silnik cyka/stuka/puka równomiernie, niezależnie od obrotów, jest słabszy o około 40%, ciężej odpala. Dodatkowo zauważyłem, że na postoju dotykając palcem rurki doprowadzające paliwo do wtrysków, rurki na 2 i 4 wtrysku drgają/wibrują, po dodaniu gazu nasila się to. 1 i 3 pracuje spokojnie bez wibracji.
Kolega TC poradził abym przeprowadził test na drodze. Tak zrobiłem. Załączam filmik z 4 pomiarów. Bardzo proszę osoby które się na tym znają, aby rzuciły fachowym okiem i wypowiedziały się na temat pracy 2 i 4 wtrysku. Wartości zmieniają się, cały czas. Raz Inpa pokazuje np na 2 cylindrze wartośc 6.00! a na 4 wartość 0.00, po chwili np na 2 wartość 0.32 a na 4 wartość 4.3 Później np na 2 wartość 1.23, a na 4 wartość 1.10. Test przeprowadzałem głownie przy stałych prędkościach obrotowych około 2,5 do 3,5rpm przy prędkościach 80-120km/h. Każdy pomiar na filmiku zaczyna się od startu samochodu, przyspieszenie a pozniej stała prędkość. Wartości strasznie skaczą. Znajomy, który trochę mechanikuję stwierdził, że sterownik który sterują min. wtryskami może być uszkodzony. Co o tym myślicie??? Czy te 2 wtryski są padnięte?? Proszę o wypowiedzi.
dodaje filmik z korekcji wtrysków i proszę o pomoc.
Witam, Zrob test korekcji dawki na biegu jalowym silnika (jesli mozna to na cieplym i zimnym silniku) i skonfrontuj to z testem przelewowym wtryskiwaczy. Jesli mozes zbadac INPa to zbadaj wspolczynnik wypelnienia (wyrazony w %) Pzdr
_________________ Wtryskiwacze common rail naprawa, sprzedaż www.cerka.pl
Posty: 5 Moje BMW: 320d E46 2002 Kod silnika: M47N
NA biegu jałowym na zimnym i ciepłym silniku jest podobnie i napisałem o tym wyżej, jak wyszły wartości. Napisze jeszcze raz 1 cyl: 0,70 2 cyl: 0.00 3 cyl: 0.00 4 cyl: 3.22 przy obrotach około 3000rpm.
Zrobiłem test przelewowy. Przez 5 minut na 1,2,3 cylindrze naleciało około 100ml. Na 4 prawie pół litra...
Według korekcji w inpie podczas jazdy (filmik) szwankował 2 i 4 wtrysk, 1 i 3 był ok. Zamieniłem miejscami wtrysk 1 i 2, przejechałem się i wyszło jak poprzednio 1 ok, a na 2 szwankowało. Czyli tak jakby to nie wtrysk był dziabnięty, tylko co innego. Podjade jutro na sprawdzenie ciśnienia na cylindrach, bo już sam nie wiem co robić...
Kolego napisz mi jeszcze jak możesz jak zbadać ten współczynnik wypełnienia w Inpie? Jest wogóle taka opcja? pozdrawiam
Przy wiekszych obrotach INPa maproblem z dynamicznym wyswietlaniem korekt wtryskiwaczy i stad moga byc przeklamania. Po zsumowaniu wszystkich wartosci powinno wyjsc 0. (Np korekty +2, -1, -1,5; +0,5 daja zero) a u Ciebie cos sie nie pokrywa za bardzo, dlatego pytalem o test na wolnych obrotach bo na nich teoretycznie najlatwiej komputerowi pokazac prace wtryskow. Mozna jednak wysnuc wnioski, ze u Ciebie czwarty wtrysk niedomaga swiadczy o tym dodatnia korekta i podwyzszony przelew. Jak mozesz to podaj nr wtrysku(0445110... moze mam na wymiane/probe. Wspolczynnik wypelnienia okresla stan techniczny hydraulicznych elementow wykonawczych ukladu wtryskowego np zawor drv, wtryskiwacze itp. Pzdr
_________________ Wtryskiwacze common rail naprawa, sprzedaż www.cerka.pl
Posty: 5 Moje BMW: 320d E46 2002 Kod silnika: M47N
Pojechałem na sprawdzenie kompresji i wyszło kolejno: 1. 24bar 2. 14 bar 3. 20bar 4. 20bar Na zimnym silniku. NA 2 garku słaba kompresja. Wczoraj zabarałem się za rozbieranie głowicy i utknąłem na dwóch wtryskach.... 1 i 2 zeszły ładnie, natomiast 3 i 4 ni drgnie. Zrobiłem sobie przyrząd udarowy, nie ma za bardzo gdzie się złapać. Łapałem się w miejscu gdzie wchodzi wężyk paliwowy, ale wtedy krzywo ciągnie wtrysk... Jak patrzyłem to chyba najlepszym miejscem jest po odkręceniu łebka wtrysku (tego chyba elektrozaworka ze sprezynka itd) złapanie się do gwintu, po tym łebku. Ale nie moge znaleźć takiej nakretki, zeby skonstruować przyrząd udarowy. Kolego Commonrail widzę, że bawisz się z wtryskami, masz może jakieś sposoby na wyciągnięcie wtrysków??? Lub ktokolwiek ma jakieś pomysły??? Szukałem trochę w necie ale nic konkretnego.... pzdr
Pomiar kompresji nie za bardzo pokrywa sie z korekta wtryskiwaczy. Na 2 cylindrze Korekta caly czas powinna oscylowac w granicach +5/+6 gdyz przez slabsza kompresje komputer musi wyrownac bieg walu dodaniem dawki, a u Ciebie pokazuje 0.(choc we wczesniejszym poscie przejawia sie wartosc +6). Nie wiem ile powinno byc ale te 20 bar to tez nie za duzo. Jesli wtryski nie wyszly to rozumiem, ze pomiar robiles przez wykrecenie swiec zarowych? Jesli tak to czy na pewno wszystko bylo szczelnie skrecone i pomiar nie jest oszukany? Tak czy inaczej po zdemontowaniu wtryskiwaczy sprawdzilbym je zwlaszcza dlatego, ze to wszystko dosc mocno ,,faluje". Do wyciagniecia uzywam przyrzadu udarowego. Odkrecam cewke (nie wszedzie jest dojscie) i nakrecam przyrzad, jesli nie wychodzi nalewam nitro miedzy glowice a wtrysk i po nocy kolejna proba. Dobrze byloby jednoczesnie uderzac w gore przyrzadem i probowac kluczem wtrysk prezyc na boki. Nie bylo przypadku aby z bmw wtrysk nie wyszedl. Z innymi autami bywa roznie. Jak juz je wyciagniesz zobacz czy kompresja nie uciekala przez miedziana podkladke pod wtryskiem. Uwazaj zeby odkrecajac cewke niczego nie pogubic i nic nie polamac pokaleczyc bo moze byc wtrysk do wyrzucenia. Daj sobie czas, a zrobisz to. Dobrze byloby zalozyc nowy o-ring na cewke. Skad jestes?
_________________ Wtryskiwacze common rail naprawa, sprzedaż www.cerka.pl
Posty: 192 Lokalizacja: ZS Moje BMW: E46 Kod silnika: M47N
Dziwi mnie jedna rzecz. Dlaczego dla żadnego cylindra nie występuje ujemna korekcja ? Robiłem test w swoim i na wolnych obrotach mam 0,0.1,0,0.4 , podczas jazdy korekcja się zmienia , nigdy powyżej normy, ale też zawsze na plusie.
Czy to świadczy o ogólnym niedomaganiu silnika ?
Jeśli korekcja jest ujemna to rozumiem, że komputer musi ująć trochę od nominalnej dawki, żeby wyrównać pracę na danym cylindrze, a jeśli korekcja jest dodatnia to dawkę paliwa trzeba podnieść ?
Robiłem taki sam test w modelu z 2004 i tam zsumowane wartości dążą do 0, więc jak to jest ?
Piękna komprecha wtrysk taki jak masz u siebie najlepiej podlewac mocnym odrdzewiaczem, i dorobic sobie sciagacz udarowy wkrecany w najmocniejszy gwint czyli. odkrecasz cewke (ten gwint jest slaby) ukazuja ci sie takie trzy cwiartki sera naciskasz je zdejmujsze zabezpieczenie, wyciagasz wnetrze i lapiesz taka miniminimini kuleczke i wlasnie tam masz gwint wnetrzny za ktory mozesz nawet silnik podwiesic. to najlepsza metoda jezeli nie chesz uszkodzic wtrysku.
_________________ ... hominis est errare, insipientis in errore perseverare
podłącze się pod temat. U mnie na inpa pokazuje tylko korektę 3 cylindra, na pozostałych cały czas jest 0, czy to na biegu jałowym czy w czasie jazdy. Czym to może być spowodowane ?, brak jakichkolwiek błędów. Coś nie tak z programem, czujnikami ? Proszę o pomoc.
Hej, pomóżcie proszę w analizie odczytów. Krótko opiszę dlaczego drążę temat. Zaczęło się od większego spalania ale tylko w mieście (wiem: zima, niższe temperatury, itp.) oscyluje w granicach 9.5 - 10.5, w trasie norma - 6.0 - 6.5l. Rok temu na 100% było niższe. Zacząłem od wymiany małego termostatu tak dla spokoju, duży jest ok. Oprócz tego po nocy auto trzęsie po odpaleniu przez chwilę (zanim wtryski się się "ustawią"???) - świece nowe, sterownik świec ok. - brak błędów. Stąd podejrzenie padło na wtryski. Autko ma przelatane 333333 km. Podłączyłem pod inpę i korekcja 4 wtrysku wyszła ponad 4.00 ale tylko na biegu jałowym - rozgrzany silnik (wtrysk leje???? stąd w mieście większe spalanie? postoje na światłach, itp).
Proszę o fachową opinię zanim zregeneruję/kupię nowy wtrysk. Człowiek się naczyta i już sam nie wiem. Wtrysk leje? Może jest nieszczelny - wyciągnąć przeczyścić gniazdo, wymienić podkładkę miedzianą? Wstrzymać się i zrobić test przelewowy?
Wiek: 41 Posty: 528 Lokalizacja: KRAKÓW Moje BMW: E39 Kod silnika: m57d30
Lejący jest gdy jest na - , a u ciebie jest na plus więc nie dolewa i program musi mu wydłużać czas pracy , na próbę podmień wtryski i sprawdź czy coś się zmieni
Lejący jest gdy jest na - , a u ciebie jest na plus więc nie dolewa i program musi mu wydłużać czas pracy , na próbę podmień wtryski i sprawdź czy coś się zmieni
Jakie to jest logiczne, że jak na plus to nie dolewa. Nie pomyślałem Co mi da podmiana? Bo trochę z tym roboty jest + kodowanie. Z innego źródła dostałem info, że być może przepływka może powodować rozjazd korekcji. Może zalać LM Spulung?
Więc. Zastosowałem spulung liqui moly i efekt jest widoczny na załączonym screenie. Trzęsienie ranne ustało. Informacyjnie: wlałem póki co pół butelki na 30 litrów ropy, pomiar korekcji wykonany po przejechaniu łącznie ok 100 km
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 66 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników