BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 06:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Jak to naprawde jest z silnikami 2,5TDS i z 2,5i w e39
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 11:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
zastanawiam sie nad kupnem e39 do ok 23 000 zl

slyszalem wiele opini ze na temat TDSa - ze jest bardzo wadliwy ze peka glowica po 250-300 tys km i ze nie warto kupowac bo jednym slowem syf inni skoleji bardzo sobie chwala i ze sa to silniki praktycznie bez awaryjne... co o tym myslec.
Moze jest ktos na forum i jest w stanie okreslic konkretnie najczestsze usterki tego pieca i na co zwracac uwage

druga opcja jest silnik r6 2,5 170KM albo 2,8 194KM - o tych silnikach slyszalem zas tylko same pozytywne opinie ze sa nie do zajechania i ze bardzo dobrze sie sprawuja... - no fakt sporo pala

chodzi mi o to zeby w miara tez palil - i zeby nie jaral powyzej 15litrow

jesli bym bral benzyne to wstawil bym gaz sekwencyjny albo odrazu kupil z sekwencja



co myslicie o tych 3 piecach????

(licze na dobre rady ktore tez pomoga innym.....)

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 11:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: PL ÂŁĂłdzkie
Ja by525 TDS-a nie brał , chyba ze 530d to juz inna bajka.
Według mnie najlepszym rozwiazaniem jest 528 kupiona bez instalki LPG a instalke założyć samemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 12:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
dlaczego nie brac 2,5tds?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 12:33 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
kem44 napisał(a):
dlaczego nie brac 2,5tds?


bo bedziesz walczył z głowicami, cieknącą pompą wtryskową i takimi tam pierdołami.inna sprawa to wątpliwie niskie spalanie - TDS'y nie naleza do oszczednych zbytnio

co do spalania to ani 523i (2,5 170ps) ani 528i nie palą zbyt dużo. 15 w miescie to trzeba sie postarac juz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 12:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: ÂświnoujÂście
Panowie wypowiem sie:
Mam tdsa e34 od roku i w sam silnik wpakowalem juz ponad 4000 odpowiedz nasuwa sie sama pprawda???
Jednakze teraz silniczek pracuje, w trasie spala 9,5ropy (automat) ,fruwa ladnie ale jezeli mialybym sie cofnac do roku wczesniej w zyciu bym nie kupil chyba ze manuala(mniej pali)
i jak cos to od naprwde osoby ktora dbala a nie deblila ktory naprawial stuki w zawieszeniu poprzez zglosnienie muzy....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 13:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Jezdzilem rok czasu e39 TDS w automacie i to badziewie palilo mi po miescie najmniej 11.5l ropy i co jakis czas musialem jezdzic do mechanika bo cos sie dzialo non stop moze nie wielkie usterki ale bardzo denerwujace, a co do benzyny to 2.8 pali ok 12L po miescie

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 13:38 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Nie bierz TDS-a wszsytko sie zgadza co Kornel pisze...proponuje bys kupil 528...ja mam taki motor i jestem BARDZO zadowolny...nic sie nie dzieje, kopniecie to ma...a spalanie...mi w miescie nie przekracza 12 litrow...fakt jezdze nieduzo...ale napewno bedzie Ci palil porownywalnie z 525, albo moze i kapke mniej... ;)

[ Dodano: 13 Styczeń 2008, 13:39 ]
Kornelio napisał(a):
kem44 napisał(a):
dlaczego nie brac 2,5tds?


bo bedziesz walczył z głowicami, cieknącą pompą wtryskową i takimi tam pierdołami.inna sprawa to wątpliwie niskie spalanie - TDS'y nie naleza do oszczednych zbytnio

co do spalania to ani 523i (2,5 170ps) ani 528i nie palą zbyt dużo. 15 w miescie to trzeba sie postarac juz.

I to praktycznie z butem w podlodze i z jezdzeniem na wyscigi od swiatel do swiatel...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: nie laduj sie w to!!!
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 14:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: nowe miasto
witam. mam e34 i walcze juz nia od 3lat,w sumie co chwile cos tzreba ladowac w nia i jedzic do mechanika. a uszczelke pod glowica to wymienialem tak jak klocki hamulcowe. w sumie za to co wlozylem w nia przez te 3 lata to kupil bym juz dawno e39.teraz jestem zalamany bo nic nie bylo wciskane nigdy a silnik sie zatarl. i trzeba wsadzic znowu 2,5tysiac a samochod warty z 4tys. a co do benzyniakow to ojciec ma e39 z piecem 2,5 170km. czuc ze to auto idzie do przodu,w miescie pali max 13litrow a na trasie z zakopanego do poznania przy dosyc agresywnej jezdzie spalila 8,5. i zadnego problemu z nia niema. polecam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 14:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
kem44 napisał(a):
druga opcja jest silnik r6 2,5 170KM albo 2,8 194KM - o tych silnikach slyszalem zas tylko same pozytywne opinie ze sa nie do zajechania i ze bardzo dobrze sie sprawuja... - no fakt sporo pala
nie wiem kto Ci tak powiedzial ale głupoty to są ;)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 14:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 422
Lokalizacja: Olsztyn / Kętrzyn
Moje BMW: e30/e36
Kod silnika: m20b20/m52b20
to spoko jak bede bral to tylko benze juz widze po waszych radach

mam teraz isa i pali mi do 14 litrow w maksie... zawsze mialem ciezka noge bo jezdze dla przyjemnosci a nie dla oszczednosci! spala mi tylko wtedy mniej jak mam ochote pocielic sie po miescie albo jak jezdze na trasie

wyprzedzajac pytania dlaczego 14 litrow 1,8 mi pali bo mam chipa wstawionego...


jaki piec w e39 jest lepszy 2,5 czy 2,8 i na ilu sondach jest chodzi mo o roczniki od 1996 do 1998


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 15:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 553
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Silniki 2.5 i 2.8 to M52 czyli sie raczej nie beda roznic co do awaryjnosci

ja mam w e36 M52 2.5 pali mi przy jezdzie miejskiej 10l
Ja bym bral 2.8 do e39. duzo wiecej nie spali od 2.5 a bedize mocnijesza :)

_________________
Jezeli moj post był Ci pomocny kliknij -> POMÓGŁ

Moja była :( -> M52B25 Estoril blau power!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 15:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 521
Lokalizacja: PĂą
Ja mam silnik 2.8 tylko ,że w e36 i w mieście pali mi 11-12l więc nie ma tragedii w porównaniu do osiągów i przyjemności z jazdy :ok:

_________________
TOURING SPRZEDANY
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6245&hl=pl
http://www.youtube.com/watch?v=1BTQljELTgk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 15:11 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Podejdz do zakupu bez emocji. Tds jest awaryjny i wcale malo nie pali kolo 10 ON/100km. Z koleji benzyny maja tanszy w naprawie osprzęt silnika i niewiele wiecej srednio spalą. I lepsza skrzynia manulana. Wymiana sprzegla: nowe tarcza,lozysko, docisk, robocizna niech calosc 1500 zl, a w automacie naprawy skrzyni ida w tysiace zlotych. Osobiscie wybrałbym 528i w manualu.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 15:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
renoraines napisał(a):
Podejdz do zakupu bez emocji. Tds jest awaryjny i wcale malo nie pali kolo 10 ON/100km. Z koleji benzyny maja tanszy w naprawie osprzęt silnika i niewiele wiecej srednio spalą. I lepsza skrzynia manulana. Wymiana sprzegla: nowe tarcza,lozysko, docisk, robocizna niech calosc 1500 zl, a w automacie naprawy skrzyni ida w tysiace zlotych. Osobiscie wybrałbym 528i w manualu.

Tez tak wybralem...kem 2.8 ma dwie sondy...z tego co dobrze kojarze ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 72
Lokalizacja: (L)
Moje BMW: e60 530dA
Tak jak wyżej koledzy napisali + trzeba pamiętac, iz jak ktos płaci przy kupnie nowego samochu dodatkowe $$$ za disela to nie bez powodu, tylko dlatego, że będzie nim sporo jeździł [jak kombi to juz pewne] tak więc przede wszystkim sadzę, iż są zaczne różnice w przebiegach z tego samego roku benzyna będzie miała zacznie mniej przejechane niż disel [nie mówię o wyjatkach oraz o tym co pokazują zegary ;) ] i stąd też takie opinie o tds b o mają już swoje przejechane ale kiedys to była bardzo nowczesna technologia... teraz juz nie.... ae BMW nigdy nie robiło fuszerki....

podsumowując 530d albo już 4,4 V8 ;)

_________________
Pzdr,

tk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 22:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: lubin
co do tds należy o niego bardziej dbać co dgrzania i innych awari to bardziej dotyczy starszego modelu e39 jest po modernizacji, panowie piszą że silnik 2,8 pali po mieście 12l ale to chyba lekki bajer albo niedzielna jazda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 22:39 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
ricov6 napisał(a):
co do tds należy o niego bardziej dbać co dgrzania i innych awari to bardziej dotyczy starszego modelu e39 jest po modernizacji, panowie piszą że silnik 2,8 pali po mieście 12l ale to chyba lekki bajer albo niedzielna jazda.


niestety.taka prawda.pala kolo 12 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 23:43 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
ricov6 napisał(a):
co do tds należy o niego bardziej dbać co dgrzania i innych awari to bardziej dotyczy starszego modelu e39 jest po modernizacji, panowie piszą że silnik 2,8 pali po mieście 12l ale to chyba lekki bajer albo niedzielna jazda.

Uwierz w to...nie wiem co masz na mysli niedzielna jazda...normalna jazda w miescie i poza miastem...tak wiec moje 2.8 pali tylko niewiele wiecej niz twoj TDS :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 00:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
Kisiel24 napisał(a):
Uwierz w to...nie wiem co masz na mysli niedzielna jazda...normalna jazda w miescie i poza miastem...tak wiec moje 2.8 pali tylko niewiele wiecej niz twoj TDS


W manualu 12 po city - no moooooże sie uda :)
Ale to przy przelotowej jezdzie. Bo walka w korkach to Gute Nacht :D A jak jeszcze przyciszniesz kilka razy.. :cwaniak:

U mnie z automatem i wł. klimą pokazuje średnio 12,5.

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 06:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
mike_r6 napisał(a):
Kisiel24 napisał(a):
Uwierz w to...nie wiem co masz na mysli niedzielna jazda...normalna jazda w miescie i poza miastem...tak wiec moje 2.8 pali tylko niewiele wiecej niz twoj TDS


W manualu 12 po city - no moooooże sie uda :)
Ale to przy przelotowej jezdzie. Bo walka w korkach to Gute Nacht :D A jak jeszcze przyciszniesz kilka razy.. :cwaniak:

U mnie z automatem i wł. klimą pokazuje średnio 12,5.

Mike, uwierz mi...uda sie i to spokojnie :rotfl: ;) [/b]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL