kaczorek79 napisał(a):
JaBu73 napisał(a):
irakleo napisał(a):
jeśli jeździsz na benzie to wstawiaj nowe, cztero/elektrodowe NGK BKR6EQUP i po temacie !
A czy ty kolego masz może jakiś sposób na ten moj problem zeby zdjąć osłonę znaczy odkręcić ta nakrętkę . Bo póki co to moge tylko pogadać o wymianie świec. Wszystko jest opisane w kilku postach wyżej

Zamiast pytać od kilku dni, pojechałbyś do warsztatu i w minutę by Ci odkręcili tą szpilkę z pokrywy. Zdejmij wlot powietrza z filtra kabinowego, bo widzę, że próbujesz grzebać tam, gdzie miejsca mało i masz piękny dostęp. Jak kręci się nakrętka, a szpilka stoi, to nakręć nową nakrętkę na czubek i płaskim kluczem 10mm spróbuj skontrować obie, żeby wykręcić całą szpilkę. Druga opcja to złapać porządnymi szczypcami za nakrętkę i odkręcać ciągnąc do góry, no ale najpierw musisz wlot zdjąć, bo bez tego, to dalej będziesz pytał.
Zamiast glupio odpowiadac lepiej dobrze przeczytaj na czym polega moj problem . Gdybys dobrze przeczytal to bys wiedziel ze to nie ma nic wspolnego z zdjeciem filtra kabinowego bo to chodzi o ta srube z przodu i tam nic nie trzeba zdejmowac a plaskiego tam nie wlorzysz z obcegami tez nie bardzo . Nie chcesz pomoc to nie pomagaj ale glupie komentarze o jechaniu do mechanika zostaw dla siebie , po to to forum jest . A pytam bo moze jest ktos kto mial podobny problem . Nie wiesz jak pomoc do ignoruj mojego posta. Forum nie jest tylko dla ciebie
pawelos666 napisał(a):
wypnij kleme plusowa przy rynience od filtra kabinowego. zdejmij gorna obudowe filtra kabinowego wyjmij filtr i odkrec 4 sruby torx 30. bedziesz mial dostep do wymiany swiec. jak nie masz nowych swiec i nie potrafisz sam tego wykrecic to udaj sie na serwis ewentualnie podjedz po mechanika na serwis zeby odkrecil Ci srube wymienil swiece i poskrecal wszystko. dobry serwis to zapewnia. ja np jezdze do martwych aut itp... dogadaj sie z jakims normalnym serwisem

po co sie meczysz mamy XXI wiek. kazdy lepszy serwis ma speca, ktory rozwierca lub wykreca urwane sruby swiece zarowe, wyciaga wtryski, otwiera auta, robi stacyjki, wkladki zamkow itd
1.Pawelos666 dlaczego instruujesz mnie jak wymontowac swiece skoro moje pytanie bylo zupelnie inne i nie ma nic wspolnego z demontowanie bo ja juz wykrecalem swiece tyle ze nie mialem wczesniej problemu z odkreceniem nakretki, wiec nie pisz ze nie umiem tylko czytaj ze zrozumieniem . Jezeli nie potrawisz pomoc to to napisz nie umiem ci pomóc i po sprawie .
2. A tu moj pierwszy post do ciebie jeszcze z dzilajaca śrubką, gdybys go przeczytal to bys wiedzial ze nie chodzi o to jak wymontowac swiece .
Pytanie do pawelos666 piszesz ze dobór świec to indywidualna sprawa. Ktoś poprosił a żebyś odpisał na forum nie na priv bo może sie tez komuś innemu ta informacja przydać , odpisałeś ze dobierasz indiwidualnie ja nie znalazłem na forum pod moj silnik.
Czy możesz doradzić jakie świece do 520iA M54B22 Touring 06.2002 182500km .
Dodam ze świece wyglądają całkiem dobrze sprawdziłem tylko jedna bo miałem duże problemy z wykręceniem jednej trochę mi sie gwint przestawił na świecy . Wykręciłem spowrotem już bez problemu silnik wedlug mnie chodzi bardzo dobrze .
Stare świece to ori BMW NGK BKR6EQUP. Czy to możliwe ze mogły byc nie wymieniane? Filtr paliwa wymieniałem 5 msc temu i był orginalny nigdy nie wymieniany. Nie wiem czy to ma wielkie znaczenie ale tankuje tylko PB 98 odkąd kupiłem auto czyli od 2010. Acha tylko benzyna nie zamierzam zakładać gazu .
Kurde ale sie rozpisałem w jednym poście. Wybaczcie

Acha i wymieniać fajki ? Dodam ze wszystko działa żadnych problemów z odpalaniem nawet przy -25 pali jak przy +25 . Raz kiedy wracałem z miasta wiechalem do garażu po zatrzymaniu mocno szarpnęło silnikiem ale tak bardzo mocno prawie zgasł zgasiłem i po chwili odpaliłem i było ok . To było około 1.5 roku temu . Zignorowałem to bo potem żadnych problemów,zresztą miał przegląd był pod kompa podpięty w warsztacie i było ok. I tak jeżdżę sobie co prawda ostatnio jeżdżę na krótkich odcinkach nawet bardzo krótkich. I Głównie miasto poczytałem o świecach i postanowiłem ze chyba czas wymienić.
kaczorek79 napisał(a):
JaBu73 napisał(a):
irakleo napisał(a):
jeśli jeździsz na benzie to wstawiaj nowe, cztero/elektrodowe NGK BKR6EQUP i po temacie !
A czy ty kolego masz może jakiś sposób na ten moj problem zeby zdjąć osłonę znaczy odkręcić ta nakrętkę . Bo póki co to moge tylko pogadać o wymianie świec. Wszystko jest opisane w kilku postach wyżej

Zamiast pytać od kilku dni, pojechałbyś do warsztatu i w minutę by Ci odkręcili tą szpilkę z pokrywy. Zdejmij wlot powietrza z filtra kabinowego, bo widzę, że próbujesz grzebać tam, gdzie miejsca mało i masz piękny dostęp. Jak kręci się nakrętka, a szpilka stoi, to nakręć nową nakrętkę na czubek i płaskim kluczem 10mm spróbuj skontrować obie, żeby wykręcić całą szpilkę. Druga opcja to złapać porządnymi szczypcami za nakrętkę i odkręcać ciągnąc do góry, no ale najpierw musisz wlot zdjąć, bo bez tego, to dalej będziesz pytał.
Odpowiedz kolegi kaczorek79 nie jest na temat wiec tych ktorzy chca pomoc prosze o nie sugerownie sie ta odpowiedzia napisalem jeszcze raz na czym polega problem i nie chodzi o to jak wymontowac swiece
Ponawiam prosbe .
Mam taki problem ze nie moge odkręcić jednej nakrętki która mocuje te plastikowa pokrywę dekla zaworów . Kręcę ale nakrętka kręci sie luźno ale nie wykręca a nawet nie wkręca . Chciałem wymienić świece a teraz nie wiem jak to ustrojstwo wykręcić .
Wiem ze to jest śruba dwustronna która wchodzi w dekiel zaworów. Czy może jest ktoś kto może mi pomoc w wykręceniu, znaczy podsunie jakiś pomysł .
Nakrętka sie obraca ale sie nie wykręca i nie wkręca poprostu sie kręci dookoła. Nakrętka jest wykręcona na około 4 cm i w tej pozycji sie obraca. Tam nie ma miejsca na to zeby uchwycić ta śrubę i spróbować wykręcić , moge wkręcić droga nakrętkę bo jest miejsce ale dalej nie wiem jak ta śrubę wykręcić bo to by był sposób zeby cała ta śrubę z nakrętka wykręcić skoro nakrętki nie moge.
A tak wogole mam od góry około 4 cm na wkręcenie czegoś , uchwycić raczej sie nie da bo tam jes miejsce tylko na 10 nasadowa czym sie wykręca taki śruby ?
Jezeli ktos mial taki problem lub wie jak moze pomoc to bede wdzieczny
