BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 13:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Grzanie się na postoju.
PostNapisane: 13 kwietnia 2017, 10:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: BMW E39 523i
Kod silnika: M52
Witam. Mam problem z przegrzewaniem się samochodu na postoju. Zacznę od tego że jakiś miesiąc temu wymieniłem termostat ponieważ wtedy się nie dogrzewał. Po wymianie termostatu wszystko było dobrze przez ok. miesiąc i teraz się grzeje. Wymieniłem chłodnice jednak to nie pomogło. Po za tym co go odpowietrze to na wolnych obrotach zapowietrza się ponownie i robi się ciśnienie w układzie. Dodam jeszcze że pół roku temu wymieniłem reduktor. Czy ktoś miał podobny problem? Wiem,że to może być upg(robiłem ja 2 lata temu) ale może ktoś miał podobny problem i jednak coś innego było powodem grzania. :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Grzanie się na postoju.
PostNapisane: 13 kwietnia 2017, 16:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Czyli co temperatura ci wbija na czerwone pole gdy samochód stoi na jałowym?

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Grzanie się na postoju.
PostNapisane: 13 kwietnia 2017, 17:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Visko działa?

Jaki masz reduktor?

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Grzanie się na postoju.
PostNapisane: 13 kwietnia 2017, 17:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: BMW E39 523i
Kod silnika: M52
ROBBMW napisał(a):
Czyli co temperatura ci wbija na czerwone pole gdy samochód stoi na jałowym?


Wskazówka nigdy nie wyszła na czerwone pole bo do tego nie doprowadziłem. Z ukrytych testów w liczniku widzę jaka jest temperatura i przy 115 zawsze gaszę silnik. Po otwarciu korka od zbiorniczka wyrównawczego poziom płynu się podnosi i brak strumyka przelewowego. Jak już mi się uda go odpowietrzyć to wtedy jest strumyk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Grzanie się na postoju.
PostNapisane: 13 kwietnia 2017, 18:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: BMW E39 523i
Kod silnika: M52
Lukasz_S napisał(a):
Visko działa?

Jaki masz reduktor?


Co do redaktora to nie wiem jaki dokładnie jak znajdę nazwę to napisze, a visko niby załącza ale huraganu nie robi i dość szybko się rozłącza. Przy wymianie chłodnicy nie założyłem osłony wiatraka bo zastała mnie noc i nie zdążyłem ale nie wiem czy to ma znaczenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Grzanie się na postoju.
PostNapisane: 13 kwietnia 2017, 18:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Płynu nie ubywa? Nie masz nigdzie nieszczelności? Zrobiłbym test na obecność spalin w układzie.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Grzanie się na postoju.
PostNapisane: 13 kwietnia 2017, 18:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: BMW E39 523i
Kod silnika: M52
maniek21112 napisał(a):
Płynu nie ubywa? Nie masz nigdzie nieszczelności? Zrobiłbym test na obecność spalin w układzie.

Płynu nie wiem czy ubywa bo przez ciągle odpowietrzanie zawsze coś tam ubędzie. Zrobię test ale po świętach bo ciężko było przed.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Grzanie się na postoju.
PostNapisane: 13 kwietnia 2017, 18:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: BMW E39 523i
Kod silnika: M52
Ten reduktor to KME Silver.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Grzanie się na postoju.
PostNapisane: 13 kwietnia 2017, 18:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Jak jest nieszczelność to będzie się zapowietrzał.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Grzanie się na postoju.
PostNapisane: 14 kwietnia 2017, 18:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: BMW E39 523i
Kod silnika: M52
Na dzień dzisiejszy sprawa wygląda tak, że zakrecilem butle z gazem, odpowietrzyłem na zimnym silniku w taki sposób że odkręciłem oba odpowietrzniki zalałem płyn na full aż się przelało odpowietrznikami. Zakrecilem odpowietrzniki, a nadmiar płynu odessałem do kreski na zbiorniczku. Oczywiście wszystko robione na włączonym zapłonie i temperatura na maks. Wszystko wyglądało na to że jest ok, ale węże puchną temperatura szła powoli do góry nie tak szybko jak przedtem i najwyżej było koło 100'C. Po zgaszeniu silnika próbowałem delikatnie odkręcić korek, ale zaczęło wody w zbiorniczku przybywać więc więcej już nie odkręcałem. Jeszcze mam pytanie przy jakiej temperaturze powinno załączyć się wisko? Bo u mnie przy 97/98' mogę spokojnie ręką zatrzymać. Czy puchnięcie tych węży może być spowodowane zepsutym korkiem zbiorniczka wyrównawczego albo wiskiem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Grzanie się na postoju.
PostNapisane: 14 kwietnia 2017, 18:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: BMW E39 523i
Kod silnika: M52
https://zapodaj.net/bc55f9d9a46f5.jpg.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Grzanie się na postoju.
PostNapisane: 14 kwietnia 2017, 20:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Henek, trudno spokojnie czytać to co wyrabiasz z tym układem chłodzenia więc weż się za to jak należy albo przestań pisać :D
Mam taki sam silnik i też kiedyś wymieniłem termostat i zaczęły się kłopoty ale sam doprowadziłem wszystko do wzorowej pracy i od kilku lat tylko kontroluje.Jest tylko jedna różnica - nie mam lpg i nie mam o tym pojęcia więc przyczynę instalacji lpg ktoś musiałby wykluczyć , nie wiem reduktor , węże.. reszta to sprawy proste.
Wymieniasz elementy po omacku ( chłodnica- dlaczego ją wymieniłeś? ciekła? ) a te ,które trzeba wymienić , nie wymieniasz itd.
Nie da się oszczędzać na układzie chłodzenia, gdyż to się zemści , trzeba tu wydać tylko kilkaset zł by zrobić to jak należy i mieć święty spokój.
Masz zaniedbane auto a na pewno układ chłodzenia i klimatyzacji , gdyż gdybyś miał sprawny wentylator klimatyzacji to ten wentylator nie dopuściłby do 115 C nawet przy niesprawnym visko.
Przy 104 C ( czujnik na wyjściu chłodnicy) co odpowiada 107-108 st. C w teście nr 7 powinien załączyć się wentylator klimy na III biegu ( przy wyłączonej klimie) i np. w temp. 15 C potrafi zbić temp. w teście 7 aż o 10 stopni C i to przy odkręconym i wyjętym głównym wentylatorze z visco. Podaję ten przykład by uświadomić niektórym jak ważne są nie tylko elementy układu ale nawet taki sprawny wentylator klimy może uratować silnik przed przegrzaniem. Na razie tyle.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Grzanie się na postoju.
PostNapisane: 14 kwietnia 2017, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: BMW E39 523i
Kod silnika: M52
marekb napisał(a):
Henek, trudno spokojnie czytać to co wyrabiasz z tym układem chłodzenia więc weż się za to jak należy albo przestań pisać :D
Mam taki sam silnik i też kiedyś wymieniłem termostat i zaczęły się kłopoty ale sam doprowadziłem wszystko do wzorowej pracy i od kilku lat tylko kontroluje.Jest tylko jedna różnica - nie mam lpg i nie mam o tym pojęcia więc przyczynę instalacji lpg ktoś musiałby wykluczyć , nie wiem reduktor , węże.. reszta to sprawy proste.
Wymieniasz elementy po omacku ( chłodnica- dlaczego ją wymieniłeś? ciekła? ) a te ,które trzeba wymienić , nie wymieniasz itd.
Nie da się oszczędzać na układzie chłodzenia, gdyż to się zemści , trzeba tu wydać tylko kilkaset zł by zrobić to jak należy i mieć święty spokój.
Masz zaniedbane auto a na pewno układ chłodzenia i klimatyzacji , gdyż gdybyś miał sprawny wentylator klimatyzacji to ten wentylator nie dopuściłby do 115 C nawet przy niesprawnym visko.
Przy 104 C ( czujnik na wyjściu chłodnicy) co odpowiada 107-108 st. C w teście nr 7 powinien załączyć się wentylator klimy na III biegu ( przy wyłączonej klimie) i np. w temp. 15 C potrafi zbić temp. w teście 7 aż o 10 stopni C i to przy odkręconym i wyjętym głównym wentylatorze z visco. Podaję ten przykład by uświadomić niektórym jak ważne są nie tylko elementy układu ale nawet taki sprawny wentylator klimy może uratować silnik przed przegrzaniem. Na razie tyle.


Według Ciebie to niby jak się mam za to wziąć skoro prosiłem o radę, a od Ciebie żadnej nie dostałem, a wręcz przeciwnie niedwiadomo o co Ci chodzi. Jakie kłopoty zaczęły Ci się z termostatem, piszesz bardzo ogólnie, a zupełnie nie na temat. Nie wymieniam po omacku, ponieważ chłodnica była nie szczelna, a termostat wymieniłem bo się nie dogrzewał silnik , trzeba dokładnie czytać zanim się odpowie, bo gdybyś przeczytał to wiedziałbys dlaczego go wymieniłem. Według Ciebie jakie części powinienem wymienić skoro coś wymieniam niepotrzebnego? Gdzie ja napisałem że jest 115'C bo nie widzę, pisałem tutaj około 100 czyli +/- 98/101'C. Również gdzie ja napisałem o włączone klimie? Pompa wody jest sprawna, łopatki całe, a strumyk przelewowy jest bardzo dobry.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Grzanie się na postoju.
PostNapisane: 14 kwietnia 2017, 23:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Henek napisał(a):
Gdzie ja napisałem że jest 115'C bo nie widzę,


Henek napisał(a):
Z ukrytych testów w liczniku widzę jaka jest temperatura i przy 115 zawsze gaszę silnik.


Henek napisał(a):
ponieważ chłodnica była nie szczelna

Henek napisał(a):
Wymieniłem chłodnice jednak to nie pomogło.

Można napisać ,że była nieszczelność.

Termostat dobrze,że wymieniłeś ale dlaczego visco nie wymieniłeś skoro przy 97 zatrzymujesz ręką...
Zresztą nieważne ,tak nie będziemy rozmawiać.
Powodzenia .

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL