Rzecz gustu. Rozwiązanie nr 1 to dla mnie kicz, a rozwiązanie nr 2 to kiepski pomysł jeżeli chodzi o jakość, a czytałem o przypadkach, że po 2-3 latach ulter się po prostu rozpadał.
Zgłoś się do jakiegoś profesjonalnego tłumikarza (nie chcę tutaj nikogo reklamować, bo mi za to nie płacą

) i wspólnie ustalicie najlepszą formę adaptacji do zderzaka. Nawet tłumik z kwasówki wcale nie musi kosztować jakiejś kosmicznej sumy.
Poza tym po co Ci nowy tłumik w dieslu? Powiem Ci tak - nawet gdybyś puścił nowy ukł. wydechowy od samego kolektora bez tłumika środkowego to nie będzie jakiegoś szału z mocą ani z dźwiękiem. Jeżeli nie idziesz w jakiś mocny performance (chip'y, intercoolery i inne bajery) i nie masz zużytego tłumika OEM to zgłoś się do tłumikarza w sprawie samych końcówek, bo wydaje mi się że Tobie chyba bardzo zależy na czymś bardziej efektownym niż rura skierowana w dół. Zapłacisz ze 300 zł za fajne końcówki. Co do dopasowania końcówek to trzeba pewnie zwiększyć otwór w zderzaku, ale to jest do zrobienia. Natomiast 4 końcówki w 20d? No kto co lubi
