BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 21:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M52TUB28 Visco
PostNapisane: 2 sierpnia 2017, 08:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Mam pytanie odnośnie Visco. Założyłem Visco (zamiennik, chyba meyle), bo wydawało mi się że jest zepsute (a zepsuty był tylko wiatrak), i generalnie jest tak, że nowe visco ciężko chodzi na zimnym silniku, ciężko ręką zakręcić, a na gorącym w ogóle nie ma opcji żeby się przekręciło.
Poprzednie Visco (oryginal since 1999) na zimnym miało tak (zawsze tak miało, od 10 lat) że można było lekko ręką zakręcić wiatrakiem, na gorącym natomiast z użyciem siły, dało się je przytrzymać.

Ani na starym, ani na nowym, samochód się nie przegrzewa, elegancko wskazówka trzyma pion.

Natomiast, na nowym visco, może to tylko wrażenie, ale wydaje mi się że jak to visco się zapnie na sztywno to czuć spadek mocy.

Pytanie - jak powinno visco działać, czy jak to nowe, czy jak to stare? I czy to normalne że po zapięciu się visco czuć spadek mocy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52TUB28 Visco
PostNapisane: 2 sierpnia 2017, 19:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 205
Moje BMW: e46 318 Touring
Kod silnika: M43TUB19
Odłącz układ od silnika i sprawdź jakie opory stawia wentylator. Może i swoje waży ale nawet zapięty na stałe nie powinien robić różnicy dla obciążenia silnika (sprężarka klimatyzacji, alternator i pompa wspomagania pożerają naprawdę sporo mocy każde z osobna, a dwa ostatnie przecież pracują non stop, więc wentylator chłodnicy powinien być właściwie nieodczuwalny).
Jak masz możliwość sprawdź na teście 7 rzeczywiste temperatury na jednym i drugim, bo pion na zegarze to rozpiętość 40 stopni C.

EDIT> W e36 M50 (albo 52, ale chyba nieistotne) B20 koleżanki na zimnym wisko jest zapięte mocno (przy odpalaniu i gaszeniu zimnego silnika widać jakby w ogóle wentylator się nie ślizgał), na gorącym różnica jest tylko taka, że przy zwiększeniu obrotów o wiele głośniej słychać szum powietrza. Ale jeszcze dopytam jak to faktycznie powinno wyglądać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52TUB28 Visco
PostNapisane: 2 sierpnia 2017, 20:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
przerabiałem temat ostatnio w E39, te zamienniki są poprostu kiepskie, albo spięte na stałe i ciągle tornado pod maską, albo prawie spięte... ostatecznie wylądował hella/behr jak na pierwszy montaż i wentylator chodzi jak trzeba.
Spięte wisko zawsze delikatnie stawia dodatkowy opór i dla kogoś wyczulonego na takie rzeczy będzie to wyczuwalne.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52TUB28 Visco
PostNapisane: 2 sierpnia 2017, 20:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 205
Moje BMW: e46 318 Touring
Kod silnika: M43TUB19
Może, chociaż to 2,8 l. Pytanie jak to faktycznie powinno działać - u siebie nie sprawdzę, mam tylko jeden elektryczny. A jak jest u Ciebie na zimnym/gorącym?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52TUB28 Visco
PostNapisane: 2 sierpnia 2017, 21:21 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4171
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Na zimno powinno chwilę chodzić ciężej, potem tylko bezwładnie się kręcić, tak że ręką da się zatrzymać i tak powinno być do 90-95 stopni kiedy się załączy i powoduje huragan pod maską który czuć nawet mając 5l pojemności. Tutaj niestety nie ma pośrodków: Hella, Behr, Sachs.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52TUB28 Visco
PostNapisane: 8 sierpnia 2017, 23:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Oczyściłem i założyłem stare visco (behr). I na bank auto odzyskało trochę mocy. Nic się też nie przegrzewa.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52TUB28 Visco
PostNapisane: 9 sierpnia 2017, 08:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
To jeszcze sprawdź i napisz jakiej firmy było to nowe, żeby była pewność i informacja jakiego nie kupować.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL