Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj. Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.
Proszę również o poprawne tytułowanie tematów: [Exx] Tytuł tematu
Tytuł: Jdiag Faslink - diagnostyka elm 327 android
Napisane: 23 września 2017, 18:41
Specjalista
Posty: 4442 Moje BMW: Infiniti Kod silnika: VQ37VHR
Pojawił się bardzo fajny projekt , w dalszym ciagu w rozwoju od firmy, która to zajmuje się sprzętem diagnostycznym w azji. Na dzień dzisiejszy macie info o aucie czytanie kasowanie błędów live data tpms kasowanie serwisów itp.
Z tego co się zorientowałem to testujcie i wysyłajcie feedbacki, autor bardzo chętnie wprowadza poprawki. Były problemy ze starszymi andkami 4.3 ale juz wszystko smiga. Wiem tez ze testowane było na e46 320i i działało wszystko. Mając ich interfejs wykorzystujący bt4 live data na prawde jest szybka Działa również z chinskimi klonami elm'a. Póki co aplikacja jest darmowa, ale jak długo to nie wiem, warto więc zainstalować Jeśli ktoś ma problemy ze znalezieniem to mogę wrzucić w chmurę.
Lex stoi na wymianie h&r, także jak go zdejmą z podnośnika to wrzucę update Jak jakąś bmkę dorwę to też nie omieszkam coś wrzucić, ale to może zająć trochę
Tytuł: Re: Jdiag Faslink - diagnostyka elm 327 android
Napisane: 27 września 2017, 17:28
Specjalista
Posty: 4442 Moje BMW: Infiniti Kod silnika: VQ37VHR
Ja mam od paru lat taki jak ten w wersji 2.1
Daje radę aczkolwiek najlepsze są w wersji 1.5. Mój obecny nie ogarnął paru programów np oh no renault i jakiś tam jeszcze kilku, po prostu nie było połączenia. Kolega który miał 1.5 bez problemu obsłużył ten program.
Tytuł: Re: Jdiag Faslink - diagnostyka elm 327 android
Napisane: 28 września 2017, 19:15
Częsty bywalec
Posty: 627 Moje BMW: E60 530XD Kod silnika: M57/T2
Hi, ELM jest fajny bo jest uniwersalnym standardem nawet nie potrzeba zadnej aplikacji do ELMa
ELM jest interfacem podlaczonym do prostu do szeregoego ... to, ze jest on po BT czy na USB nie ma znaczenia...obecnie port szeregowy emuluje sie po usb czy BT
Techniczne ELMy zrobione sa na jedno kopyto, mamy w nich - meska wtyczke OBD - uklad konwertujacy to na sygnal szeregowy (czyli na wysjciu mamy sygnaly RX i TX, masa) i teraz opcjonalnie - uklad konwertujacy sygnal szeregowy na USB lub BT ... wsio:)
z ELMem "gada sie" poprzez AT commendy .. czyli na port szeregowy wysyla sie tekstowo jakas AT komende i interfejs odpowiada i to cala tajemnica Do tego wiec wystarczy tylko jakis serial port reader i wiedziec co mu wyslac i umiec zinterpr odp
Przyklad czegos co zabija ELMa jako narzedzie do live data - czytanie cisnienia - ograniczenie do cisnienia bezw 2.55 bara - dlaczego? bo jakis krotkowzroczny gosciu wymyslil, ze odp z cisnieniem idzie na jadnym bajcie z factorem 10 czyli majac na wyjsciu wartosci 0-255 i cisnienie mierzalne ma zakres 0-2550 (czyli cisnienie wzgledne 1.55bara max! mniej niz dziesiejsza auta seryjnie!)
a jak wyglada komunikacja AT commendami akurat na przykladzie wysylania SMSa np tutaj
Pozdrawiam, Przemek P.S. zaczalem robic "komputerek samochodowy" na arduino czytajac dane z czujnika cisnienia wlasnego + pozostale informacje z ELMa ale ja wiekszosc moim projektow zaczel mnie w polowie nudzic i przerzucam sie na kolejne pomysly (taki prototype zrobiony na 4barowym mapsensorze od jakiegos VW
Idea byla taka by polaczyc na jednym wyswietlaczu informacje zarowno zczytywane ELMem jak i z czujnikow podlaczonych pod analogowe we/wy w arduino Do tego mialem przerzuci sie a arduino uno majacy jeden port szeregowy na jakis wyzszy model i na drugim szeregowym mial byc podlaczony GPS 10hz i mial byc wypas full race logic board computer ale jak to w zyciu...
Tytuł: Re: Jdiag Faslink - diagnostyka elm 327 android
Napisane: 29 września 2017, 17:56
Częsty bywalec
Posty: 528 Moje BMW: Tesla Model S
przemek4net napisał(a):
Przyklad czegos co zabija ELMa jako narzedzie do live data - czytanie cisnienia - ograniczenie do cisnienia bezw 2.55 bara - dlaczego? bo jakis krotkowzroczny gosciu wymyslil, ze odp z cisnieniem idzie na jadnym bajcie z factorem 10 czyli majac na wyjsciu wartosci 0-255 i cisnienie mierzalne ma zakres 0-2550 (czyli cisnienie wzgledne 1.55bara max! mniej niz dziesiejsza auta seryjnie!)
Wiecej o komunikacji z ELM
Tajemnica rozwiązana, a ja głupi nieustannie próbowałem znaleźć aplikację ze skalą większą niż 2.55
Tytuł: Re: Jdiag Faslink - diagnostyka elm 327 android
Napisane: 29 września 2017, 19:30
Częsty bywalec
Posty: 627 Moje BMW: E60 530XD Kod silnika: M57/T2
haj, W inpie takim swego rodzaju "driverem" do komunikacji z autem (jego komputerem) jest/sa plik PRG (<nazwakomputera>.prg) ... jak sie go zdekompiluje to mamy takie cosik
Widzimy sa parametry typu unsigned int jak i unsigned char
char to 1 bajt czyli liczba 0-255 (szesnastkowo 00-ff) a unsigned int to 2 bajty czyli 0-65535 (szesnastkowo 0000-ffff)
Dla STAT_LADEDRUCK_WERT (Laden - ladowac, Druck - cisnienie) mamy obok liczbe tajemnicza 0,125002 Teraz: 65535 * 0,125002 = 8192 - > i to jest limit diagnostyczny dla ladowania (8 tys vs 2550 - mala roznica, prawda? )
Teraz STAT_RAILDRUCK_WERT...mamy znowu unsigned int i liczbe 0.030518 65535 * 0,030518 = 2000 i jest to limit diagnostyczny dla tego komputera jezel chodzi o wskazanie rail pressure przez zlacze diagn (np 535D F10 LCI 313ps chodzi zupelnie seryjnie o ile pamietam na cisnieniu 2200b... no ale parametry sa dla silnika M57 chodzacego seryjnie na 1600b)
Jest tez "starego typu" parametr dla ladowania "ladedruck istwer" typu unsigned char z liczba 9.84costam 255*9,846154 = 2510... jest to limit diagnostyczny (podobny problem mamy w ELMie).. ale jak widac wiekszosc parametrow jakie mozna odczytac z ecu jest na 2 bajtach wiec to niewspolmiernie dokladniejsze wskazanie niz z ELMa Podobno (nie sprawdzalem) jak sie zmieni te parametry i ponownie utworzy "zmodzony" plik PRG to podnosimu limit diagnostyczne ale tego potwierdzic nie moge Pozdrawiam, Przemek
Tytuł: Re: Jdiag Faslink - diagnostyka elm 327 android
Napisane: 17 grudnia 2017, 23:27
Częsty bywalec
Posty: 627 Moje BMW: E60 530XD Kod silnika: M57/T2
nie potrzebujez zadnych "analizatorow" - wystarczy program typu "serial monitor" , transmisja idzie zywym tekstem (podobnie jak 30 lat temu w modemach komputerowych AT commandami) Standard jest dobrze opisany na sieci - ne ma co tam odkrywac Przemek
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników