na opcji zmiany softu sie nie znam (pewnie to tez wlasciwa droga).. jezeli chodzi o "przelacznik w sofcie" to technicznie jest to jakby cziptuning (czyli np mppsem czytasz/ktos czyta soft, zmieniasz go sam lub ktos tobie, wgrywasz go ty czy ktos inny)
W sofcie zaszyte sa takze przelozenia biegow i jezeli automat ma inne przelozenia niz manual to pewnie cos tam moze dzialas inaczej niz producent zalozyl

Komputer na bazie stosunku predkosci auta i predkosci obrotowej silnika identyfikuje bieg (jakos tak smiesznie) a raczej rodzaj aktualnie aktywnego limiera momentu obrotowego .... wiec jak to sie zgadzac nie bedzie to takze moze wyjsc smiesznie
Przemek
P.S.
u Lukbmw po odpaleniu 218ps manual (juz przebudowanym na biturbo) na kompie od 272ps bez przeprogramowania rodzaju sprzyni non stop chodzil wiatrak silnika i wlne obroty byly nierowne... ale auto jezdzilo jakos