BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 13:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] jak wyłączyć abs??
PostNapisane: 21 stycznia 2008, 15:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Koniecpol
mam problem. przy delikatnym hamowaniu przy nie duzej predkosci wystepuja drgania na kierownicy i ma sie wrazenie ze auto skacze. to tak jakby albo tarcze byly krzywe albo abs nie dzialal jak nalezy. wszytko zaczelo byc odczuwalne po wymianie wachacza. chcialem wiec wiedziec czy da rade wylaczy abs i wtedy sprawdzic czy jest tak samo. pomozcie prosze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2008, 17:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
W e36 da rade. Wystarczy że wyjmiesz przekaźniki oraz bezpoieczniki od abs-u. W niekturych e34 też to działa. Z kolei pózniej może to spowodować że kontrolka od abs-u na desce rozdzielczej bedzie sie palić.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jak wyłączyć abs??
PostNapisane: 21 stycznia 2008, 17:22 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
kwoka1977 napisał(a):
mam problem. przy delikatnym hamowaniu przy nie duzej predkosci wystepuja drgania na kierownicy i ma sie wrazenie ze auto skacze. to tak jakby albo tarcze byly krzywe albo abs nie dzialal jak nalezy. wszytko zaczelo byc odczuwalne po wymianie wachacza. chcialem wiec wiedziec czy da rade wylaczy abs i wtedy sprawdzic czy jest tak samo. pomozcie prosze

Chlopie...nic nie kombinuj tylko wymien tarcze...i napewno bedzie poprawa...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jak wyłączyć abs??
PostNapisane: 24 stycznia 2008, 11:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
kwoka1977 napisał(a):
mam problem. przy delikatnym hamowaniu przy nie duzej predkosci wystepuja drgania na kierownicy i ma sie wrazenie ze auto skacze. to tak jakby albo tarcze byly krzywe albo abs nie dzialal jak nalezy. wszytko zaczelo byc odczuwalne po wymianie wachacza. chcialem wiec wiedziec czy da rade wylaczy abs i wtedy sprawdzic czy jest tak samo. pomozcie prosze


A zanim wymienisz tarcze to dobrze wyczyść piasty i tarcze z obu stron.Z abs nic nie kombinuj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2008, 11:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
kwoka1977, a przy hamowaniu z wiekszych predkosci nie ma tych drgan? To nie wina ABS, albo krzywe tarcze (ktore czesta sie gną przez to ze mechanik nie oczyszcza, nie przygotowuje przed montazem piast) albo luzy na sworzniach górnych wahaczy przedniego zawieszenia.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 10:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Mazury
czesiio napisał(a):
W e36 da rade. Wystarczy że wyjmiesz przekaźniki oraz bezpoieczniki od abs-u. W niekturych e34 też to działa. Z kolei pózniej może to spowodować że kontrolka od abs-u na desce rozdzielczej bedzie sie palić.


Ja bym chciał wyłączyć ABS, bo mnie irytuje, tylko które bezpieczniki trzeba wyjąć, bo od ABS jest kilka. Z tego co wyczytałem to nr: 10, 21,27,38. Które trzeba odłączyć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 10:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
kolego mozesz miec problem bo z kumplem tak zrobilismy i wyjelismy przekaznik ale wtedy komputer zaczal wariowac. brak swiatel,szyby sie otwieraly same,kierunki nie dzialaly za kazdym razem i tona alarmow-masakra jakas
nie jest tak prosto jak w e36
chyba ze cujniki ofepniesz bo tego nie probowalismy
tez chcialem pozbyc sie abs ale nie dalo rady tak na szybko wiec na razie zostal


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 10:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Panowie! ABS i układ hamulcowy bez ABS-u nie różnią się tylko tym że przy jednym jest pompa ABS a przy drugim nie. Uśmiercając ABS tracimy rozdział siły hamowania przód-tył. W autach wyposażonych w ABS nie występuje korektor siły hamowania w układzie hamulcowym, za siłe odpowiadaja pompa która zbiera dane z czujników. Po odpięciu i awaryjnym hamowaniu na śliskiej nawierzchni, lub w zakręcie może być nie za wesoło jak zblokuje tylne koła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 10:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
Cytuj:
Ja bym chciał wyłączyć ABS, bo mnie irytuje


Ty wiesz co mówisz? ABS to po pasach najbardziej przełomowy system bezpieczeństwa. Nie jeden użytkownik starszych aut chciałby go mieć.
Śmieszna wypowiedź.

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 11:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Sosnowiec
abs jest potrzebny ale jak go wyłaczyc to najprościej wypiąsc jedną z wtyczek czujnika abs i wtedy jest wyłaczony a jak chcesz go ponownie właczyc to wpinasz wtyczke i dziala bo bym nie kombinowal przy bezpiecznikach itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 11:10 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
ja myśle że wyłączenie ABS-u nic nie da bo nie w tym problem siedzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 12:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
tez tak mysle - sprawdz tarcze -dociski czy swbodnie plywaja- wywazenie -luzy w ukladzie kier-pzdrw -


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 18:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Mazury
kwansterp napisał(a):
Cytuj:
Ja bym chciał wyłączyć ABS, bo mnie irytuje


Ty wiesz co mówisz? ABS to po pasach najbardziej przełomowy system bezpieczeństwa. Nie jeden użytkownik starszych aut chciałby go mieć.
Śmieszna wypowiedź.

Ja go nie chce. Jest to system stworzony w Niemczech dla starych ludzi - jak bym był w podeszłym wieku to też bym chciał ABS, ale nie teraz.
ABS powoduje tylko, że koła się nie blokują, jednak droga hamowania wydłuża się na lodzie, śniegu, mokrym i szutrze, czyli wtedy gdy jest najbardziej potrzebna. Tylko na suchym "asfalcie" droga hamowania jest krótsza od pojazdu bez ABS. Sam mam 2 samochody i widze różnice w hamowaniu na śniegu. To co miałem w zimie z BMW, to mnie przeraża. Zresztą w żadnym sporcie samochodowym nie używają ABS, a kontrole trakcji tak, więc wcale nie jest to jakiś cudowny system.

Piordekk napisał(a):
Panowie! ABS i układ hamulcowy bez ABS-u nie różnią się tylko tym że przy jednym jest pompa ABS a przy drugim nie. Uśmiercając ABS tracimy rozdział siły hamowania przód-tył. W autach wyposażonych w ABS nie występuje korektor siły hamowania w układzie hamulcowym, za siłe odpowiadaja pompa która zbiera dane z czujników. Po odpięciu i awaryjnym hamowaniu na śliskiej nawierzchni, lub w zakręcie może być nie za wesoło jak zblokuje tylne koła.

Jednak jeżeli mam mieć samochód nadsterowny, lub jakieś jazdy z elektryką to wole nie kąbinować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 18:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Mazury
kwansterp napisał(a):
Cytuj:
Ja bym chciał wyłączyć ABS, bo mnie irytuje


Ty wiesz co mówisz? ABS to po pasach najbardziej przełomowy system bezpieczeństwa. Nie jeden użytkownik starszych aut chciałby go mieć.
Śmieszna wypowiedź.

Ja go nie chce. Jest to system stworzony w Niemczech dla starych ludzi - jak bym był w podeszłym wieku to też bym chciał ABS, ale nie teraz.
ABS powoduje tylko, że koła się nie blokują, jednak droga hamowania wydłuża się na lodzie, śniegu, mokrym i szutrze, czyli wtedy gdy jest najbardziej potrzebna. Tylko na suchym "asfalcie" droga hamowania jest krótsza od pojazdu bez ABS. Sam mam 2 samochody i widze różnice w hamowaniu na śniegu. To co miałem w zimie z BMW, to mnie przeraża. Zresztą w żadnym sporcie samochodowym nie używają ABS, a kontrole trakcji tak, więc wcale nie jest to jakiś cudowny system.

Piordekk napisał(a):
Panowie! ABS i układ hamulcowy bez ABS-u nie różnią się tylko tym że przy jednym jest pompa ABS a przy drugim nie. Uśmiercając ABS tracimy rozdział siły hamowania przód-tył. W autach wyposażonych w ABS nie występuje korektor siły hamowania w układzie hamulcowym, za siłe odpowiadaja pompa która zbiera dane z czujników. Po odpięciu i awaryjnym hamowaniu na śliskiej nawierzchni, lub w zakręcie może być nie za wesoło jak zblokuje tylne koła.

Jednak jeżeli mam mieć samochód nadsterowny, lub jakieś jazdy z elektryką to wole nie kąbinować. Chyba, że ktos zna dobry sposób na odłączenie ABS w modelu e36.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 18:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Mazury
kwansterp napisał(a):
Cytuj:
Ja bym chciał wyłączyć ABS, bo mnie irytuje


Ty wiesz co mówisz? ABS to po pasach najbardziej przełomowy system bezpieczeństwa. Nie jeden użytkownik starszych aut chciałby go mieć.
Śmieszna wypowiedź.

Ja go nie chce. Jest to system stworzony w Niemczech dla starych ludzi - jak bym był w podeszłym wieku to też bym chciał ABS, ale nie teraz.
ABS powoduje tylko, że koła się nie blokują, jednak droga hamowania wydłuża się na lodzie, śniegu, mokrym i szutrze, czyli wtedy gdy jest najbardziej potrzebna. Tylko na suchym "asfalcie" droga hamowania jest krótsza od pojazdu bez ABS. Sam mam 2 samochody i widze różnice w hamowaniu na śniegu. To co miałem w zimie z BMW, to mnie przeraża. Zresztą w żadnym sporcie samochodowym nie używają ABS, a kontrole trakcji tak, więc wcale nie jest to jakiś cudowny system.

Piordekk napisał(a):
Panowie! ABS i układ hamulcowy bez ABS-u nie różnią się tylko tym że przy jednym jest pompa ABS a przy drugim nie. Uśmiercając ABS tracimy rozdział siły hamowania przód-tył. W autach wyposażonych w ABS nie występuje korektor siły hamowania w układzie hamulcowym, za siłe odpowiadaja pompa która zbiera dane z czujników. Po odpięciu i awaryjnym hamowaniu na śliskiej nawierzchni, lub w zakręcie może być nie za wesoło jak zblokuje tylne koła.

Jednak jeżeli mam mieć samochód nadsterowny, lub jakieś jazdy z elektryką to wole nie kąbinować. Chyba, że ktos zna dobry sposób na odłączenie ABS w modelu e36.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 20:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
Sposób wyłączenia został już podany.
NASCAR chyba za mało jeździłeś z ABS-em, albo jesteś kierowcą rajdowym w swoim 316i :wstyd:

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 22:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Chcesz wyłączyć ABS wyjmujesz czerwony przekaźnik ABS w puszczce z bezpiecznikami, i kontrolka świeci się cały czas, ale podaję Ci to tylko do przeprowadzenia testu. Potem włóż przekaźnik zpowrotem. Ja jeździłem jedną zimę bez ABS-u, a drugą już ze sprawnym ABS-em, szczegółów chyba nie muszę podawać. ABS to system który pomaga Ci w zimie, lepiej go nie wyłączać.

Pozdrawiam MM

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 22:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Pomyłka

Twój post dotyczy e34, a ja opisałem procedurę w e36 :wstyd:

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 07:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
kiedys jak abs nie dzialal auto przeglad przechodzilo -dzis juz nie -po odpaqleniu auta musi kontrolka zgasnac -bez tego nie ma przegladu -tu w niemczech - jezdzilem lata cale bez abs -owczesne auta ich nie mialy - i powiem ze nie ma porownania -droga hamowania i bezpieczenstwo z abs jest duzo wieksze - piszesz ze tylko ludzie w podeszlym wieku abs - a ty mlody nie musisz go miec bo lepiej - tak myslisz -jezdzisz -jestes w bledzie- nie dalbys mi rady w zadnej sytuacji na drodze -a wlasnie nie wiem czy slyszales o wypadku bmw pod slupskiem - 5 chlopakow nie zyje - bmw 2 czesci - i pomimo mego ogromnego wspulczucia rodzinom -stwierdze ze kierowca pewnie tez byl osoba podobnie jak ty myslaca -jeszcze jedno - jak myslisz co sie dzieje z autem ktore bralo udzial w wypadku i byly ofiary smiertelne - otoz jest zabierane na policyjny parking a tam rzeczoznawca je sprawdza -i na pewno dojdzie ze np abs zostal wylaczony -celowo - nie chcialbym wtedy byc w skorze takiego kierowcy -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL