Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami. Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.
1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego. 2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie). 3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać. 4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami. 5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"
Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery
Wiek: 34 Posty: 667 Lokalizacja: Rumia Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS Kod silnika: N43B20(U0)
Witam serdecznie
Heh ileż to czasu minęło, 7 lat i 2 miesiące przygody z kompaktem, plany na inną furę były już dużo wcześniej, ale jakoś w sumie albo nie było środków + szkoda było pozbywać się kompiego. W końcu jednak pojawiła się okazja no i...stało się
Aaaaale jak to, przecież miała być E39 albo kupejka E46?! To było dawno temu, od tego czasu oba modele zdążyły się nieźle zestarzeć. Poza tym zakup E39 w sensownym stanie graniczy z cudem, a i tak w najlepszym wypadku będzie to już 14-letnie (za moment 15) auto. Poza tym ja poruszam się póki co w zdecydowanej większości po mieście, a tutaj słusznych rozmiarów limuzyna oraz wielki silnik R6 najzwyczajniej w świecie będą się marnowały (a silnik będzie niepotrzebnie marnował paliwo). Oto walka serce vs rozum, a jednak z czasem człowiek nabiera innego spojrzenia...
Skąd więc pomysł na E90? Cofnijmy się w czasie o 6 lat wstecz, do listopada 2011, bo wtedy tez namówiłem tatę dotychczas niezbyt chętnie nastawionego do BMW (co zaczęło się zmieniać podczas mojego posiadania kompakta) na zakup auta tejże marki. Pojechaliśmy do Poznania, a tam z 12stu przywiezionych aut ostały się ostatnie 4 (reszta sprzedane) w ramach programu BMW Premium Selection. Na placu stały koło siebie 4 kompletnie identyczne E90tki, różniły się tylko przebiegiem. Wzięliśmy tę niemal bez jakiejkolwiejk skazy lakierniczej, z przebiegiem 6500 km (ponoć tylko pracownicy nią jeździli, a same auta przyjechały z Niemiec).
Nie ma co gadać, szansa na odkupienie auta z pewnych rąk, gdzie znamy w zasadzie jego całą historię serwisową od początku, a szczególnie (czego nie wie w zasadzie żaden kupujący!)- sposób użytkowania auta, jak było o nie dbane - jest po prostu praktycznie zerowa. W takich wypadkach nie ma co narzekać, że eee szkoda, że nie 325i/330i, szkoda że nie kupejka, lipa że bez navi, foteli sportów etc. Liczy się przede wszystkim stan, a ten jest powalający i naprawdę bardzo zbliżony do fabrycznie nowego. Konkludując, jestem niezwykle zadowolony z faktu, iż udało mi się nabyć w zasadzie niemalże nowy samochód, bo przebieg 88,000 km umówmy się to jest tyle, że na rynku wtórnym mało kto by w to uwierzył. Trójka jest niemal pedantycznie zadbana i to widać.
Wątpliwości co do zakupu... Przez długi czas jednak miałem wątpliwości czy aby na pewno ten samochód to dobry wybór. Dlaczego? Gdyż jazda z pozycji pasażera nie była jakaś super nie wiadomo jaka, auto dość sztywne, miałem czasami wrażenie, że jakoś dziwnie przyspiesza. Sam też jak 1-2x się przejechałem nim kawałek to jakoś tak dziwnie chodził ten elektroniczny pedał gazu (tu już nie ma fizycznej przepustnicy, tylko sensor). Tata mówił jednak, że do tego trzeba się przyzwyczaić, a tak to jest super, bo zapewnia płynną jazdę. Do tego ten silnik N43.
Pierwsze wrażenia po zakupie Pierwsza jazda w korku do domu:
Po prostu...nie ten samochód Wrażenia z pozycji kierowcy podczas normalnej jazdy po moich regularnych trasach są kompletnie inne! Póki co bajka, jeździ niemalże jak limuzyna, a o to mi chodziło, tego szukałem Nie jest to może seria 5, ale czuć lekką namiastkę jeśli chodzi o komfort i ilość miejsca w środku. Do tego stopnia, że absolutnie mi już nie w głowie E39 (co innego F10). Naprawdę ładnie wybiera nierówności.
Ktoś kiedyś słusznie napisał, że o ile E46 jest jakby dalszą ewolucją E36, o tyle E90 to już jest kompletnie inny samochód, nowa generacja, nowe technologie, nowe rozwiązania. Jeśli zaś chodzi o prowadzenie to naprawdę nie sądzę, aby w tej klasie było wiele innych aut lepiej prowadzących się od E90, która poprawiła dwie, a w sumie to 3 rzeczy, które mi nie pasowały w kompakcie:
1) możliwość precyzjnego regulowania odległości fotela (tam te ząbki skaczą o zbyt dużą odległość) 2) ustawienie kolumny kierownicy: teraz mogę się odsunąć na tyle, by móc bez problemu operować sprzęgłem i zarazem mieć kierownicę blisko siebie (ważne gdy ma się aż 190 cm) 3) sama zaś kierownica nie dośc, że chodzi lżej, to jest bardziej czuła na skręt. W sensie np. skręcenie koła kierownicy o 90 st. przekłada się na mocniejsze skręcanie auta, zatem bez przekładania rąk można pokonać większość zakrętów. Do tego ona sama ma takie super wygodne wypustki pod kątem 45 st., więc można też ją fajnie za to złapać. Mówię o tej konkretnej, mam tu w opcji sportową, skórzaną, multifunkcja.
Do tego fotel opuszczony na sam dół sprawia, że wraz z w/w elementami czuję się jak w bolidzie, choć znaczek 318i na tylnej klapie (kolejny plus - lubię emblematy!) raczej tego nie potwierdza
Jazda jest generalnie wybitnie płynna, sprzęgło świetnie wygładza (chyba posiada tzw. samoregulator, zatem nawet gdy będzie nieco zużyte, to i tak łapie w podobnym punkcie), tego mi brakowało. Trzeba się przyzwyczaić, szczególnie z dodawaniem tego "elektronicznego" gazu, ale ogólnie jest fajowo.
Biegi jak wchodzą to czegoś takiego nigdy jak dotąd w życiu nie widziałem. To jest absolutny szczyt precyzji. Nie da się pomylić, bo one idą jakby po jakichś szynach (no chyba, że 4 a 6 czasami, ale to kwestia przyzwyczajenia), wskakują, wręcz wklikują się. Radość ze zmiany biegów jest niesamowita. Niemniej jednak numerem #1 pozostaje w mej pamięci tamta z idealnie zadbanej E39 520i - wchodziła gładko jak w masło i do tego precyzyjnie. Ta jest jakby bardziej "sportowa", ale naprawdę...rewelacja Sprzęgło ładnie wygładza nawet jak puścisz je niezbyt dobrze.
Fotele wygodne, dobrze trzymają, są grzane. Podłokietnik jest, duży i wygodny, pod lewą ręką też. Lusterko fotochrom ładnie się ściemnia, bajka na tych j3&^nych Januszy ze źle ustawionymi światłami.
Czujniki parkowania przedwczoraj testowałem, wszystko super, byłem zakochany w dźwięku PDC od 2009, gdy kolega mnie przewiózł swoją E39 523i - nareszcie mam ten sam dźwięk po latach Kseny znakomicie świecą w nocy, nareszcie można bezpiecznie jeździć.
Dźwięk zamykania drzwi taki głuchy, solidny.
Lubię zegary i ich bardzo dokładne wyskalowanie (równomierne, bo w wersji 320i też z N43 obrotomierz jest już dziwnie wyskalowany, jako iż kończy się na 7500, a nie na 7000 jak tutaj), mają super dokładną podziałkę, fantastycznie mi się to podoba oraz wybitnie wyraźną czcionkę, w F30 już tak nie jest. Uwielbiam czcionki i zdecydowanie tą uważam za najładniejszą, jest wyraźniejsza niż nieco zaokrąglona z E60. F30 ma już wg mnie brzydszą.
Auto zachęca do spokojnej, płynnej jazdy, podpowiada na wyświetlaczu na jaki bieg zmienić.
Silnik To jest N43, z którym wg raportów dzieje się dużo jaj. Tutaj do 20-30k km przebiegu zostały wymienione wszystkie cewki. Niedawno na przeglądzie zostały wymienione świece oraz po 80k km napinacz łańcucha - profilaktycznie, zgodnie z zaleceniem użytkownika ppatryk, który ma ten silnik w kupejce i z tego co widzę posiada bardzo dużą wiedzę na jego temat. Niedawno też wyskoczył jakiś check engine, ja już myślałem, że to może będzie czujnik NOx, ew. czujnik położenia wałka, komp jednak nic takiego nie wykazał. Zostały wyczyszczone Vanosy, od tej pory spokój. Teraz ja jeżdżę autem i mam nadzieję, że jak najdłużej poprawnie, będę się starał robić wszystko na czas, jak trzeba będzie zrobić coś profilaktycznie - to tak będzie. Zadbany N43 mam nadzieję, że odwdzięczy się swoją bezawaryjnością. ppatryk słusznie napisał, że największą bolączką N43 są jego właściciele (pozdro dla tych zmieniających olej co 25-30k km, jakieś Longlife) i mechanicy, którzy niewłaściwie serwisują auto.
Sam silnik ma bardzo przyjemny dźwięk. Zbiera się OK z dołu, aczkolwiek w tym miejscu należą się wielkie brawa uznania dla kompiego, M43B19 rewelacyjnie idzie z dołu i na pewno by aż tak nie odstawał, jeśli nie byłby nawet szybszy z początku. Powyżej 3000 jednak N43 zaczyna już iść coraz mocniej, a powyżej 4000 niemal wgniata w fotel i wkręca się bardzo szybko na obroty (190 Nm @ 4200). Na codzień jednak jeżdżę poniżej 3000-3500, zatem w trybie uwarstwionym ("stratified", stąd też silniki FSI w VW = Fuel Stratified Injection), gdzie bezpośredni wtrysk paliwa pozwala jeździć na ubogiej mieszance (czyli Air-to-Fuel Ratio powyżej 14.6:1). Wiąże się to niestety z wydzielaniem tlenków azotu, a więc słynne NOx. Jest tam katalizator NOx i on gdzieś co minutę sam na 1-2s przestawia się na tryb homogeniczny (AF=14.6:1) celem przepalenia tych związków, niemniej jednak dobrze jest od czasu do czasu przegonić auto na trasie, a nie tylko w mieście. Ja tam póki co jeżdżfę spokojnie i delektuję się jazdą i wspaniałym audio, więc bez szaleństw, testuję sobie spalanie.
Nie ma jednak też co jeździć zbyt wolno ze względu na w/w uwagi oraz fakt, że słyszę obecnie jedną z opon zimowych - pewnie się wyząbkowała. Jest to Goodyear UltraGrip, a już w temacie o ząbkowaniu widziałem, że dwie osoby zgłosiły także problem z oponami tego producenta. Następny komplet wpadnie od innej firmy. Na lato są Pirelli Cinturato P7, bardzo fajnie się sprawują, jeszcze trochę mięsa chyba zostało na 1-2 sezony (prędkości autostradowe szybciej zjadają bieżnik). Wszystkie opony w rozmiarze: 205/55/R16
Start stop wyłączam, szkoda mi aku i alternatora. Co ciekawe, w instrukcji tuż przed opisem tego systemu jest zawarta informacja, że nie należy zbyt często włączać/wyłączać silnika, ponieważ w katalizatorze może pozostać paliwo, które może się zapalić i go uszkodzić...Olać to, oszczędność 0.1-0.15 l/100 km i potencjalny wolniejszy start ze skrzyżowania = podziękuję Samochód podpowiada zmiany biegów zależności od stopnia rozgrzania silnika, na zimnym tak od 2400-2500, potem ok. 2000 i już doradza zmianę. Nareszcie mogę spojrzeć na ten fajny ekonomizer, którego brakowało w kompim
Co jest do zrobienia: - urwały się wszystkie (wszystkie 4!) te takie łapki/uchwyty od nawiewów, te co się za nie łapie, żeby ustawić wysokość kratki i pozycję lewo/prawo - być może w wyniku wpadięcia jednego z tych uchwytów do środka, nawiew nr #2 (a więc ten najbardziej na środku, blisko kierowcy ) nie działa. One chyba się otwierają elektrycznie, bo słyszę dźwięk gdy wyłączę klimatronik. Może to silniczek od tej kratki. W każdym razie szkoda tego robić, bo to by wymagało zdjęcia listw dekor, których potem nikt już tak samo nie zamocuje (spinki się połamią w trakcie demontażu), a reszta kratek dmucha ładnie i klimat w aucie jest dobry - możliwe, że w jakiejś tam najbliższej przyszłości trzeba się będzie szykować na nowy akumulator. Wiekszość aut posiada takie o pojemności 60, może 70 Ah. Prąd rozruchowy? 450, 600, no już w mało licznych przypadkach 750 A.
Co mamy w E90? Akumulator marki Exide (ze znaczkiem BMW, jest ori), 90 Ah i 900 A Wielki i ciężki i niestety dość drogi. Póki co w temp. ok. 0 st. C pali od strzała, widziałem testy przy -20 st. c i mniej i również E90tki wstają bez marudzenia.
A tu dźwięk jak ładnie cyka N43B20
Rozkodowany VIN
Art. Wartość Kod typu PF51 Typ 318I UL (EUR) Typoszereg E E90 (MUE) Seria 3 Rodzaj konstrukcji LIM Układ kierowniczy LL Drzwi 4 Silnik N43 Pojemność skokowa 2.00 Moc 105 Napęd HECK Skrzynia biegów MECH Kolor SPACEGRAU METALLIC (A52) Tapicerka STOFF VERTEX/ANTHRAZIT (EBAT) Data prod. 2009-07-31 Składanie Wyposażenie Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S161A EU5 EXHAUST EMISSIONS NORM Norma spalinowa EU5 S1CAA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES Dummy-SALAPA S1CCA AUTOMATIC START/STOP FUNCTION Auto start/stop function S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration S230A EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką S2BWA LT/ALY WHEELS DOUBLE SPOKE 268 Obr. BMW, st. le. podw. spr. 268 S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie S464A SKIBAG Worek na narty S465A THROUGH-LOAD SYSTEM System załadunku S493A STORAGE COMPARTMENT PACKAGE Zespół schowków S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera S4AEA ARMREST FRONT RETRACTABLE Podłokietnik przedni, przesuwany
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Spryskiwacze reflektorów S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control z tyłu (PDC) S521A RAIN SENSOR Czujnik deszczu S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna S540A CRUISE CONTROL Tempomat S663A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD P7RSA COMFORT PACKAGE Pakiet Comfort L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki S8S6A PRESPECIFIED FOR EXPORT Wstępna specyfikacja na eksport S8SCA COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE Aktywacja syst. telem. char. dla kraju S8SPA COP CONTROL Sterowanie COP
S1CBA CO2 CONTENT Zakres CO2 S321A EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu S4CGA INT.STRIP SATINSILVER Listwy wewnętrzne "satin-silber" matowe S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Wersja językowa, niemiecki
Sorki za małą ilość zdjęć, ale te 4 poniżej są najlepsze, dorzucam jeszcze parę dodatkowych. Reszta wpadnie gdy pogoda pozwoli, teraz nawet auta nie jestem w stanie umyć ze względu na niską temperaturę, poza tym brakuje słonća, więc póki co zdjęcia poglądowe, a na prawdziwą sesję szarucha przyjdzie jeszcze czas
Moje ulubione
Przydałby się kurnik z nawigacją, auto wygląda od razu dużo nowocześniej, jednakże dołożenie czegoś takiego od 0 jest absolutnie karkołomnym zadaniem, wymaga rozebrania połowy auta, nakład całkowity blisko 10k zł żeby to zrobić. Ale przynajmniej będzie się mniej miało co psuć Jedynie dachu będzie mi brakowało, ale jak już wspomniałem wyżej, klima działa fajnie, zamiast 2 szyb są teraz 4, więc jakoś damy radę
Przelot 80k km, powiem żeby na przeglądzie zobaczyć napinacz łańcucha, kosztuje to ok. 100 zł. W ten sposób dbany i dopieszczony N43B20 z regularnie wymienianym olejem powinien dobrze działać.
Super, bardzo podoba mi się z jaką pieczołowitością obserwujesz różne drobiazgi i detale, widać, że czujesz radość z tego. Bardzo fajny dupowóz, bo z tej perspektywy trzeba patrzeć, tym bardziej super, że daje Ci taką radość i nawet to przyspieszenie zadowala, bo w końcu idzie lepiej jak e36 316i. A tutaj tak to działa, jest lepiej to jest radocha zawsze.
Ps. przeczytałem wszystko, kto jeszcze?
Pss. kompi sprzedany? czekam by zobaczyć to auto, znając Ciebie spodziewam się stanu, który zwali z nóg.
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników
Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...
Fajnie, że polift dużo lepiej wygląda w e90 (zwłaszcza lampy p/t), w środku szmatki i podstawowe fotele trochę smucą, ale to szczegóły które da się podmienić. Szerokości
_________________ I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L) Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD II wicemistrz GPP 2015 Street RWD Wicemistrz GPP 2016 Street RWD Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD
Posty: 1174 Lokalizacja: Mazury Moje BMW: brak Garaż: było V8
Po przeczytaniu Twoich wrażeń i doznań z jazdy można odnieść wrażenie że to auto to już absolutny top, maszyna niesamowita, motoryzacyjny geniusz Ale fajnie że potrafisz jarać się tak naprawdę zwyczajnym autem
Wiek: 34 Posty: 667 Lokalizacja: Rumia Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS Kod silnika: N43B20(U0)
jiGsaw napisał(a):
Super, bardzo podoba mi się z jaką pieczołowitością obserwujesz różne drobiazgi i detale, widać, że czujesz radość z tego. Bardzo fajny dupowóz, bo z tej perspektywy trzeba patrzeć, tym bardziej super, że daje Ci taką radość i nawet to przyspieszenie zadowala, bo w końcu idzie lepiej jak e36 316i. A tutaj tak to działa, jest lepiej to jest radocha zawsze.
Ps. przeczytałem wszystko, kto jeszcze?
Pss. kompi sprzedany? czekam by zobaczyć to auto, znając Ciebie spodziewam się stanu, który zwali z nóg.
Kompi sprzedany. Będzie dalej trzymane w ori. Niski przebieg zdecydowanie daje wrażenie świetnego stanu Przejedziemy się i sam ocenisz
Lincoln napisał(a):
Fajnie, że polift dużo lepiej wygląda w e90 (zwłaszcza lampy p/t), w środku szmatki i podstawowe fotele trochę smucą, ale to szczegóły które da się podmienić. Szerokości
Wiesz co, to tylko tak wygląda na tych średniej jakości zdjęciach, na żywo te fotele wyglądają znacznie lepiej i są OK. Jedyne co lepszego dałoby się tu wstawić to jakieś sporty z alcantary, ale też nie wiadomo czy przy takich opinających fotelach komfort nie ucierpi, a aż tak sportowej jazdy nie potrzeba Lampy są fenomenalne, przód E90tki LCI to zdecydowanie jeden z najładniejszych jakie zostały stworzone, jedyna konkurencja to tylko F10 i może E60, reszta wysiada. Tył też fajowe te paski.
Wojtek napisał(a):
Po przeczytaniu Twoich wrażeń i doznań z jazdy można odnieść wrażenie że to auto to już absolutny top, maszyna niesamowita, motoryzacyjny geniusz Ale fajnie że potrafisz jarać się tak naprawdę zwyczajnym autem
Haha wiesz, zależy do czego porównujesz ;P Ja porównuję przede wszystkim do kompiego E36, ale również do całej masy innych aut, które znam lub którymi miałem okazję się przejechać. Wczoraj akurat jechałem X5 4.4i i tutaj silnik zrobił kosmiczne wrażenie, reszta to po prostu E39 poliftowa, tylko że taka "podwyższona" Ogólnie też super. Nie wiem, może teraz każdy Golf i Passat tak jeżdżą, nie miałem okazji ich testować, ale pamiętajmy, że to jest 2009. Tak jak wspomniałem, stan z pewnością robi tu wielką robotę.
Ja marzyłem o tym, aby mieć wygodne limo, trochę też interesowałem się eco drivingiem i ta E90tka zapewnia mi wspaniałe możliwości w obu aspektach. Kolejny furak co by mi się widział to F10 523i/530i, ale to dopiero melodia przyszłości, kto wie, może następna będzie Skoda Fabia 1.0 MPI LPG w kombi
Mam takie samo wozidło, wg VIN 2008-07-17, czyli można powiedzieć, że dokładnie rok starsze. No i niestety u mnie już stuknęło 87k przebiegu Jak sprzedam przy 100k, to będę musiał się nasłuchać, jak bardzo kręcony. Ale robię tym autem jakieś 5k rocznie, więc do setki jeszcze trochę.
Mam podobne odczucia co do N43, ale to poniekąd wynika z przebiegu.
MatiKosa napisał(a):
Start stop wyłączam, szkoda mi aku i alternatora.
Ja nienawidzę tej opcji w żadnym aucie, a jeżdżę naprzemiennie ok. 10 samochodami (stąd przebieg w 318i nie rośnie za szybko). I w niej za pomocą NCS zakodowałem pamięć przycisku (zmieniasz opcję MSA_MEMORY na aktiv) i auto pamięta ostatnie ustawienie
Wiek: 34 Posty: 667 Lokalizacja: Rumia Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS Kod silnika: N43B20(U0)
zielo napisał(a):
Ja nienawidzę tej opcji w żadnym aucie, a jeżdżę naprzemiennie ok. 10 samochodami (stąd przebieg w 318i nie rośnie za szybko). I w niej za pomocą NCS zakodowałem pamięć przycisku (zmieniasz opcję MSA_MEMORY na aktiv) i auto pamięta ostatnie ustawienie
Hmm to chętnie bym się zapytał Ciebie, szczególnie, że będę potrzebował załatwić wersję działającej Inpy, która będzie obsługiwała N43B20. No i o podpowiedź jak z tym NCS się obsłużyć, co by nic nie popsuć, słyszałem już jak jeden użytkownik sobie przekodował pompę paliwa w E46 i potem nie mógł odpalić :O
Przeczytałem wszystko...gratuluję zmiany samochodu, oby służył jak najlepiej
Przesiadka jak najbardziej na plus, dość duży skok z Compacta na takie e90 Jeżeli samochód jest rzeczywiście pewny i to z dobrych rąk, nie ma co przejmować się wyposażeniem i trzeba cieszyć się stanem. A widać po Twoim poprzednim aucie, że przykładasz się mocno do tego elementu. Tutaj jest wszystko co potrzeba do codziennego zwykłego użytkowania, nic tylko korzystać. Jedynie szkoda samego Compacta, patrząc na kwoty jakie w niego włożyłeś oraz na to, za ile się sprzedał to chyba wolałbym go zostawić jako drugi samochód i go trzymać bądź też zrobić z niego weekendową zabawkę po swapie na jakiś mocny silnik
Jak bys chcial to ma do do sprzenania tune2air uzywalem go w poprzedniej trojce ktora nie miala nawigacji do polaczenia telefoniu poprzez BT i sluchania muzyki z telefonu.
Wiek: 34 Posty: 667 Lokalizacja: Rumia Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS Kod silnika: N43B20(U0)
Szczurek1986, mam nadzieje, ze bedzie godny, a o szczegolowe opisy i testy tez sie postaram
rorafalki, Dzieki
ThePatrickyo, Troche szkoda, ale tego nie dalo sie uniknac. W okresie wiosenno-letnim wyciagnalbym te pare stowek wiecej, ale z drugiej strony...za chwile mamy 2018 i kompakt juz dostaje dodatkowy rok w plecy...Wiec nie ugralbym wiecej jak 200-300 zl, a jednak przez ten czas byloby ciagle o niego dbac, czasami przepalac, etc. Wiec ostatecznie jest okej. Szkoda wlozonej kasy, ale z kolei na nowym aucie tracimy na deprecjacji wartosci. Tego nie da sie praktycznie uniknac. Reszta to byly juz moje inwestycje w doskonaly stan
Hakelbery, Dzieki, ja poki co uzywam transmittera FM, ktorego wkladam w tylne gniazdo, to co jest przeznaczone dla pasazerow. Nie ukrywam, chcialbym miec mozliwosc zmiany utworow za pomoca strzalek na kierownicy. Telefonu jednak tez uzywam jako wideorejestratora, ale to sie pomysli
DarkWalk3r, Wyglada bardzo spoko, dlatego tez go lubie, dzieki
binta, Nie ma juz watpliwosci, jestem zadowolony i obym byl jak najdluzej
Arktis, Beda foty na pewno, tylko mowie, troche cieplej, to umyje furaka i pojade na sesje
Wojt4s, Kto kupuje tak wyposazone auta? Normalni ludzie, ktorzy nie maja 150-200k++ na grubo wyposazone wersje lub tez nie jest im to najzwyczajniej w swiecie do szczescia potrzebne Poza tym pamietaj - liczy sie stan, a ta E90 wiem, ze bije juz na leb znaczaca wiekszosc tego co jest, bo wiem jak bylo o nia dbane i jak byla uzytkowana przez ostatnie 6 lat, a takiej informacji praktycznie zaden czlowiek kupujacy auto uzywane nigdy w zyciu miec nie bedzie, a ma ona istotny wplyw w krytycznych sytuacjach czy taki N43 bedzie sie psul czy nie. Wymien mi jedna rzecz, ktorej ten samochod nie ma, a ktora jest super niezbedna. Tempomat jest, kseny tez, kiera sportowa, PDC, lepsze audio - w tym momencie juz jest git. A sa grzane dupy takze, czujniki deszczu/zmierzchu. Navi niepotrzebna choc ladnie wyglada, fotele jedynie moglyby byc, ale to tyle. M-pakiem sie nie jezdzi Silnik jest idealny do moich potrzeb. Jedyne czego bedzie mi brakowalo to dachu. Nawet klima manualna bylaby spoko dla mnie, ale jest automatyczna.
Wiek: 34 Posty: 667 Lokalizacja: Rumia Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS Kod silnika: N43B20(U0)
Randall86, Dzieki A masz moze pojecie co moze byc powodem, ze z tego nawiewu nie leci powietrze? Mogl sie jakos zapchac? Moze to ten uchwyt tam jakos wpadl do srodka? Czy to wina silniczka elektrycznego, ktory zamyka klapki nawiewu tam w srodku? Zdjecie dekorow jest trudne?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 101 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników