BMC napisał(a):
Witam
Mam pytanie odnośnie możliwości usunięcia klapek w takim kolektorze
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... Id=11_4101Silnik N47D20A. Przeczytałem wiele postów i mam totalne zamieszanie.

Czy te kolektory da się zaślepić i czy komputer nie będzie wyrzucał błędów, czy zostaje tylko zakup nowego ?

Niby da się usunąć klapki i zaślepić kolektor takim kołkiem
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... k&_sacat=0ale nie wiem jak z błędami i sama praca silnika.
EDITCytuję kolegę z innego forum " Witam
Jakieś 3 miesiące temu zmieniałem u siebie kolektor ssący przebieg auta w momencie wymiany 110tyś km 100% oryginalny.
Tu jest film pokazujący jaki luz miała ośka.
http://www.youtube.com/watch?v=fYrXzUOK ... ature=plcp
Przy zastosowaniu jednej ośki dla wszystkich klapek nie bardzo widzę,możliwość dostania się klapki do cylindra ośka się nie wysunie bo nie ma jak jest blokowana przez urządzenie sterujące. Ma jedynie luzy w kolektorze. Wyrabiają się w nim otwory i cała ośka chodzi luźno co widać na w/w filmie.
Same klapki były sztywne nie miały żadnego luzu choć dawały się przesuwać po ośce co też widać na filmie.
Wywalenie klapek jest bardzo proste wyciągamy ośkę wywalamy klapki i wkładamy z powrotem samą ośkę bez klapek nie trzeba żadnych zaślepek itd.
Ja kilka dni tak jeździłem jednak miałem wrażenie,że auto jest trochę słabsze z dołu i moje przypuszczenia potwierdzały posty na zagranicznych forach. Klapki służą do zmniejszania i powiększania wielkości kolektora dolotowego (wydłużania skracania dolotu) widać to wyraźnie na moim filmie 4 otwory dolotowe są bez klapek a pozostałymi 4 sterują właśnie klapki otwierając je i zamykając tak samo jak w wersjach benzynowych disa zamyka i otwiera połowę kolektora dolotowego.
Po wyczytaniu tych faktów zdecydowałem się na zakup kolektora w idealnym stanie co nie było proste.
Na allegro same igły po minimalnych przebiegach a jak dzwoniłem i mówiłem co mają sprawdzić bez ściemniania bo otworzę paczkę przed odebraniem to okazywało się,że wszystkie mają luz tak jak mój.
Znalazłem w końcu człowieka,który miał całe auto po 20tyś przebiegu i od niego kupiłem idealny kolektor jak nowy.
Tu na filmie widać różnicę.
http://www.youtube.com/watch?v=WiyGuR2xPCcCo do poprawienia kolektora niby ten,który kupiłem ma inny numer ale jest identyczny co do najmniejszych szczegółów niczym się nie różni więc po następnych 70-100tyś trzeba go skontrolować. "