BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 11:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E61] 525D 177KM nastawnik turbiny, brak mocy, błąd 3F57
PostNapisane: 1 lutego 2018, 22:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E61 525D 177KM
Kod silnika: M57 D25 (256D2)
Witam zacznę od początku i postaram się skrócić całą historię do min.
Zakupiłem E61 525D 177KM 2004r.
po rozgrzaniu silnika (średnio po godzinie czasem dwóch godz.) zaczęło mi wyrzucać błąd nastawnika turbiny, 3F... już nie pamiętam tego numeru blędu. Wtedy auto wchodzi w tryb awaryjny, nie ma mocy. Kupiłem od pewnego Pana (polecanego) inny nastawnik rzekomo zregenerowany (mój poprzedni zabrał) i teraz już nawet nie robi testu tego nastawnika po przekręceniu zapłonu, a na moim poprzednim nastawniku robił chociaż test. Nawet nie pamiętam stary nastawnik jakie miał G-... pamietam tylko jego numery 6NW009412 (lecz nie wiem czy G-103, G-208) Po podłączeniu disa na wolnych obrotach ciśnienie nie przekracza 1750mbar.
Generalnie na zimnym silniku, jeszcze jako tako jedzie (coś tam mocy ma - lecz moim zdaniem nie tak jak powinna). W momencie kiedy wyjadę na autostradę i pojadę dłuższy odcinek 180km potem 120km od razu mam błąd nastawnika znika doładowanie, muszę zgasić odczekać 5-10minut i dopiero moc wraca, mija kolejne 10-15min i znów to samo błąd nastawnika.

kroki dotychczas podjęte przeze mnie:
Wymiana kolektora wydechowego na żeliwny (stary pękł)
Wymiana wiązki przewodów między komputerem a nastawnikiem (brak napięcia 12V na nastawnik)
Wymiana wszystkich uszczelek (przy samej turbinie, przy IC, przy EGR).
Sprawdzenie szczelności dolotu (tu mam problem, ponieważ gdzieś słyszę świst, lecz nie wiem czy to turbina sama z siebie lekko świszcze i daje efekt jak by skądś indziej świstało).
Założyłem kolejny nastawnik z allegro (to samo błąd nastawnika)
Wymiana filtrów paliwa, powietrza sprawdzenie ciśnienia na listwie jest OK
Sprawdzenie cięgna geometrii pracuje luźniutko
Wymiana czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze
Usunąłem klapki zawirowań - były ładne, ale wolałem nie ryzykować
Robiłem test nastawnika w DIS - chodził ok pół godziny od lewej do prawej ani razu się nie zawiesił ani nie stanął w miejscu.

Przy dodawaniu gazu na postoju, nastawnik prawie wcale się nie rusza, a chyba powinien coś drgnąć?

Jestem już zdesperowany lecz nie chcę sobie narobić kosztów, bo chcę wymienić turbo razem z nastawnikiem (regenerowane), bo turbina rano na zimnym ładnie ciągnie, jak tylko dostanie temp. koniec

Może ktoś coś pomoże?

Jak wykonać logi statyczne i dynamiczne w DIS w trakcie jazdy? tak aby sprawdzić ciśnienie zadane i otrzymane, sprawdzałem to w inpie i oczekiwane było np. 2000 a aktualne 1650-1750 ale to na postoju.


Ostatnio edytowano 4 lutego 2018, 15:26 przez DejayPablo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525D 177KM - nastawnik turbiny, brak mocy, błąd
PostNapisane: 2 lutego 2018, 18:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 27
Moje BMW: G31, F31
Kod silnika: B48, N20
Przydał by się opis błędu z dis lub kod blędu. Generalnie nastawniki te miały problem że po jakimś czasie padały im luty i najczęściej objawiało się to po rozgrzaniu samochodu. Nastawnik niby po regeneracji ale ja bym dalej upierał sie że to w nim coś nie tak. Ja miałem podobny przypadek ale u mnie w parze z błędem z nastawnika wyskakiwało przeładowanie na czujniku w kolektorze i okazało się że w swojej mam wsadzonne turbo gt 2260 a powinno być gt2056. :zabawa: Ja bym Ci poradził napisać do firmowego kolegi Roger-Nysa na pewno pomoże. Diagnozuje i naprawia nastawniki ma nawet na podmianke jakby coś.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525D 177KM - nastawnik turbiny, brak mocy, błąd
PostNapisane: 2 lutego 2018, 23:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
Błąd nastawnika, ponieważ odkrecileś 3 srubki przykreciles drugi, a nie zaprogramowales nastawnika.
Wyciagnij turbo i daj na ustawienie zmiennej geometrii w trybie dynamicznym.

Ps. Prewencyjnie radzilbym również zrzucic zeliwo turbiny i sprawdzic czy na wirniku i geometrii nie ma śladów-ubytkow po kolektorze wydechowym

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525D 177KM - nastawnik turbiny, brak mocy, błąd
PostNapisane: 3 lutego 2018, 00:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E61 525D 177KM
Kod silnika: M57 D25 (256D2)
TOPREK napisał(a):
Przydał by się opis błędu z dis lub kod blędu. Generalnie nastawniki te miały problem że po jakimś czasie padały im luty i najczęściej objawiało się to po rozgrzaniu samochodu. Nastawnik niby po regeneracji ale ja bym dalej upierał sie że to w nim coś nie tak. Ja miałem podobny przypadek ale u mnie w parze z błędem z nastawnika wyskakiwało przeładowanie na czujniku w kolektorze i okazało się że w swojej mam wsadzonne turbo gt 2260 a powinno być gt2056. :zabawa: Ja bym Ci poradził napisać do firmowego kolegi Roger-Nysa na pewno pomoże. Diagnozuje i naprawia nastawniki ma nawet na podmianke jakby coś.


No właśnie od tego Pana mam nastawnik, który nawet nie przechodzi testu po włączeniu stacyjki.... starego już nie odzyskam bo tak mi napisał w sms... trochę przykra sprawa, lecz muszę szukać kogoś innego...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525D 177KM - nastawnik turbiny, brak mocy, błąd
PostNapisane: 3 lutego 2018, 00:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E61 525D 177KM
Kod silnika: M57 D25 (256D2)
Sikora napisał(a):
Błąd nastawnika, ponieważ odkrecileś 3 srubki przykreciles drugi, a nie zaprogramowales nastawnika.
Wyciagnij turbo i daj na ustawienie zmiennej geometrii w trybie dynamicznym.

Ps. Prewencyjnie radzilbym również zrzucic zeliwo turbiny i sprawdzic czy na wirniku i geometrii nie ma śladów-ubytkow po kolektorze wydechowym


Mówisz kolego że mogą być jakieś ubytki przez pęknięty poprzedni kolektor?
czy to nie jest tak że np. nastawnik G-103 ma swój jeden parametr??? a np. inny nastawnik G-208 ma też swój jeden fabryczny konkretny parametr wychyłu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525D 177KM - nastawnik turbiny, brak mocy, błąd
PostNapisane: 3 lutego 2018, 19:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E61 525D 177KM
Kod silnika: M57 D25 (256D2)
TOPREK napisał(a):
Przydał by się opis błędu z dis lub kod blędu. Generalnie nastawniki te miały problem że po jakimś czasie padały im luty i najczęściej objawiało się to po rozgrzaniu samochodu. Nastawnik niby po regeneracji ale ja bym dalej upierał sie że to w nim coś nie tak. Ja miałem podobny przypadek ale u mnie w parze z błędem z nastawnika wyskakiwało przeładowanie na czujniku w kolektorze i okazało się że w swojej mam wsadzonne turbo gt 2260 a powinno być gt2056. :zabawa: Ja bym Ci poradził napisać do firmowego kolegi Roger-Nysa na pewno pomoże. Diagnozuje i naprawia nastawniki ma nawet na podmianke jakby coś.


dzięki za pomoc kolego, jutro to na pewno sprawdzę, przy zmianie kolektora nie przeszło by mi to przez myśl żeby ktoś tam wsadził turbo od 3.0 - chociaż widzę że jest to możliwe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] 525D 177KM nastawnik turbiny, brak mocy, błąd 3F57
PostNapisane: 4 lutego 2018, 15:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E61 525D 177KM
Kod silnika: M57 D25 (256D2)
Wykonałem dziś kilka testów DIS'em
numer błędu 3F57

DIS pokazuje że wartość minimalna doładowania nie została osiągnięta: (problem z nastawnikiem? czy z turbiną?)
Obrazek
Obrazek

Wykonałem jeszcze test DPF (może ktoś mi te wartości wytłumaczyć?:)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


08.02.18
Sprawa rozwiązana, po rozebraniu turbiny okazało się że geometria nie otwiera łopatek do końca, staje ok 2-3mm przez końcem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL