BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 10:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Plakac mi sie chce IS po remoncie zre jak swinka.....
PostNapisane: 26 stycznia 2008, 19:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
Witam! Niestety znow prosze o pomoc.

Dwa tygodnie temu odebralem auto od mechaniora, ktory w aucie wymienil wszystkie pierscionki, uszczelniacze na zaworach, zostala splanowana glowica + test szczelnosci. Po odbiorze auto zyje nowym zyciem. Wszystko byloby cacy gdyby nie spalanie....
Auto zre ok 14l w miescie, 11l trasa. Dodam, ze jest to jazda meeega spokojna, max 3000obr (docieranie). Od remontu zrobilem 1150km, staram sie wszedzie jezdzic gdzie tylko moge, nawet zamienilem firmowke na moje auto aby go dotrzec szybko i cieszyc sie nowym IS'em.

Powtarzam jeszcze raz: nie przekraczam powyzej 3000obr, po odpaleniu zimnego czekam 10min jak sie zagrzeje. Ubytek oleju ustapil, olej po obecnych km ma nadal ma miodowa barwe ale spalanie... Wczesniej palil 12-13 miasto - 9 trasa do tego jezdzilem ostrzej.
Dzis bylem na kompie, ktory wykazal az zero bledow... Sonda dziala wrecz idealnie... Motor gra jak zloto, pali na dotyk, pracuje rowno, nie dymi.....

Pany poratujcie bo ja juz rece rozlozylem!

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2008, 22:46 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
dolot masz szczelny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 00:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
Kornelio napisał(a):
dolot masz szczelny?



Tak :)

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 02:42 
Pawelos napisał(a):
Powtarzam jeszcze raz: nie przekraczam powyzej 3000obr, po odpaleniu zimnego czekam 10min jak sie zagrzeje


Tzn. jak? 10 minut czekasz, aż się zagrzeje na jałowym biegu w miejscu stojąc?

Bo jeśli tak, to zdecydowanie źle robisz...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 08:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
A kolega myśli że na jałowym to on na powietrzu chodzi ! Wsiadasz i jedziesz pamiętając że motor jest zimny czyli bez mocnego kręcenia. Jeżeli będziesz czekał 30 minut aż się dobrze zagżeje to spalanie wyjdzie jak u Hamera ! Pozdro.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 09:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
Czekam tylko rano po odpaleniu jak zimny jest. Pozniej wsiadam i jade. Czemu jest to zle?

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 10:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Gdansk
Pawelos napisał(a):
Czekam tylko rano po odpaleniu jak zimny jest. Pozniej wsiadam i jade. Czemu jest to zle?


To błąd. Tak jak piszą koledzy, odpalasz zimny silnik i jedziesz delikatnie, pamiętając żeby nie deptać. Zimny silnik pozostawiony na biegu jałowym rozgrzewa się dużo wolniej niż podczas delikatnej jazdy,w rezultacie dłużej pracuje niedogrzany i bardziej się niszczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 12:01 
Pawelos napisał(a):
Czekam tylko rano po odpaleniu jak zimny jest. Pozniej wsiadam i jade. Czemu jest to zle?


Źle, bo silnik nie ma obciążenia to raz (nawet rozgrzanym autem nie wolno jeździć na jałowym biegu:), a dwa, że jak pisze jery129, wolniej się rozgrzewa.

Tylko przy bardzo bardzo niskich temperaturach chwilkę odczekać trzeba, ew. lekko przygazować, by zgęstniały olej się rozprowadził, bo taki silnik po odpaleniu, to smarowania w ogóle nie ma.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 12:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: wrocÂław
Ja niestety nie wiem jaka może być przyczyna tego że tak ci duzo pali ten IS ale nie wiem dlaczego koledzy radzą ci jak rozgrzewać poprawnie silnik i zmieniają tym temat!!pytanie było dlaczego pali 14l a nie jak dobrze rozgrzać samochód!

_________________
Only german style
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 12:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
anrekoz napisał(a):
pytanie było dlaczego pali 14l a nie jak dobrze rozgrzać samochód!


m.in dlatego ze kolega zamiast jechać to przeciąga proces rozgrzewania sie silnika, auto dłużej chodzi na ssaniu. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 12:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
anrekoz napisał(a):
dlaczego koledzy radzą ci jak rozgrzewać poprawnie silnik i zmieniają tym temat!!pytanie było dlaczego pali 14l a nie jak dobrze rozgrzać samochód
Czarny tylko powiedział ze zle robi to chyba bardzo dobrze wytlumaczyl mu co i jak, co co powinien nowy temat zalozyc :Jak poprawnie rozgrzewac silnik" ?? :dobani: a tak na marginesie silnik najlepiej sie nagrzewa jak sie jedzie ;) podkreslam SPOKOJNIE !! :P

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 12:32 
anrekoz napisał(a):
Ja niestety nie wiem jaka może być przyczyna tego że tak ci duzo pali


No to Twoja wypowiedź jest jak najbardziej na temat :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 12:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
kurcze 14 litrów silnik 1.8 ....troszke duuuużo..... ale koledzy dobrze mówią przyczyną może być złe dogrzewanie silnika, tj zbyt długie trzymanie auta na jałowym gdy jest zimne. I pamiętaj jeżdżenie do 3000 obr nie musi być ekonomiczne, bo np. jak wpinasz piątke przy 50 i masz 1150 obr to silnik więcej pali niż jakbyś jechał na trójce i miał 2800 obr :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 13:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: przypadkiem
ile zaplaciles za wymiane tych wszystkich rzeczy?? bo tez chyba bede musial to zrobic;/

_________________
318is


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 14:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
Szafrann0077 napisał(a):
ile zaplaciles za wymiane tych wszystkich rzeczy?? bo tez chyba bede musial to zrobic;/


Calosc wyszla 1800zl :kwasny:

Przemek napisał(a):
kurcze 14 litrów silnik 1.8 ....troszke duuuużo..... ale koledzy dobrze mówią przyczyną może być złe dogrzewanie silnika, tj zbyt długie trzymanie auta na jałowym gdy jest zimne. I pamiętaj jeżdżenie do 3000 obr nie musi być ekonomiczne, bo np. jak wpinasz piątke przy 50 i masz 1150 obr to silnik więcej pali niż jakbyś jechał na trójce i miał 2800 obr :)


Nie no tak nie jezdze, staram sie tylko nie przekraczac ww obrotow, jednak od nowego tygodnia mysle juz go przyzwyczajac do nieco wiekszych obrotow....

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 18:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: wrocÂław
[quote="Pawelos"]Czekam tylko rano po odpaleniu jak zimny jest. Pozniej wsiadam i jade.

Nie mowie że to jest dobrze że trzyma na jałowym biegu żeby się rozgrzał ale robi to tylko rano jak pierwszy raz wsiada do samochodu więc mi się wydaje że ma to wpływ na ogólne spalanie ale nie wielki bo przecież mówimy tu o spalaniu na 100 przejechanych kilometrów a nie o spalanie chwilowe na 10 min!!! silnik sie rozgrzeje przez 3 4 km i potem już ma normalną temperaturę. Chyba że ciągle kolgo z is - a masz niedogrzany silnik to to jak najbardziej będzie przyczyną 14l na 100km!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E30 318is, E46 328ci
Wg mnie z jakimikolwiek ocenami zużycia oleju, paliwa wstrzymaj się do momentu, kiedy pierścienie będą dotarte - daj mu jeszcze trochę czasu. Fachowcem nie jestem, ale 3 tys km to wg mnie minimum. Dopytaj speca od silników, np. robrtbmw, jeżeli pojawia się jeszcze na tym forum. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2008, 08:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
u znajomego w is po remoncie takim jak Ty miałes spalanie mu spadło z 13 na 10 w miescie,sypały mu sie pierscienie i brał olej,naprawde dziwna sprawa u ciebie z tym spalaniem

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2008, 09:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
Od niedzileli zrobilem niecale 200km i mam wrazenie, ze nieco spadlo, bo wczoraj wieczorem tankowalem sie pod gardlo wilalem 22l (wczesniej tez byl zatankowany pod gadlo) jednak byla to jazda 70% trasa :zdegustowany:

Zamowie dzis nowy termostat i kable, w weekend wezme sie za wymiane do tego wymyslilem, ze pojade na geometrie zawieszenia aby wykluczyc wszystkie opory toczenia, jak juz to nie pomoze i nie zacznie palic ponizej 10l to chyba sprzedam dziada :mur:

[ Dodano: 29 Styczeń 2008, 09:23 ]
A jeszcze jedno pytanie czy wydech ma jakis wplyw na spalanie? mam niewielka nieszczelnosc na laczeniu kolektora wydechowego z rura, chodzi mi o to pierwsze laczenie.... Wyglada jakby tam byla delikatnie uszczelka wypalona i po dodaniu gazu troche przepuszcza...

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2008, 11:28 
Pawelos napisał(a):
A jeszcze jedno pytanie czy wydech ma jakis wplyw na spalanie?


ma. inne info dociera później do sondy lambda i to też spalanko idzie w górę.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL