BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 01:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E46 318 M43 - słabe ogrzewanie lewej strony automatyczne st.
PostNapisane: 11 kwietnia 2018, 19:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 205
Moje BMW: e46 318 Touring
Kod silnika: M43TUB19
Witam serdecznie. Od ponad półtorej roku borykam się z problemem słabego ogrzewania po lewej. Z lewych kratek jest po prostu wyraźnie słabsze. Jeszcze jak dam pojedynczy nawiew (tylko na szybkę, tylko na twarz albo tylko na nogi) to ta różnica jest niemal nieodczuwana. Jeśli na dwa naraz, to na ten niższy jest odczuwalnie słabiej, jeśli trzy naraz (szyba+twarz+nogi) to na nogi z lewej już tylko takie ciepłe i to tylko przy całkiem gorącym silniku. Jestem pewny, że jest to usterka mechaniczna (może elektroniczna) i puszcza chłodne powietrze mieszając z ciepłym. Dlaczego?
1. Pompa wody ok, przelew jest.
2. Nagrzewnica ok. Jest nowa - pół roku. Stara faktycznie była zapchana, różnica kolosalna w ogólnym nagrzewaniu się kabiny (robi saunę nawet w mrozy jeszcze zanim silnik się do końca nagrzeje) ale na problem lewa vs. prawa strona nie pomogło w ogóle.
3. Błędy - jedyne po stronie klimy to czujnik nieprzyjemnych zapachów.
4. Termostat nowy - ma rok. Poprzedni trochę puszczał i przy solidnych mrozach silnik się nie dogrzewał. Nowy termostat skutecznie zgasił "check" :mur: - też się zdziwiłem, ale błędy pierwszej sondy - za uboga mieszanka + regulacja poza zakresem przestały się pojawiać. No ale na lanie zimnym po nogach nie pomógł.
5. Zmiana obrotów silnika niewiele daje. Powiedzmy, że na tym "najbardziej chłodnym nawiewie" coś tam daje, na reszcie leci skwar czy na wolnych obrotach czy po przegazówce.
6. Zmiana siły nadmuchu niewiele daje. Coś tam rozletni przy ustawieniu 1/3 lub mniej.
7. Po prawej stronie jest ok, szwankuje tylko lewa, a tu nie ma regulacji dwustrefowej.
W zimie jest jeszcze ok, bo jakoś tam grzeje w trybie auto, w upały też - bo wtedy nie puszcza na nogi, ale w takie średnie temperatury nie da się jeździć w trybie automatycznym. Jak grzeje, to na szybę leci sauna, na twarz dobrze ciepłe, a na nogi powiedzmy ciepłe. Ale jak już dogrzewa kabinę i zaczyna zmniejszać temp na wylocie to na nogi leci całkiem zimne. Chyba że ręcznie wybiorę tylko jeden poziom nawiewu, to wtedy różnica lewa/prawa niemal nieodczuwalna. No ale w trybie auto lub przy ręcznym wybraniu więcej niż jednego nawiewu nie jest fajnie. Niezależnie od ustawienia, żądaną temperaturę w kabinie mniej więcej stabilizuje.

Teraz pytanie - ma ktoś rysunki, schematy i pomógłby w poradach jak się do tego cholerstwa dostać? Na moje oko jest coś gdzieś urwane lub pęknięte w układnie nadmuchu i zaciąga powietrze z poza nagrzewnicy po lewej stronie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL