BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 10:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36]Jakie mogą być skutki deptania na niezagrzanym silniku?
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 23:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
Jakie mogą być skutki deptania na niezagrzanym silniku??? Wie o tym że nie można ale czasem mi sie przycisło. Kupiłem betke w sumie nie dawno i nie wiem czy wcześniejszy właściciel przestrzegał tą zasade. wiec jakie sa następsta gazwoania na zimnym silniku???

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 23:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
no jak to jakie? silnik zimny ma zimny olej a przez co słabsze smarowanie, olej rozgrzany dociera w każde miejsca silnika i smaruje to co ma smarować :D

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 23:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
MichcioManiak napisał(a):
olej rozgrzany dociera w każde miejsca silnika i smaruje to co ma smarować


Olej nie rozgrzany...nie dociera tak szybko jak olej rozgrzany do wszytstkich zakamarkow w silniku przez co podczas nieprawidlowego rozgrzewania niektore elementy moga pracowac "na sucho" a co za tym idzie szybciej sie niszcza.
Pozdrawiam
Łukasz

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2008, 02:17 przez iglu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 02:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
zużyte panewki, pierścienie, gładzie cylindryczne.. ogólnie szybkie dążenie do remontu silnika.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 11:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 223
Lokalizacja: Praszka
Moje BMW: BMW e39 525i
Krótko mówiąc silnik bedzie stopniowo sie sypał :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 16:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Nawet głowiczka może pęknąć!

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 16:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
"Jakie mogą być skutki deptania na niezagrzanym?"

1. Negatywne - szybciej zuzywasz silnik, w skrajnych przypadkach doprowadzasz do uszkodzenia, pekniecia glowicy, pierscienia etc

2. Pozytywne - masz 1.8, zniszczysz go - wstawisz wiekszy :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 17:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
qrax napisał(a):
2. Pozytywne - masz 1.8, zniszczysz go - wstawisz wiekszy


nie no niedawno go kupiłem i mam zamiar chwile na 1.8 pojeżdzić, dobrze wiedzieć teraz to nie ma barta silnik zimny to nie deptam :D

jeszcze jedno jakie są wówczas optymane obroty do których mniej więcej jeżdzić ???nie przekraczać 3 tys ???

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 17:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
lukas88 napisał(a):
jeszcze jedno jakie są wówczas optymane obroty do których mniej więcej jeżdzić ???nie przekraczać 3 tys ???


na to pytanie oczywicsie bedzie milion osiemset odpowiedzi, a ja ci powiem tak - W e36 M3 dopoki olej nie osiagnie swojej temperatury roboczej, nie powinno sie przekraczac 5000obr. Jak sprawa ma sie w 1.8, nie wiem, ale te pare minut mozesz chyba delikatnie traktowac, zadnych plusow nie ma palowanie na zimnym. Jechac normalnie i tyle


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL