Witam wszystkich. Na wstępie się przedstawię. Mam na imię Adrian, mam 25 lat i jest to moje pierwsze BMW. Poprzednie 5 moich aut miałem z grupy VAG, jednak od zawsze chciałem posiadać bawarkę. I tak stałem się niedawno posiadaczem E60-tki. Auto kupiłem od znajomego, pasjonata marki. Seryjnie siedział tam silnik 2 litrowy o mocy 170 koni. Znajomy kupił te auto z zatartym silnikiem i wymienił na jednostkę 2.5, 192 konie na co mam dokument na kwotę ponad 5,5 tys zł. Do tego została założona instalacja gazowa. Samochód jak na tą klasę nie jest jakoś wypasiono wyposażony. Największym atutem we wnętrzu są fotele comforty w pełnej elektryce i z pamięcią oraz podgrzewaniem. Tak poza tym to standardowa klima, mały komputer, tempomat i podstawowe rzeczy takiej jak elektryczne szyby, lusterka i szyber.
Auto przez poprzedniego właściciela miało zrobione przyciemnianie szyb przód i tył, wymiana gałki zmiany biegów, wymiana szyby przód na nową (odprysk od kamienia), pomalowanie kół zimowych na czarno oraz dołożenie ksenonu.
Zaraz po kupnie zaprowadziłem auto to autoryzowanego serwisu Boscha Auto Gaz Rumiński w Szczecinku na pełny przegląd aby zobaczyć na czym stoję. Przez 2 miesiące użytkowania zrobiłem:
-> Kalibracja Gazu
-> Wymiana czujnika temperatury gazu
-> Wymiana filtra Gazu
-> Zlikwidowanie nieszczelności w układzie LPG
-> Wymiana klocków hamulcowych przód i tył (BOSCH)
-> Wymiana filtra powietrza (FILTRON)
-> Wymiana dwóch filtrów kabinowych na węglowe (FILTRON)
Rozkodowany VIN:
Vehicle information
========================================
VIN: WBANA31090B019361
Type code: NA31
Model: 520I (EUR)
E-F-R series: E60
Series: 5
Type: LIM
Steering: LL
Doors: 4
Engine: M54
Displacement: 2.20
Power: 125 (170 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 475 - BLACK SAPPHIRE METALLI
Upholstery code: LCSW - LEDER DAKOTA/SCH
Prod.date: 2004-02-25
S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES
S8SA Navigation access request,country-spec.
S8SB Telematics access request,country-spec.
S8SC Telematics access request,country-spec.
S8SP Control unit CO2
S226 Sports suspension settings
S320 Deleted, model lettering
S339 Shadow-Line
S354 Green windscreen, green shade band
S403 Glass roof, electrical
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S435 Fine wood trim
S456 Comfort seat with memory
S494 Seat heating driver/passenger
S540 Cruise control
S548 Kilometre speedo
S588 BMW LA wheel, star spoke 115
S698 Area-Code 2 for DVD
S761 Individual sunshade glazing
S785 White direction indicator lights
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S850 Additional Export tank filling
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German
S941 EXTERNE NACHRUESTUNG
Plany na najbliższy czas:
-> obszycie kierownicy
-> poprawnie stanu fotele kierowcy (widać po nim zmęczenie)
-> doprowadzenie mechaniki do takiego stanu abym był w pełni pewny auta
-> uszczelnienie miski olejowej
-> wymiana łączników stabilizatora przód
-> zlikwidowanie luzu na gałce zmiany biegów
-> polerka lakieru
-> wymiana lub pomalowanie maski (spore odpryski lakieru)
Plany dotyczące stylistyki auta:
-> M-pakiet
-> koła 19''
-> Obniżenie delikatne
-> Reszta wyjdzie w praniu
Dzisiaj udało mi się w końcu umyć i trochę posprzątać auto. Nie mam niestety garażu więc wszystko robione na zewnątrz. Nie jest najgorzej ale i też nie najlepiej, ponieważ temperatura nie rozpieszcza.
Nie jestem dobry w historyjkach więc przepraszam jeśli ten tekst to masło maślane. Poniżej parę zdjęć jak auto wygląda.













Zdjęcia robione telefonem.
Pozdrawiam.
