BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 08:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] tds 98 ciężko odpala gdy lekko ciepły
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 23:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Zielona GĂłra
ten problem jest trochę irytujący dla mnie,
może opiszę objawy:
-gdy zimny pali rewelacyjnie,w sumie najlepiej,ale i tak z natury zawsze grzeje świece 2 razy w dobrym dieslu,i więcej w gorszych,
-gdy trochę ostygnie i już świece nie chcą się grzać przy starcie pali gorzej ,
-czym zimniejszy tym gorzej go odpalić,
-aż do momentu gdy znowu kompletnie wystygnie i wtedy swiece grzeją i znowu pali doskonale.
to irytujące gdy zimny silnik pali rewelacyjnie a ciepły prawie wogóle
jak tak dalej pójdzie to zajade rozrusznik albo aku no siara przed blokiem i wśród znajomych
pomórzcie

_________________
siemka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 17:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: OLECKO
najlepjej poszukac bylo juz o tym pada pdmpa paliwa sprubuj zdjac kostke z czujnika przy 4 wtrysku wtedy silnik bedzie dostawal dawke jak na zimno powinno pomuc jak nie remont pompy z 1200zl

_________________
DANIEL$


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2008, 10:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Wa-wa, Lublin
Według mnie to pompa wtryskowa, miałem to samo u siebie w e 36 tds. Moja pompa pokazywała mi w ten sposób, że jest już nieco zużyta i wymaga "troski". Pomogło dokładne ustawianie, mechanikom zajęło to cały dzień, ale teraz jest miodzio i pali z pierwszego i jak jest zimny i jak jest ciepły.
Temat już sie pojawiał na forum, ale z tego co pamiętam dotyczyło to 525 tds. Mam nadzieję, że jeśli ty też masz problem z pompą to tez wystarczy tylko regulacja. Koszt nowej pompy mnie przyprawił o ból głowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2008, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Zielona GĂłra
wiem że pompa była wymieniana lub regenerowana całkiem niedawno bo mam rachunek od poprzedniego właściciela,i śruby są zamalowane na niej żeby nikt nie grzebał,
jak jest zimny to startuje idealnie,
jak gorący,ledwo co zgaszony to też całkiem nieźle,ale gorzej,
a jak lekko przestygnięty to juz nie chce zaskoczyć i muszę chechłać rozrusznikiem.
przy takiej kosmoczarnej Buni to trochę wstyd na osiedlu

_________________
siemka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2008, 13:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Wa-wa, Lublin
W takim razie ja nie mam zielonego pojęcia co może się dziać. A czy podłączałeś bunie pod kompa? Może jakieś błędy sie pokażą i będziesz na czym stoisz? Przed rozbieraniem silnika i innych podzespołów na części pierwsze warto sprawdzić co powie komp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2008, 13:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Zielona GĂłra
przymirzam sie do podłączenia do kompa,
a właściwie to chciałbym kupić takie urządzonko,które czyta te błedy
tylko nie wiem jak ono się nzywa i gdzie można nabyć i za ile.

_________________
siemka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2008, 15:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
to urządzonko nazywa sie "interfejs" i za pomocą tego urządzonka komputer PC lub laptop łączy sie z Twoim autem to tak jak bys zgrywał zdjęcie z telefonu kom. na komputer :) oprócz interfejsu mosisz posiada odpowiedni program "carsoft 6.1 " widziałem na forum liczne posty na temat tego programu jak i interfejsu poszukaj :) powodzonka aha pamiętaj że jeżeli coś było naprawiane to wcale nie oznacza ze niema prawa sie popsuc ponownie

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2008, 16:33 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Albo pompa wtryskowa albo świece żarowe, innej możliwości nie ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2008, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Zielona GĂłra
a może te silniki poprostu tak mają,
czym tłumaczyć że pali najlepiej gdy zimny?
wiadomo że jak coś jest robione to nie koniecznie było zroboine solidnie,ale moja pompa wydaje się że jest solidna,autko ładnie pracuje,
najbardziej to mi sie podoba gdy zimny i ledwo go cykne i juz pali,nawet lepiej niż Passat którego też mam z dużo mniejszym przebiegiem,
gdyby można było płynnie grzać świece to moze problem by zniknął
mój pomysł jest taki że czym zimniejszy silnik tym świece powinny sie dłużej grzać czyli:
zimny-długo,ciepły-krótko,gorący-w ogóle w zależności liniowej i problem by znikł,chyba że przyczyna tkwi w czymś innym.
jestem ciekaw opini innych urzytkowników TDSów.
bo te silniki były produkowane przez bardzo długo to i urzutkowników też musi być sporo
pozdrawim

_________________
siemka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2008, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: JastrzĂŞbie
witam mam e-36 2.5 TDS i miałem podobny problem jak ciepła nie chciała zapalic problem był w nastawniku dawki paliwa pojechałem do mechanika ustawił i autko pali na dotyk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2008, 09:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Zielona GĂłra
jony 9.5 napisał(a):
witam mam e-36 2.5 TDS i miałem podobny problem jak ciepła nie chciała zapalic problem był w nastawniku dawki paliwa pojechałem do mechanika ustawił i autko pali na dotyk

a jakie były objawy przed regulacją,tak dokładniej?

ciekawe co ten mechanik ustawił?
zapewne pompe,moja była regulowana w niemczech w serwisie więc ciężko mi powiedzieć że zostało zrobione to źle zwłaszcza że kosztowało to kilka set euro,mam rachunek.

czyli Twój TDS pali na dotyk bez względu na temperature silnika?

na mojej pompie jest jakaś spora wtyczka czyli uważam że ten układ jest naszpikowany elektroniką,zresztą to najważniejszy układ w aucie,może brak jakiegoś sygnału z któregoś czujnika

do mechanika pojadę po sprawdzeniu na kompie

_________________
siemka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2008, 16:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: JastrzĂŞbie
po regulacji pali bez problemu i nieważne czy zimna czy ciepła przed regulacją paliła jak była zimna jak ciepła to był problem reguluje sie dawke paliwa tą głowiczką która jest na pompie wychodzi z niej wiązka kabli z taką wtyczką mechanik twierdził że dostaje za dużo paliwai i ją zalewa z tego co tłumaczył to sie tą głowiczke przesówa w przód lub w tył pompy i tak sie reguluje ilośc paliwa nawet cos na ten temat pisało na którymś forum jak szukałem przyczyn no i dodatkowy objaw tego była strata mocy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2008, 15:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Zielona GĂłra
to wybiorę się do mechanika,bo sam nie jestem w stanie tego wyregulować,bo przypuszczam że jest potrzebny do tego zaawansowany sprzęt,dzieki za pomoc

_________________
siemka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2008, 21:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: lubelskie
kolega w 325 td miał identyczny objaw , więc miał zamontowany dodatkowy sterownik który manipulował temp w trakcie rozruchu , oszukukiwał sterownik o temp w momencie rozruchu .Był to oczywiście półśrodek bo po wymianie głowicy w pompie wtryskowej wszystko wróciło do normy autko pali bez dodatkowych urządzeń , głowica kosztuje 700 zł naprawa zależna od warsztatu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2008, 23:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: OstrĂłda
hejka...ja właśnie dokładnie mam taki sam problem w mojej betce...tzn nawet gorszy...bo gdy zimny to pali na dotyk...nawet dobrze że ruszy rozrusznikiem i już chodzi...równiutko i pieknie pracuje...dodam że pół roku temu wstawiłem nowy nastawnik...a problem pojawia się gdy silnik dobrze się nagrzeje do normalnej temperatury pracy... a objawia on się tym że ciężko go odpalić...czasem przy odpalaniu puści smuge dymu:( noi powyżej 2,500tys obrotów zaczyna rzucać silnikiem i zmienia sobie minimalnie obroty tj ok 500 do tysiąca ma te wahnięcia silnikiem i podczas jazdy czuć szarpanie najbardziej na 2 biegu... więc byłem w serwisie boscha...i fachowcy stwierdzili że już bliska końca jest głowica tłocząca w pompe (to jest ten element z tyłu pompy do którego przykręca się rurki wysokiego cisnienia) jak mi oddadzą pompe to dam znać czy pomogło... a noi dodam że końcówki wtryskiwaczy mam nowe..... A i pan z serwisu dał mi radę jak można sprawdzić czy to ta głowica własnie padła-a mianowicie: gdy silnik się dobrze rozgrzeje wtedy trzeba polewac zimną wodą tą głowiczke w celu jej wystudzenia- i wtedy odpalić silnik, jeżeli załapie od razu to mamy odpowiedz co jest walnięte...pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL