Siemka, czas przedstawić swój zakup który jest ze mną już pół roku

niby jestem z niego zadowolony ale chyba nie do końca... po czasie uświadomiłem sobie, że jednak chciałbym automat i szyberdach i mega mi tego brakuje..
Od dziecka jestem fanatykiem BMW i marzyło mi się E36 na pierwsze auto parę lat temu, ale gdy obejrzałem 3 e36 do 5k w okolicy to ręce mi opadły i kupiłem zupełnie inne tańsze w zakupie i utrzymaniu auto, czego do dziś nie żałuje.
Później znów były poszukiwania E36 w Coupe, wybór miał paść na mega zdrową i ładną 316i (bolał mnie silnik, ale blacha i to że auto było zadbane mega przyciągało) i kiedy miałem już jechać po auto z pieniędzmi by dobić transakcji zadzwonił do mnie gość
że uderzył w słup przodem i może sprzedać całą za 1500zł na chodzie, oczywiście sowicie go opitoliłem bo inaczej się umawialiśmy, ale nic poszukiwania trwały dalej - myślę sobie że e36 będzie zazwyczaj pognite a za 2.5/2.8 wołają horrendalną kwotę, pomyślałem o E39
bo to jeden z moich ukochanych modeli obok E63 i E38, w końcu znalazłem tą sztukę którą wam teraz prezentuje:
========================================
Vehicle information
========================================
VIN: WBADM31000GR03372
Type code: DM31
Model: 523I (EUR)
E-F-R series: E39
Series: 5
Type: LIM
Steering: LL
Doors: 4
Engine: M52/TU
Displacement: 2.50
Power: 125 (170 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 324 - OXFORDGRUEN METALLIC
Upholstery code: F6EG - STOFF FLOCK/ENGL
Prod.date: 1998-11-19
S255 Sports leather steering wheel
S283 BMW LA wheel, BMW styling II
S320 Deleted, model lettering
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S441 Smoker package
S464 Ski bag
S465 Through-loading system
S520 Fog lights
S534 Automatic air conditioning
S548 Kilometre speedo
L801 National version Germany/Austria
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German
Wyposażeniowo mega bieda, ale chociaż dwustrefowa klimka jest.
Co już zrobiłem:
-Wymieniony olej na ELF 5W50 (już się szykuje druga wymiana w tym roku

)
-Wymieniona odma z przewodami
-Wymienione wycieraczki
-Wymienione tarcze i klocki przód na zestaw Zimmermann'a
-Wymieniona pompa wody i chłodnica (tydzień temu)
Co mam zamiar zrobić jeszcze w tym roku:
-Zakup zimówek 205/65/R15
-Wymiana podpory wału bo szarpie przy zmianie biegów (leży w domu czekam na telefon od mechanika z wolnym terminem)
-Regeneracja sterownika ABS (taak, zimne luty..)
-Wymiana wycieraczek po raz 2
-Zakup dywaników gumowych na zimę
-Polerka i jakiś wosk żeby zabezpieczyć ten lakierek
-Usunięcie małego purchla z pod rejestracji na tylnej klapie.
Plany na 2019:
-Felgi 17/18' najchętniej Styling 32

i opony
-Przyciemnienie szyb
-Lekka gleba (-50/-30)
-Wymiana tylnego zderzaka (porysowany i popękany)
-Zmiana tłumika końcowego na coś lekko basowego i z dwururką
-LPG...
-Wrzucenie bananowych skór zamiast szmat
Najważniejsze dla mnie jest sprawność mechaniczna auta a na drugim miejscu wygląd. Swoją drogą gdy z mechanikiem rozbieraliśmy parę rzeczy żeby dostać się do odmy czy pompy to większość części jest jeszcze oryginalna BMW z 98r!
Jeśli chodzi o blacharkę, auto było drugi raz malowane (oprócz dachu i słupków) - miernik pokazuje 190-230uF, na tylnych lewych i przednich lewych drzwiach na dole jest 360-420uF (chyba drobna zaprawka). Dach i słupki 160-190uF. Także wydaje mi się,że jak lakierniczo nieźle się trzyma, progi i podłoga zdrowiutkie, na tylnej klapie małe oczko rdzy.
Plany są, chęci są ale brakuje funduszy, niestety większość wypłaty leci na paliwo więc chyba LPG poleci w pierwszej kolejności...


Ogólnie środek jest pod kolor auta i średnio mi się to podoba.