Już działa w pełni

Znalazłem funkcję w kategorii "
DTC Suppression" pod nazwą "
Time-out EGS1" - poczytałem o niej i ustawiłem 0 zamiast 1. Podłączyłem do auta, odczytałem błędy i niestety ponownie pojawił się ten Time-out...

Odpaliłem auto, zgasiłem, ponownie odczytałem błędy, skasowałem i znowu odpaliłem i....

Błąd się nie pojawił! Nie jestem pewien co zadziałało, ale tempomat działa prawidłowo a obroty przy zmianach biegów nie rosną.
Równoległe robiąc częściowy zapis ze zmienionym powyższym parametrem postanowiłem zmienić inne parametry, aby sprawdzić zmiany.-Ustawiłem prawidłową pojemność zbiornika paliwa dla E46 na 63L "
Canister>c_ftl_diag_max"
-Zlikwidowałem sprawdzanie sumy kontrolnej CHK4 "
ConfigSwitches>lc_swi_cal_mon_cks" ustawiając 165
-Ustawiłem niższą temperaturę płynu chłodzącego zgodnie z ms43wiki
-Wyłączyłem funkcję AntiJerk "
AntiJerk>"c_tco_min_aj" ustawiając parametr na 142.5
-Ustawiłem wyższe wolne obroty "
IdleSpeed>ip_n_sp_is__tco; ip_acin_n_sp_is__tco"
-I zmieniłem mapę pedału gazu, na razie na własną, tylko lekko zmodyfikowaną "
Throttle>Throttle angle based on driver wish"
Jak na razie różnica jest zaskakująco dobra! Auto jest bardziej agresywne, mam wrażenie, że międzygaz przy redukcji działa bardziej ochoczo

Funkcja
AntiJerk wygładza moment obrotowy po dodaniu gazu, przy zmianach biegów itd, więc jej wyłączenie powoduje natychmiastowe przeniesienie pełnej mocy na koła. Prawie tak jak w dawnych autach z gazem na linkę. To od zawsze chciałem zmienić, a wystarczył "tylko" jeden parametr
Zmieniłem też mapę pedału gazu, i już widzę pozytywne efekty. Napiszę więcej, kiedy przetestuję kilka innych ustawień. Nie jeździłem jeszcze zbyt długo, ale na razie nie widzę negatywnych skutków spadku mocy, tym bardziej, że poprzednie DME miałem i tak podrasowane... dlaczego? Może odczucia są takie ze względu na zmodyfikowaną mapę gazu - w strefie średnich obrotów i niepełnego wciśnięcia gazu otwarcie przepustnicy jest większe. Daje to wrażenie, że auto bardziej wyrywa do przodu (przy takim samym wciśnięciu gazu jak na starym sterowniku).
I tutaj pytanie do
piotra520 - może Twoje wrażenie, że silnikowi ubyło 30KM było spowodowane właśnie takimi subiektywnymi wrażeniami? Zmiana tej mapy na bardziej agresywną może dać pozytywny efekt. Wydaje mi się, że może gdybyś sprawdził przyspieszenie przy pełnym wciśnięciu gazu to różnice byłyby niezauważalne... Dzięki za zmotywowanie mnie do prób z innym sterownikiem - to dla mnie krok milowy
