BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 13:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] podpora wału - wymiana
PostNapisane: 1 lutego 2008, 00:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: knw
witam
przy bardzo delikatnej jeździe po zmianie biegu i puszczeniu sprzęgła
spod tylnej kanapy dochodzą stuki, tak jakby luzy jakieś były w przeniesieniu napędu
obstawiam podpore wału, tylko nie wiem czy poradze sobie z wymianą we własnym zakresie...
garaż z kanałem mam, jakieś pojęcie o mechanice też, tylko jakieś porady bym potrzebował jak sie za to zabrać??
pozdrawiam

_________________
"Szybkie Kobiety - PiĂŞkne Samochody"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2008, 01:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
a może to przegub elastyczny wału a nie podpora

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2008, 17:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
przemo23pl, to niekoniecznie musi byc podpora walu. pieszesz ze dzwiek tak jakby z pod tylnej klapy. moze masz luz w dyfsze...
a stuka ci tak jak jedziesz na 1 lub 2 bez gazu, i autem zaczyna lekko szarpac?

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2008, 17:49 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
albo masz uszkodzone tuleje tylnich wahaczy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2008, 00:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: knw
w czasie normalnej jazdy nic nie stuka, tak samo na luzie też cisza
więc tuleje wahaczy chyba odpadaja...
tylko podczas 'załączania napędu' są te stuki, jakby na wale czy dyfrze były luzy
dlatego obstawiłem podpore wału...

najlepiej to wychodzi na postoju, rzucam 1'szy bieg, mało gazu, puszczam sprzegło - znów wciskam - puszczam... i tak moge sobie słuchać stuków spod tylnej kanapy!

jeśli jade dynamicznie, zmiana biegu, szybkie sprzęgło - to nic sie nie dzieje
ale jadąc 'jak emeryt', powolna zmiana biegu, wolne puszczanie sprzęgła - coś zawsze stuknie! :hyhy:

najprościej byłoby odstawić auto do mechanika, ale ja lubie 'majsterkowanie' i dlatego pytałem jak sie do tego zabrać we wlasnym zakresie!

_________________
"Szybkie Kobiety - PiĂŞkne Samochody"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2008, 15:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Obstawiam luz na krzyżaku wału napędowego ,wejdż do kanału złap wał dwoma rękami jedna przed a druga za krzyżakiem i ruszaj w lewo prawo jedną ręką blokując i sprawdzisz czy to krzyżak na wale , może miec też luz krzyżak przy dyfrze lub jest kiepski łacznik elastyczny skrzyni z wałem.Wszystko zobaczysz na kanale pozdro.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2008, 10:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: knw
dziś przeglądnąłem auto po kanałem i mam problem z nr. 14 z tego rysunku:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=10

tylko z jednej strony, jak próbuje ruszyć dyfrem to właśnie w tym miejscu jest luz!

wymiana będzie łatwa we własnym zakresie? ;)

_________________
"Szybkie Kobiety - PiĂŞkne Samochody"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL