1) N20B20 w tych rocznikach miał problemy z łańcuchem pompy oleju - mogło to spowodować w dowolnym momencie zupełnie nieoczekiwane zatrzymanie smarowania i na trasie silnik mógł się zatrzeć w ułamku sekundy. Było trochę takich przypadków patrząc po forach ale nie na tyle dużo żeby robić z tego akcję serwisową (BMW oficjalnie nie mówi o problemie).
Czasami da się to zdiagnozować wciskając gaz na jałowych obrotach i w okolicach 2 tyś słychać delikatne wycie pompy. Na yt są filmiki nagrane z tym dźwiękiem znajdziesz sobie.
Wielu w tym ja decyduje się na profilaktyczną wymianę pompy oleju, rozrządu pompy i rozrządu silnika.
Ceny poza aso to jakies 4-5 tyś zł w ASO pewnie x2.
To co te silniki zabija to interwały olejowe zalecane przez aso - bodajże 25 tyś km. To istna tortura dla rozrządu, turbo, całego silnika. To kwestia kluczowa moim zdaniem przy oględzinach to dowód na papierze o częstotliwości zmian oleju, który moim zdaniem powinien być wymieniany częściej niż 15 tkm.
Dobrze też wytrząsnąć parę złociszy na olej z wyższej półki i nie lać byle czego.
Mam ten silnik i dla mnie jest mega fajny - oszczędny gdy tego chcę i dynamiczny i dający radość z jazdy po przełączeniu na sport. W PL ludzie po prostu lubią diesle dlatego jest mało benzyn, ale ostatnio widzę trend, że człowieczeństwo mądrzeje
![;D](./images/smilies/lol.png)
(estymowane koszty napraw diesla zaczynają mocno przewyższać oszczędności na stacji benzynowej).
Niestety ten silnik brzmi po prostu kiepsko.
2) Ceny części eksploatacyjnych znajdziesz sobie na allegro czy stronach z częsciami iparts intercars itd.
Robocizny nie będa jakieś znacznie inne niż w innych autach.
3) ad.1. + ASO zaleca wymianę rozrządu co 200 tkm. Wielu jednak robi to wcześniej.
4) nie wiem
5) klasyczny pakiet startowy wymiana płynów i filtrów i innych zużytych części eksploatacyjnych. Przed zakupem niech ktoś się wepnie kompem w auto sprawdzi podstawowe parametry tj. turbo, wtryski etc.
6) jak kupisz to pochwal się i załóż galerię.