BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 11:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] wysprzęglik jak wymienić?
PostNapisane: 28 grudnia 2006, 14:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Witam kolegów
Tak jak w temacie . czy ktoś może miał taki problem? Napewno poleciał wysprzęglik gdyż codziennie muszę dolewać ok 200 m płynu i odpowietrzać sprzęglo. moje pytanko to czy ktoś już może wymieniał to cudo. Czy jest to mozliwe. Spojrzałem tam z kanalu i wydaje mi się że chyba nie ma takiej możliwości beż wyciągania skrzyni. Jeśli się mylę to mnie poprawcie. Wspomnę tylko że chodzi mi o e36 325i 24v .
z góry dziękuję za podpowiedzi
pozdrawiam


Ostatnio edytowano 31 grudnia 2006, 00:51 przez d_m, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2006, 18:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
ja u siebie w e 36 w 1,8 wymieniałem bez wyciągania skrzyni poszło wszystko ok wuymienione w 30 min


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2008, 16:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 306
Lokalizacja: Z nikÂąd
Hey właśnie apropo tego magicznego wysprzęglika też mam E36 1.8 motorek i również musze dolewać płynu gdy samochód stoji w garażu to wszystko jest wporzo ale gdy go potrzebuje i wyjeżdzam to po powrocie również musze dolewać płynu więc jezeli ktoś by mugł wstawić fotki jak wymienić wysprzęglik bym był bardzo wdzieczny a i jeżeli chodzi o ceny to jak ktoś sie orientuje to też bym prosił jakiś cenniki !!! :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2008, 17:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Cytuj:
Witam kolegów
Tak jak w temacie . czy ktoś może miał taki problem? Napewno poleciał wysprzęglik gdyż codziennie muszę dolewać ok 200 m płynu i odpowietrzać sprzęglo. moje pytanko to czy ktoś już może wymieniał to cudo. Czy jest to mozliwe. Spojrzałem tam z kanalu i wydaje mi się że chyba nie ma takiej możliwości beż wyciągania skrzyni. Jeśli się mylę to mnie poprawcie. Wspomnę tylko że chodzi mi o e36 325i 24v .
z góry dziękuję za podpowiedzi
pozdrawiam


XyX napisał(a):
Hey właśnie apropo tego magicznego wysprzęglika też mam E36 1.8 motorek i również musze dolewać płynu gdy samochód stoji w garażu to wszystko jest wporzo ale gdy go potrzebuje i wyjeżdzam to po powrocie również musze dolewać płynu więc jezeli ktoś by mugł wstawić fotki jak wymienić wysprzęglik bym był bardzo wdzieczny a i jeżeli chodzi o ceny to jak ktoś sie orientuje to też bym prosił jakiś cenniki !!!


Panowie a po czym wnioskujecie ze to wysprzeglik??
Cieknie Wam plyn gdzies kolo niego czy jak...moze to nie on tylko np gdzies na trasie przewodow hamulcowych.
Pozdrawiam
Łukasz

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2008, 18:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Polska
Witam

Ja przy swojej bmce e36 1.6 m40 wymieniłem bez wyciagania skrzyni. 30-40min i po klopocie. Wyminiłem gdyż dolewałem płynu(wyciek od wysprzeglika i skrzynia obcieknieta) ale po dłużyszm lekcewazeniu pewnego poranka nie miałem sprzegła:( ( pedał w podłodze). Zalecałbym szybka wymiane i zlokalizowanie dokładnie wycieku:))(np.hamulce) Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2008, 22:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 48
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Moje BMW: e38 728i '95
Kod silnika: M52B28
tak jak pisal christofer jezeli zlokalizujecie wyciek i bedzie to spowodowane zuzytym wyspzeglikiem wymiana nie zajmie wam wiecej niz 30 minut.

JAK WYMIENIC WYMIENIC WYSPRZEGLIK W 10-ciu KROKACH:
Do wymiany potrzebujemy: klucze: 11 i 13, podnosnik, nowy plyn hamulcowy, nowy wysprzeglik, browarek
1. podnoscie auto i ustawiacie je na czyms stabilnym,
2. wchodzicie pod auto i lokalizujecie wysprzeglik (jest przykrecony do skrzyni biegow)
3. odkrecamy kluczykiem nr 11 stalowy przewod hydrauliczny i spuszczamy resztki plynu do jakiegos pojemnika
4. odkrecamy kluczem 13 dwie nakretki mocujace wysprzeglik do skrzyni biegow
5. wyciagamy stary wysprzeglik
6. wkladamy nowy wysprzeglik (warto go zalac plynem hamulcowym co ulatwi odpowietrzenie)
7. przykrecamy go do skrzyni
8. przykrecamy przewod hydrauliczny
9. odpowietrzamy sprzeglo
10. pijac browarka cieszymy sie szczelnym sprzeglem :)

Pozdrawiam

_________________
The most powerful letters in the world... B M W


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2008, 23:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 306
Lokalizacja: Z nikÂąd
Nie wiem czy to wzsprzeglik czy nie ale niewiem co mam z tym fantem zrobic sprawa trwa jakies 2 miechy i po dluzszej trasie najpierw mi plynu ubywalo tak ze pedal mialem w podlodze zadnego oporu kapletny luz dolalem plynu poruszalem sprzeglem i dzialalo jakis czas teraz zecz dzieje sie juz po krotkiej trasie ubzwa znaczaco plynu wiec jezeli ktos sie z tym spotkal to prosze piszcie co uwazacie bo denerwuje mnie ta spr i nie daje spokoju :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2008, 13:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 48
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Moje BMW: e38 728i '95
Kod silnika: M52B28
XyX napisał(a):
Nie wiem czy to wzsprzeglik czy nie ale niewiem co mam z tym fantem zrobic sprawa trwa jakies 2 miechy i po dluzszej trasie najpierw mi plynu ubywalo tak ze pedal mialem w podlodze zadnego oporu kapletny luz dolalem plynu poruszalem sprzeglem i dzialalo jakis czas teraz zecz dzieje sie juz po krotkiej trasie ubzwa znaczaco plynu wiec jezeli ktos sie z tym spotkal to prosze piszcie co uwazacie bo denerwuje mnie ta spr i nie daje spokoju :kwasny:


w moim przypadku tak wlasnie sygnalizowal swoj koniec zywota wysprzeglik, na poczatku raz na dwa tygodnie musialem dolac plynu, a w koncowej fazie jego "zycia" jak auto postalo noc to rano juz nie bylo sprzegla za to pod autem plama plynu :wstyd: .

_________________
The most powerful letters in the world... B M W


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2008, 17:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 306
Lokalizacja: Z nikÂąd
Mateuszz właśnie dzis straciłem cierpliwośc wjechałem na kanał i zobaczyłem pod spodem na dolnej śrubie tego wysprzeglika taką plame z płynem skapującym właśnie zbierała sie kropelka stąd sondze ze to właśnie to ustrojstwo mi szwankuje i tak jak już muwiłem nie widze przynajmniej ja żadnego innego wycieku przynajmniej potym co muwicie śmiem twierdzić ze to ta właśnie częśc nawaliła a i jeszcze jedno jak ktoś wie prosze powiedzieć co może być przyczyną takiego stanu wysprzęglika a mianowicie wycieku????? :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2008, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 48
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Moje BMW: e38 728i '95
Kod silnika: M52B28
XyX napisał(a):
co może być przyczyną takiego stanu wysprzęglika a mianowicie wycieku????? :niepewny:


odpowiedz jest jedna... wiek. Autko ma już swoje lata a gumy uszczelniające tłoczysko wysprzeglika lubią już gubić szczelność. Nie ma co sie przejmować bo to normalna sprawa. :zdrowko:

_________________
The most powerful letters in the world... B M W


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2008, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Polska
XyX nic wieczne nie jest! Tym bardziej tak jak to ujał mateuszz Wiek auta. Nie masz co się zastanawiać tylko wymieniać.Aż tak Drogie to nie jest i długo tego sie nie wymienia takze.... wymienić(nie zapomnij o odpowietrzeniu) i śmigać.........:)))) Pozdrowka...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2008, 18:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 306
Lokalizacja: Z nikÂąd
Witam dzięki za rady i porady i też mam zamiar właśnie go wymienić bo to jest denerwująca sytułacja własnie w następnym tygodniu mam troche czasu i mam zamiar to wymienić zeszłem pod samochód i troche z tym roboty bendzie a co do odpowietrzania to jak radzicie to zrobić bo nie orientuje sie????a po 2gie może ktoś zna jakieś ceny tych że magicznych wysprzęglików i ewentułalny koszt zakupu a i jeszcze było by dobrze jak ktoś poradził by jakiej firmy to ustrojstwo kupić i czy jest rużnica między droższym a tańszym oczywiście nie ma mowy tu o jakimś zamienniku bo tego nie trawie :kwasny: !!!Chciałbym sie też dowiedzieć czy jak pujde do sklepu i powiem ze chce wysprzęglik do BmW E36 to czy taka info wystarczy czy musze jeszcze jakieś dane podawać????Dzięki jeszcze raz za pomoc nie wiem co bym bez was zrobił pozdro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL