BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 00:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] BMW E60 problem z padającym akumulatorem
PostNapisane: 2 lipca 2019, 16:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E60
Witam, od pewnego czasu w moim bmw pojawił się problem z rozładowywaniem się akumulatora na postoju. Zaczęło się to tak, że odpalając rano samochód rozrusznik kręcił około sekundy ( za każdą próbą tak samo) , a po jakieś minucie spędzonej w samochodzie odpalał normalnie jakby nigdy nic. Po naładowaniu aku prostownikiem problem znikał na kilka dni. Trwało to około miesiąca. Ostatnimi czasy problem się nasilił, akumulator pada na zera. Alternator rozrusznik jest okej, ładowanie jest.
Macie jakiś pomysł gdzie może leżeć przyczyna problemu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] BMW E60 problem z padającym akumulatorem
PostNapisane: 3 lipca 2019, 08:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
1 rozładuj akumulator daj mu z godzinę niech odpocznie
2 podpnij pod prostownik 5A zobacz ile czasu będzie się ładować jak poniżej 10h spadnie pobór prądu kup nowy akumulatoor
3 jeśli będzie się ładować te 15 bez spadku prądu to aku ok jednak trzeba pamiętać że elektronika w e60 została stworzona przez idiotę.
4 sprawdź czy auto przechodzi w tryb uśpienia czyli np zamknij auto i zobacz po jakim czasie zgaśnie dioda od blokowania szyb oraz dioda od skrzyni biegów
5 najlepiej podepnij miernik 20A zamknij auto jeśli do 2min pobór prądu nie spadnie ponieżej 1A to musisz wypinać bezpieczniki i szukać sprawcy najczęściej jest to bluetooth albo mpm
6 sprawdź ibs czy sprawny
7 czy akumulator jest zarejestrowany


Auto po otwarciu drzwi bierze między 8-20 amper a to bardzo dużo(bez wsadzania kluczyka) to tak jakby e46 zostawić na długich (tak jak pisałem tworzył to idiota) po 2 minutach znacznie spada ale po otwarciu którychkolwiek drzwi znowu szybuje w okolice 10 amper. Każdy akumulator to zabije !!!
Eml wpięty w obd chyba nie pozwala przejsc w stan czuwania i nawet najlepszy aku potrafi przez noc paść

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] BMW E60 problem z padającym akumulatorem
PostNapisane: 3 lipca 2019, 13:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 54
Posty: 189
Lokalizacja: Gdansk
Moje BMW: e 46
Kod silnika: m47
A co to takiego to mpm?

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=_CRkFCQqakg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] BMW E60 problem z padającym akumulatorem
PostNapisane: 3 lipca 2019, 15:08 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Micro power module - pod kołem zapasowym niewielki, biały moduł, w kształcie prostopadłościanu.
Gdzie sprawdzasz ładowanie? (tzn. w którym miejscu instalacji)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] BMW E60 problem z padającym akumulatorem
PostNapisane: 3 lipca 2019, 20:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E60
Ładowanie sprawdzałem na kablach przy akumulatorze. Aku na 100% sprawny i zakodowany. Dziś zauwazylem coś dziwnego, auto zamknięte z pilota, mimo to przez około 15 minut z radia/nawinacji dochodziły jakieś szumy ( jakby próbowało czytać płytę). Jutro wyciągnę jeszcze bezpieczniki, i sprawdzę już na 100% czy te szumy dochodziły z radia . Przesiedzialem w samochodzie 35min , i w tym czasie pomarańczowa dioda przy skrzyni nie zgasła


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] BMW E60 problem z padającym akumulatorem
PostNapisane: 3 lipca 2019, 21:33 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Na kompie wyskakują błędy?
Zerknij na ten film:
https://www.youtube.com/watch?v=CzNXtdP7NkQ&t=19s
Ojcu nie chciało auto odpalać, nawet na "pożyczonym" prądzie. Objawy podobne jak rozładowany akumulator. Przyczyna - luz na połączeniu kabla + przy aku.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] BMW E60 problem z padającym akumulatorem
PostNapisane: 23 października 2019, 09:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: x3
Kod silnika: M43B16
Hej. Jeśli chcesz kupić nowy to mam na sprzedaż po kosztach akumulator 55Ah Centra - kupiłem 2 w promocyjnej cenie i chce się jednego pozbyć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] BMW E60 problem z padającym akumulatorem
PostNapisane: 28 października 2019, 02:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B25
Miałem podobny problem niedawno, akumulator był w porządku, ładowanie było, a nadal tracił prąd. W końcu wyszło, że to przepalony moduł Micro Power i robiło się zwarcie i zżerało. Dość kosztowne, bo trzeba było programować wszystko od początku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] BMW E60 problem z padającym akumulatorem
PostNapisane: 29 października 2019, 21:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: 7er
Kod silnika: m60
55ah do e60 ? tam siedzi aku 80ah800A AGM lub 90ah900A zwykły
55ah to może będzie dobry w dużym fiacie..

Co do MPM, jeżeli Ci padnie, kupujesz drugi używany na allegro za 100 zł z gwarancją rozruchową wymieniasz i tyle, nic się nie koduje w tym aucie tylko wymieniasz i wszystko działa.
Kodować można coś jeżeli tego fabrycznie nie było..
Ale za nim wymienisz to sprawdź bezpieczniki czy jakiś od tel lub mulfa nie jest wyjęty lub nie jest spalony

A co do zżerania prądu, niestety to fakt, tutaj jest luka i wada tego auta (w sumie chyba każdy lepszy tak ma) jeżeli auto nie uśpi się, to największy i najlepszy aku padnie w jedną noc..
Zazwyczaj za pobór prądu odpowiadają moduły i najczęściej jest to mulf albo uszkodzona elektryka, która robi zwarcie i wzbudza auto co chwilę.
W jednej e60 problemem był właśnie moduł mulf który zabił nowy aku w ciągu 2 tygodni, wyładowywał go do 0 co drugi dzień (wyjęcie 3 bezpieczników odpowiedzialnych za telefon załatwiło sprawę) a samo wypięcie mulfa nie pomagało bo dalej żarło prąd. (moduł poszedł do naprawy i wszystko ok)
W drugiej e60 problemem była wiązka active steering która była jak sito i w każdy deszczowy / wilgotny dzień odzywała się z komunikatem kierownicy, mimo łatania jej przy czujnikach problem powracał co drugi rok aż w końcu kupiłem używaną sprawdziłem, była jak nowa, zamieniłem i nigdy się już nie odezwała, a dodatkowo oprócz błędu kierownicy często był komunikat na włączonym zapłonie o niskim napięciu aku i słabym ładowaniu rzekomo a po prostu zwarcie pobierało za dużo prądu i aku się męczył bez odpalonego silnika. (ale nigdzie nie zapisywała błędu o słabym aku i drogą dedukcji wywnioskowałem o wiązce od maglownicy)
Takie są moje doświadczenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] BMW E60 problem z padającym akumulatorem
PostNapisane: 4 listopada 2019, 07:36 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
jwayler1911 napisał(a):
Co do MPM, jeżeli Ci padnie, kupujesz drugi używany na allegro za 100 zł z gwarancją rozruchową wymieniasz i tyle, nic się nie koduje w tym aucie tylko wymieniasz i wszystko działa.
Kodować można coś jeżeli tego fabrycznie nie było..

Aby być pewnym poprawnej pracy modułu należy go dokodować do posiadanego samochodu. Są przypadki gdzie nawet nie zauważysz różnicy, ale niejednokrotnie przerabiałem, że kodowanie doprowadzało do poprawnej pracy

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL