BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 20:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] 730d turbo/ABS
PostNapisane: 27 września 2019, 08:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43b19
Witam, posiadam BMW E38 730d z roku 1998.Z racji że jest to już leciwy samochód, ma pewne bolączki.Mianowicie mam problem z ABS, podczas hamowania przy małej prędkości drży pedał, tak samo jak w przypadku załączającego się ABS'u oraz prędkościomierz się przywiesza, nie idzie płynnie w górę ani w dół.Poprzedni właściciel wymienił pompę ABS, ja już wymieniłem czujnik ABS lewy przód oraz tył, a problem nadal nie znika, po wyjęciu bezpiecznika od ABS jak ręką odjął, zero drgań.
Natomiast drugim problemem jest Turbo, komputer pokazywał padniętą przepływke, więc ją wymieniłem na BOSH numery te same jak na starej, błąd zniknął natomiast na wpiętej przepływce samochód w ogóle nie ma mocy, tak jakby turbo nie dmuchało, natomiast na wypiętej samochód się odpycha dużo lepiej lecz bardzo kopci na czarno.Mechanik rzekomo sprawdził wszystkie węże by wykluczyć nieszczelność, turbo twierdzi że jest w bardzo dobrej kondycji, 0 luzów,nie cieknie, uważa że wygląda jak po regeneracji jakiś czas temu.Zauważyłem też że wąż który wychodzi z IC po wciśnięciu gazu i zgnieceniu go nie pompuje się a nawet trochę wciąga.
Czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć co może być nie tak ?
Z góry przepraszam wszystkich którzy muszą czytać te wypociny, ale chciałem dokładnie opisać problem.
Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 730d turbo/ABS
PostNapisane: 27 września 2019, 13:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Jaki ten czujnik kupiłeś do abs-u ? Jak jakiś średni zamiennik to może nie działać prawidłowo.
Wyczyściłeś koronkę od abs-u może być brudna (ja tak miałem i pedał wibrował tak jak u Ciebie).
Jak prędkościomierz świruje to pewnie tylny lewy.

Ps. z którego miesiąca masz auto ? bo w 98r była zmiana pomp od abs-u na te problematyczne.(chyba wrzesień)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 730d turbo/ABS
PostNapisane: 27 września 2019, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43b19
Dziś na parkingu po pracy wywaliło cały ABS, komputer pokazuje że czujnik ma błędny odczyt, zmieniam go z powrotem na stary(stary nie miał błędów wymieniłem z myślą że to pomoże), w jaki sposób dostać się do tej koronki, wiem że muszę pół oś wyciągać z piasty, ale coś jeszcze? Z dyfra też jak to wygląda? Nasadka na śrubę pół osi to chyba 32? I jak to czysciles, wystarczy druciakiem do okoła?

BMW w okolicach listopad/grudzień


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 730d turbo/ABS
PostNapisane: 27 września 2019, 20:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Żadna drucianka!
Ja to czyscilem wąskim okrągłym pędzelkiem, benzyna i zmywaczem do hamulców ,przez otwór czujnika i od strony pół-osi kręcąc kołem, trochę ją widać.
Na końcu przedmuchalem, pistoletem kompresora.
Jak będziesz zakładał czujnik to przeczytać papierem tam gdzie się go przekręca żeby ładnie do końca wszedł.
Koronka to to nie jest, bardziej pierścień magnetyczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 730d turbo/ABS
PostNapisane: 28 września 2019, 12:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43b19
Niestety czyszczenie nic nie pomogło, nadal skacze pedał a błędów na komputerze brak :/ nie wiem czy nie będzie trzeba wymienić tego pierścienia o ile w ogóle jest to wymienne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 730d turbo/ABS
PostNapisane: 28 września 2019, 16:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Raczej samego nie kupisz.
Musisz wpiac się kompem i sprawdzić prędkości z poszczególnych kół ,czy nie skaczą i równo na wszystkich i będziesz wiedział ,ja to sprawdzałem na euro-comie.
Tylko pamiętaj że pokazuje chyba tylko do 25 km.
Jak będzie ok to pewnie sterownik ,bądź sama pompa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 730d turbo/ABS
PostNapisane: 28 września 2019, 22:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Może padł sterownik ABSu, ten co jest na pompie. u mnie były problemy, wywalało błąd czujnika na kole, a winny był sterownik, czujnik byl dobry
Co do turbo, to sprawdź/podmień zaworek sterujący podciśnieniem turbo, i same wężyki podciśnienia. możesz podmienić zaworek z tym sterującym EGR, bo są takie same, tylko ciężko go wymontować bez demontażu kolektora, choć da się :)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] 730d turbo/ABS
PostNapisane: 1 października 2019, 19:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43b19
Co do ABS nic z waszych propozycji się nie sprawdza, po 12 samochód oddaje do elektronika.
A jeżeli chodzi o turbo i ten elektrozawór, to na chwilę obecną nie mam jak go podmienić, a zamiana z tym od EGR nie wchodzi w grę(nie jestem w stanie go wyciągnąć), za poradą od znajomego postanowiłem sprawdzić czy coś się zmienia w jeździ przy odpietym jak i podpięty, i różnica jest zerowa, lecz zwróciła moja uwagę jedna rzecz mianowicie gdy ruszałem kostka by ją wypiąć zawór zaczął wibrować i cykać mimo zgaszonego silnika i samochód był bez zapłonu. Czy to normalne? Oznacza że zawór działa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL