BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 31 października 2024, 23:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Problem z odpaleniem silnika "na zimnym" m52 b28
PostNapisane: 13 października 2019, 10:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52tub28
Update tematu, wymieniłem w ten weekend regulator paliwa wraz z przewodem gumowym idącym do odmy, niestety nie zmieniło to nic w kwestii odpalania auta.

Powoli wyczerpują się pomysły na to co może być nie tak, inpa nie pokazuje już żadnych błędów silnika.

Do tej pory:
- Wymieniłem fajki świec
- Wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworowej
- Wymieniłem czujnik położenia wałka wydechowego
- Wymieniłem regulator ciśnienia paliwa z przewodem idącym do odmy
- Wymieniłem filtr paliwa
- Sprawdziłem kompresję silnika
- Dolałem do paliwa środek STP do czyszczenia wtrysków

Czy macie może jeszcze jakieś pomysły czym jeszcze powodowane mogą być problemy z odpalaniem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z odpaleniem silnika "na zimnym" m52 b28
PostNapisane: 13 października 2019, 10:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Czujnik temperatury silnika sprawdzony? Błędu nie będzie a może pokazywać odczyt z kosmosu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z odpaleniem silnika "na zimnym" m52 b28
PostNapisane: 13 października 2019, 14:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
Paliwo cofa sie do pompy. Musisz zalozyc zaworek przeciwzwrotny zaraz za pompą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z odpaleniem silnika "na zimnym" m52 b28
PostNapisane: 14 października 2019, 03:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
nidhhog napisał(a):
Paliwo cofa sie do pompy. Musisz zalozyc zaworek przeciwzwrotny zaraz za pompą.


Tak jest to mozliwe... ale czy nie jest tak, ze po przekreceniu zaplonu pompa paliwa dobija cisnienie do fulla? (Wystarczy odczekać te 2-3 sekundy i mamy na listwie ile? 3 bary?)

Szczerze w to watpie zeby to bylo przyczyna, ale wszystko jest mozliwe... najlepiej byloby jeśli potwierdzilbys to przykladem z autopsji :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z odpaleniem silnika "na zimnym" m52 b28
PostNapisane: 14 października 2019, 12:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
xxxprzemo napisał(a):
nidhhog napisał(a):
Paliwo cofa sie do pompy. Musisz zalozyc zaworek przeciwzwrotny zaraz za pompą.


Tak jest to mozliwe... ale czy nie jest tak, ze po przekreceniu zaplonu pompa paliwa dobija cisnienie do fulla? (Wystarczy odczekać te 2-3 sekundy i mamy na listwie ile? 3 bary?)

Szczerze w to watpie zeby to bylo przyczyna, ale wszystko jest mozliwe... najlepiej byloby jeśli potwierdzilbys to przykladem z autopsji :)


Ja tak własnie miałem, i pomimo, że pompa po zapłonie dobijała ciśnienie, to jednak auto bardzo długo kręciło, zanim zapalił. Problem był zwłaszcza na silniku rozgrzanym, który lekko już ostygł, ale dalej był gorący. Dopiero dodanie zaworka rozwiązało sprawę. Tylko, ze u mnie problem nie wziął się z niczego, Zaczęło się po tym jak wymieniłem pompę paliwa na nową. Widocznie ten nowy zamiennik nie blokował powrotu jak stara pompa i musiałem dać zaworek. Co ci zależy, koszt sprawdzenia to kilka złotych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z odpaleniem silnika "na zimnym" m52 b28
PostNapisane: 15 października 2019, 18:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
nidhhog napisał(a):
xxxprzemo napisał(a):
nidhhog napisał(a):
Paliwo cofa sie do pompy. Musisz zalozyc zaworek przeciwzwrotny zaraz za pompą.



:!:
Ja tak własnie miałem, i pomimo, że pompa po zapłonie dobijała ciśnienie, to jednak auto bardzo długo kręciło, zanim zapalił. Problem był zwłaszcza na silniku rozgrzanym, który lekko już ostygł, ale dalej był gorący. Dopiero dodanie zaworka rozwiązało sprawę. Tylko, ze u mnie problem nie wziął się z niczego, Zaczęło się po tym jak wymieniłem pompę paliwa na nową. Widocznie ten nowy zamiennik nie blokował powrotu jak stara pompa i musiałem dać zaworek. Co ci zależy, koszt sprawdzenia to kilka złotych.



Czy mozesz wrzucić link do zaworka jaki zastosowales? Oraz wskazać dokladne miejsce montazu? (Odejdzie glowkowanie gdzie zamontowac bo prawdopodobnie przemyslales dobrze miejsce montazu?) Moze ktoś bedzie chcial skorzystać i moze Twoj patent jednak zadziala :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z odpaleniem silnika "na zimnym" m52 b28
PostNapisane: 17 października 2019, 12:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
xxxprzemo napisał(a):
nidhhog napisał(a):
xxxprzemo napisał(a):
nidhhog napisał(a):
Paliwo cofa sie do pompy. Musisz zalozyc zaworek przeciwzwrotny zaraz za pompą.



:!:
Ja tak własnie miałem, i pomimo, że pompa po zapłonie dobijała ciśnienie, to jednak auto bardzo długo kręciło, zanim zapalił. Problem był zwłaszcza na silniku rozgrzanym, który lekko już ostygł, ale dalej był gorący. Dopiero dodanie zaworka rozwiązało sprawę. Tylko, ze u mnie problem nie wziął się z niczego, Zaczęło się po tym jak wymieniłem pompę paliwa na nową. Widocznie ten nowy zamiennik nie blokował powrotu jak stara pompa i musiałem dać zaworek. Co ci zależy, koszt sprawdzenia to kilka złotych.



Czy mozesz wrzucić link do zaworka jaki zastosowales? Oraz wskazać dokladne miejsce montazu? (Odejdzie glowkowanie gdzie zamontowac bo prawdopodobnie przemyslales dobrze miejsce montazu?) Moze ktoś bedzie chcial skorzystać i moze Twoj patent jednak zadziala :)


https://allegro.pl/oferta/zawor-zaworek ... 7348428322

Nie mam teraz mozliwosci zdjecia. Zaworek umiesciłem na wężu wychodzącym z pompy paliwa, zaraz za nią.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z odpaleniem silnika "na zimnym" m52 b28
PostNapisane: 18 października 2019, 19:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
kolego szanowny a sprawdzałes auto czy ma objawy jezdzac powiedzmy 2 dni tylko na benzynie nie właczajac lpg?instalacja lpg oczywiscie albo uszkodzona albo zle wyregulowana potrafi narobic strasznego bałaganu...i to własnie od zimnego silnika....daj znac jaka masz lpg i na jakich wtryskach...postaram sie pomóc...miałem u siebie w warsztacie nie jaden przypadek z m52 lub m54 ...a lpg zajmujemy sie juz ładnych pare lat....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z odpaleniem silnika "na zimnym" m52 b28
PostNapisane: 23 października 2019, 02:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
wlodbann napisał(a):
kolego szanowny a sprawdzałes auto czy ma objawy jezdzac powiedzmy 2 dni tylko na benzynie nie właczajac lpg?instalacja lpg oczywiscie albo uszkodzona albo zle wyregulowana potrafi narobic strasznego bałaganu...i to własnie od zimnego silnika....daj znac jaka masz lpg i na jakich wtryskach...postaram sie pomóc...miałem u siebie w warsztacie nie jaden przypadek z m52 lub m54 ...a lpg zajmujemy sie juz ładnych pare lat....


Witam,
Tak wiem zdaje sobie sprawe ze instalacja moze narobic sporo komplikacji. Niemniej troche jednak cos nie cos tam sie kuma baze, ale tego problemu jednoznacznie rozwiazac nie potrafie...

Wracajac do meritum oraz Twoich pytan. Tak jezdzilem tylko na benzynie. Przez wlasnie bodajze 2 dni mialem zakrecony zawor na butli. Niestety to nie pomoglo. Co wiecej o czym pisalem wczesniej, przy odpalaniu awaryjnym na gazie, silnik od razu odpala i chodzi rowno...
Z moich testow wynika, ze ewidentnie jest problem na benzynie.
Co do instalacji gazowej to sterownik jest STAG, reduktor AC R01, wtryskiwacze Barracudy przebieg okolo 8 tys, (wczesniej Hany przebieg okolo 40 tys). Instalacja po strojeniu AFR - mialem rozjechane mapy i wywalalo kody na bogata mieszanke na sondach.
W pierwszym poscie tematu opisalem wszystko co bylo zrobione, ale bez rezultatow niestety


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z odpaleniem silnika "na zimnym" m52 b28
PostNapisane: 1 listopada 2019, 20:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
dobraaaa.....a powiedz mi pompa paliwa wymieniona na cosik zamienniku czy jakis pierburg lub bosch?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z odpaleniem silnika "na zimnym" m52 b28
PostNapisane: 2 listopada 2019, 06:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
Pompa oczywiscie oryginal, tyle ze kupiona w uzywce...

Ogolnie przez ostatnie kilka lat wymienialem 3 pompy... dluga historia :)
Ogolnie pozdrawiam wlasciciela stacji paliw orlen w jurgowie kolo Bukowiny Tatrzanskiej... zatankowalem tam kiedys felernej benzyny ktora zalatwila mi 2 pompy paliwa. Auto stalo miesiac czasu i po miesiacu pompa padnieta... wymieniona na nowa i zanim zdarzylem wyjezdzic pol baku benzyny temat powtorzyl sie... trzeba bylo ta benzyne wypompować z baku i zrobic plukanko. Jeszcze mam gdzieś tam w bance na dowod to barachlo co nawet nie chce sie dobrze palic :) ale po 2 latach to juz jest calkiem bez oktanow :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z odpaleniem silnika "na zimnym" m52 b28
PostNapisane: 2 listopada 2019, 09:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
orlen to chyba w skali ogolnej ma najbardziej syfiarskie paliwo i lpg jesli chodzi o ilosc zaniecyszczen.nie mowie o malych podrzednych i niepewnych stacjach na uboczu....na temat lpg moge smiało potwierdzic z relacji klientow dzie tankuja.lpg to naprade dramat o czym nawet nie mamy pojecia jako zwykły uzytkownik instalacji.miałem 2 tyg temu nasza klientke ktora po kilku tankowaniah na orlenie przyjechała z pretensjami ze rozłacz sie instalacja....okazało sie filtr fazy ciekłej sie zapchał syfem i poprostu nie był w stanie wiecej przyjac zanieczyszczen....instalacja zrobiła 3000 km.....dramat...i to nie jeden taki przypadek.troche odbiegłem od tematu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z odpaleniem silnika "na zimnym" m52 b28
PostNapisane: 2 listopada 2019, 14:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52tub28
Czy jest możliwe, że trudności z odpalaniem są związane z nieprawidłową pracą grzałek sond przed katami ? Co prawda nie występują u mnie błędy grzałek w inpie ale zauważyłem że wskazówka ekonomizera nie zawsze opada mi do 0 przy hamowaniu silnikiem (przy obrotach większych od 1600). Problem ten występuje przy jeździe po mieście lub wolniejszej jeździe po krajówkach. Przy szybszej jeździe na autostradach problem ekonomizera nie opadającego do 0 nie występuje. Tłumaczę sobie to w ten sposób, że przy prędkościach autostradowych sondy są w wystarczającym stopniu nagrzane od spalin że pracują w prawidłowy sposób. Natomiast w przypadku wolniejszej jazdy po mieście same spaliny nie wygrzewają sond wystarczająco i potrzebne jest dogrzewanie grzałkami, które nie wyrabiają i w związku z tym sondy nie pracują prawidłowo.

Być może, niewystarczające ogrzewanie sond ma również wpływ na problemy z odpalaniem. Co myślicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z odpaleniem silnika "na zimnym" m52 b28
PostNapisane: 3 listopada 2019, 19:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
powiem szczerze ze chyba nie tedy droga...dogrzewanie potrzene jest tylko praktycznie w pierwszej fazie po rozruchu na zimno....nawet przy nie sprwnych grzałakach i tak sonda zacznie odczytywac zawartosc tlenu w spalinach...pozatym korekta jest nadpisana w długoterminowej korekcie paliwowej i tylko ekstremalne odchylki sa w stanie narozrabiac od zimniego silnika...kilka procent nie bedzie raczej problemem ...zakladam oczywiscie ze sama sonda prawidłowo odczytuje parametry i ecu pracuje w petli CL.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z odpaleniem silnika "na zimnym" m52 b28
PostNapisane: 14 kwietnia 2020, 05:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
Chcialbym napisac, zeby bylo na potomnych gdyby ktoś mial podobny problem ...
Problemem okazala sie jednak pompa paliwa. Problem o cofajacym się paliwie do pompy paliwa okazal sie potwierdzeniem (pisal o tym kolega @nidhog).
Kolega @julaswdx zaproponowal test dolania paliwa minimum do polowy zbiornika bo u niego to pomoglo i jak sie okazalo to byl strzal w dziesiatke i problem rozwiązany :)
Wiec jeśli ktoś bedzie mial podobny i ciezkie palenie po kilku godzinach postoju to trzeba szukac winy w pompie paliwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL