BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Ładowanie akumulatora - wahanie napięcia
PostNapisane: 3 listopada 2019, 15:51 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Siema,

mam problem z ładowaniem akumulatora. Zaczęło się od przygasania świateł, po zmierzchu zauważyłem, że światła raz na jakiś czas przygasają - zmienia się ich intensywność świecenia.
Zacząłem więc od testu 9.0 na zegarach i okazało się, że napięcie układu elektrycznego waha się między 12 a 15V. Zmienia się bardzo szybko, że czasem aż ciężko odczytać. Jadąc na odcinku 10km napięcie czasem się zmienia bardzo szybko, czasem utrzymuje się na 14-15v, a czasem spada do 12V. Przez co akmulator jest niedoładowany.
Byłem u elektryka z podejrzeniem uszkodzenia alternarora. Elektryk wyciagnął alternator, wykonał jego serwis i włożył go z powrotem do samochodu. Stwierdził, że alternator jest w porządku, wymienił łożyska, szczotki i mówił coś o jakiejś koronie czy coś.
Problem jak był tak pozostał, więc piszę na forum z prośbą o wsparcie :D

Pozdrawiam!

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 Ładowanie akumulatora - wahanie napięcia
PostNapisane: 3 listopada 2019, 19:19 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Auto z którego roku?
Jakieś błędy na silniku?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E60 Ładowanie akumulatora - wahanie napięcia
PostNapisane: 3 listopada 2019, 20:09 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Auto 2005 rok. Błedy w silniku dotyczące świec żarowych i alternatora 0044E2.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 Ładowanie akumulatora - wahanie napięcia
PostNapisane: 3 listopada 2019, 20:59 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Jak masz możliwość to wrzuć screeny z programu diagnostycznego.
Błąd alternatora sugeruje brak komunikacji z alternatorem.
Jeśli po skasowaniu i zapaleniu silnika powraca, to od tego należy zacząć.
Po kolei odłączyłbym:
- IBS(mała niebieska wtyczka)
- sterownik świec(tę dużą wtyczkę)
- czujnik poziomu oleju

Jeśli po odłączeniu tych trzech elementów nadal występuje błąd, to kontrolnie sprawdziłbym przejście między alternatorem a sterownikiem silnika.
Jeśli to też wykluczysz, to wskazuje to na uszkodzenie lub niewłaściwy regulator napięcia w alternatorze.
To drugie spotykam dosyć często przy regenerowanych alternatorach. Ostatnio mój kierownik "błysnął" i zamówił alternator Magneti Marelli, ale szybko "zgasł" jak musiał go oddać, bo altek blokował komunikację z IBS i sterownikiem świec żarowych
W przypadku diesla nie spotkałem się z taką sugestią, ale w N46(4cyl benzyna) miałem kiedyś błąd typu alternatora(kodu błędu nie pamiętam). Alternator na pewno był właściwie zregenerowany. ISTA podpowiadała wykonanie aktualizacji oprogramowania w sterowniku silnika. Po tym zabiegu problem zniknął


Pytałem o rocznik, bo w tych latach była montowana pierwsza generacja klemy IBS. Łatwo ją poznać, po przewodach na stałe wyprowadzonych z samej klemy. Obie nowsze generacje mają już tylko wtyczkę w samej klemie.
Wspomniana klema po latach potrafi zakłócać pracę urządzeń, m.in. sugerując sterownikowi silnika, że aku jest zużyte lub niedoładowane, a nawet unieruchomić samochód(plus po zapłonie z modułu CAS przychodzi też, jako wzbudzenie, do klemy IBS, a ta czasem dostanie zwarcia do masy na tym przewodzie).
Ale nie ruszałbym klemy póki nie zdiagnozujesz błędu alternatora

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E60 Ładowanie akumulatora - wahanie napięcia
PostNapisane: 3 listopada 2019, 21:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 322
Moje BMW: x3 2.0d
A u mnie ladowanie na wlaczonych wszystkich odbiornikach i klimie waha sie 13,4 ,teraz jak zimne dni to faluja lekko obroty ale od podgrzewacza ponoc duzo pradu pobiera,rozebralem go to plyta drukowana jak nowka wyglada.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 Ładowanie akumulatora - wahanie napięcia
PostNapisane: 3 listopada 2019, 23:57 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
cursor napisał(a):
Jak masz możliwość to wrzuć screeny z programu diagnostycznego.
Błąd alternatora sugeruje brak komunikacji z alternatorem.
Jeśli po skasowaniu i zapaleniu silnika powraca, to od tego należy zacząć.
Po kolei odłączyłbym:
- IBS(mała niebieska wtyczka)
- sterownik świec(tę dużą wtyczkę)
- czujnik poziomu oleju

Jeśli po odłączeniu tych trzech elementów nadal występuje błąd, to kontrolnie sprawdziłbym przejście między alternatorem a sterownikiem silnika.
Jeśli to też wykluczysz, to wskazuje to na uszkodzenie lub niewłaściwy regulator napięcia w alternatorze.
To drugie spotykam dosyć często przy regenerowanych alternatorach. Ostatnio mój kierownik "błysnął" i zamówił alternator Magneti Marelli, ale szybko "zgasł" jak musiał go oddać, bo altek blokował komunikację z IBS i sterownikiem świec żarowych
W przypadku diesla nie spotkałem się z taką sugestią, ale w N46(4cyl benzyna) miałem kiedyś błąd typu alternatora(kodu błędu nie pamiętam). Alternator na pewno był właściwie zregenerowany. ISTA podpowiadała wykonanie aktualizacji oprogramowania w sterowniku silnika. Po tym zabiegu problem zniknął


Pytałem o rocznik, bo w tych latach była montowana pierwsza generacja klemy IBS. Łatwo ją poznać, po przewodach na stałe wyprowadzonych z samej klemy. Obie nowsze generacje mają już tylko wtyczkę w samej klemie.
Wspomniana klema po latach potrafi zakłócać pracę urządzeń, m.in. sugerując sterownikowi silnika, że aku jest zużyte lub niedoładowane, a nawet unieruchomić samochód(plus po zapłonie z modułu CAS przychodzi też, jako wzbudzenie, do klemy IBS, a ta czasem dostanie zwarcia do masy na tym przewodzie).
Ale nie ruszałbym klemy póki nie zdiagnozujesz błędu alternatora



Dzięki za podpowiedzi.
Kleme IBS rozłączałem raz jedną wstyczkę, raz dwie i nic sie nie zmieniło poza błędem w MPM. Jak są obie wtyczki podłączone to brak błędu w MPM.
Brak błędu czujnika poziomu oleju. Jedyna opcja to chyba sterownik świec żarowych.
Sprubuję go odłączyć.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 Ładowanie akumulatora - wahanie napięcia
PostNapisane: 8 listopada 2019, 10:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E60
W swojej e60 miałem podobne wahania napięcia szczególnie rano, pomogła wymiana regulatora napięcia na alternatorze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Ładowanie akumulatora - wahanie napięcia
PostNapisane: 8 listopada 2019, 19:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 322
Moje BMW: x3 2.0d
A 13.8 dobre ladowanie? Na wszystkim wlaczonym co jest w samochodzie. Teraz przy nizszych temp.powietrza widac jak faluje delikatnie wskazowka obr.jak gorący motor to nie faluje.-srodek dogrzewacza jak nowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Ładowanie akumulatora - wahanie napięcia
PostNapisane: 8 listopada 2019, 19:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
igna napisał(a):
A 13.8 dobre ladowanie? Na wszystkim wlaczonym co jest w samochodzie. Teraz przy nizszych temp.powietrza widac jak faluje delikatnie wskazowka obr.jak gorący motor to nie faluje.-srodek dogrzewacza jak nowy.


Po pierwsze to nie sprawdza się alternatora na max obciążeniu i na dodatek na wolnych obrotach, włącza się to co się używa na co dzień i wtedy robi pomiary. Zobacz jaki gorący altek robi się na takim max obciążeniu, to bardzo dla niego nie zdrowe, a po za tym na jałowych obrotach nigdy nie będzie miał swojej max wydajności.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Ładowanie akumulatora - wahanie napięcia
PostNapisane: 10 listopada 2019, 13:15 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Pytanie - czy odłączenie wtyczki od alternatora powinno coś zmieniać? Bo u mnie na podłączonej i odłączonej wtyczce na postoju jest 14.4V. Problemy sie zaczynają w czasie jazdy - napięcie bardzo skacze, ale to wiadomo bez wtyczki nie ma sterowania.

Czy ktoś wymieniał regulator napięcia w e60 diesel? Trzeba wyciągać cały alternator czy da się to zrobić na samochodzie?

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Ładowanie akumulatora - wahanie napięcia
PostNapisane: 10 listopada 2019, 17:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
hammet1 napisał(a):
Pytanie - czy odłączenie wtyczki od alternatora powinno coś zmieniać? Bo u mnie na podłączonej i odłączonej wtyczce na postoju jest 14.4V. Problemy sie zaczynają w czasie jazdy - napięcie bardzo skacze, ale to wiadomo bez wtyczki nie ma sterowania.

Czy ktoś wymieniał regulator napięcia w e60 diesel? Trzeba wyciągać cały alternator czy da się to zrobić na samochodzie?


Trzeba wyciągnąć cały alternator, ale tam nie ma problemu z jego demontażem. Regulator napięcia oryginał Valeo 180-200zł w zależności gdzie kupisz, omijaj jakiekolwiek zamienniki bo to nie działa...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Ładowanie akumulatora - wahanie napięcia
PostNapisane: 12 listopada 2019, 11:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 322
Moje BMW: x3 2.0d
Regulator powinien podbic do 14 ,a nie ze 13.8 i nizej wolne czy wyzsze nie ma roznicy w menu ukrytym podgladem.kiedys zaswiecila mi sie kontr.akumulatora ,po chwili zgasla moze cos sie zawiesilo . Hm ale jest to znak ze cos nie chalo sie robi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Ładowanie akumulatora - wahanie napięcia
PostNapisane: 12 listopada 2019, 21:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
igna napisał(a):
Regulator powinien podbic do 14 ,a nie ze 13.8 i nizej wolne czy wyzsze nie ma roznicy w menu ukrytym podgladem.kiedys zaswiecila mi sie kontr.akumulatora ,po chwili zgasla moze cos sie zawiesilo . Hm ale jest to znak ze cos nie chalo sie robi.


Oczywiście, że jest różnica bo alternator to nie elektrownia atomowa, jak mu włączysz ogrzewanie szyby, klime, nawiewy i Bóg wie co jeszcze to oczywistym jest, że ładowanie spadnie, a tym bardziej na jałowych obrotach gdzie alternator nigdy nie wytworzy swojej maksymalnej mocy. Jak się kontrolka aku zaświeca to znak, że należy się przyjrzeć alternatorowi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Ładowanie akumulatora - wahanie napięcia
PostNapisane: 13 listopada 2019, 16:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 322
Moje BMW: x3 2.0d
1 moj woz taki ze wszystko wlaczone i napiecie spada ponad 1v w innych mialem ze wlaczylem odbiornik i po sec.dwie znowu wyruwnal powyzej 14v na wolnych czy wysokich jeden kij. Zapalilo sie ze dwa miesiace temu narazie nie zapala sie.w tescie oscyluje teraz 13.7 14v jak wlacze ogrzewanie to i do 13 spada i po chwili 14 i przy tym obroty faluja podejrzewam ze dogrzewacz wlancza sie i wylancza nie powinien on inaczej chodzic ze wlaczyc sie obroty sterownik silnika delikatnie podniesc i ma chodzic do odpowiedniej temp. Nie chce mi sie teraz altka wybierac moze latem lub wiosna zobacze chyba ze wczesniej vos padnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Ładowanie akumulatora - wahanie napięcia
PostNapisane: 16 listopada 2019, 09:39 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Zamówiłem regulator napięcia Valeo. Zobaczymy co będzie po wymianie. Ciekawe czy błąd alternatora 44E2 powróci po wykasowaniu...?

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Ładowanie akumulatora - wahanie napięcia
PostNapisane: 16 listopada 2019, 16:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 322
Moje BMW: x3 2.0d
Regulator mozna zregenerowac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Ładowanie akumulatora - wahanie napięcia
PostNapisane: 17 listopada 2019, 21:44 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
igna napisał(a):
Regulator mozna zregenerowac.

Możesz rozwinąć?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] Ładowanie akumulatora - wahanie napięcia
PostNapisane: 17 listopada 2019, 22:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 322
Moje BMW: x3 2.0d
Moge. Zuzywa sie w nim tylko szczotki wymienia sie trzeba kupic tylko do regulatora -powiedziec w czesciach gdzie maja czy regeneruja altki. Na googl jest wraz ze zdjeciami jak to sie robi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Ładowanie akumulatora - wahanie napięcia
PostNapisane: 18 listopada 2019, 10:46 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
igna napisał(a):
Moge. Zuzywa sie w nim tylko szczotki wymienia sie trzeba kupic tylko do regulatora -powiedziec w czesciach gdzie maja czy regeneruja altki. Na googl jest wraz ze zdjeciami jak to sie robi.


Niestety to już zostało zrobione przez szpeca od alternatorów, pozostała wymiana całego regulatora napięcia. Na dniach otrzymam paczkę i dam znać po wymianie czy błąd 44E2 Generator nie powraca.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Ładowanie akumulatora - wahanie napięcia
PostNapisane: 20 listopada 2019, 13:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 322
Moje BMW: x3 2.0d
No tak Jak regulator uszkodzony elektrycznie to wymiana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL