Postanowiłem napisać, bo wiadomo - co dwie głowy to nie jedna! A co dopiero tyle co użytkowników na forum.
Auto: E36 coupe, 1992, czysta benzyna, silnik na kompie Siemensa.
Historia: Kupiłem auto, w którym zaczęto remont blacharski. Samochód poskładałem do kupy, ale są pewne problemy. Auto pali bardzo dużo - około 15-17l przy spokojnej jeździe, świece są okopcone. Ciężko to powtórzyć, ale zdarzały się historie spadków mocy na nagrzanym silniku. Początkowo występowały problemy z przygasaniem i odpaleniem, ale okazało się, że wystarczyło wymienić filtr paliwa.
Moim pierwszym krokiem był zakup interfejsu ADS. To zespolone z laptopem z XP i z portem COM nie chce się połączyć za żadne skarby... Próbowałem IMPY, DIS i Carsoft 6.5. Nic z tego się nie chce łączyć. Dlatego też postanowiłem diagnozować trochę na piechotę. Multimetr i lecimy

Co zrobiłem:
- zmierzyłem sondę lambda (model Siemens) - cały czas, nawet po nagrzaniu wartość w okolicy 0,14-0,18V. Bogata mieszanka. Mierzyłem czarny przewód + masa. Oprócz tego grzałka - napięcie podobnie jak na aku, więc wnioskuję, że działa.
- zmierzyłem oporność na czujniku temperatury, który podaje sygnał do kompa. Po nagrzaniu silnika 0,27 kiloma. Z tego co wiem, to wartość podręcznikowa. Trochę się jednak zdziwiłem, bo czytałem że powinny być dwa czujniki - niebieski i czarny. U mnie są dwa czarne.
- wszystkie bezpieczniki sprawdzone
- wymieniony filtr paliwa
- delikatnie spryskałem wodą cewki, żeby sprawdzić czy nie ma jakiejś uciekającej iskry - nic takiego nie występuje
- nie ma lewego powietrza - testowane dymem
- wymieniony przewód gumowy pomiędzy przepływką i przepustnicą - nowy zamiennik
- świece mają około 1000km nalotu. Znam poprzedniego właściciela auta - on wymienił świece. Poprzedni komplet też był okopcony.
- zmierzyłem także wartość ciśnienia paliwa 2.6 bara na biegu jałowym. 3.5 bara jak dodaję gazu.
- zaraz po kupnie zrobiłem test CO2. Brak spalin w układzie.
Będę wdzięczny za wszelkie pomysły, sugestie albo doświadczenia. Składałem auto ze 4 miesiące więc bardzo bym chciał już pojeździć. Oczywiście mogę wymieniać części na ślepo, ale to nie o to chodzi.