BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 10:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2008, 21:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
BMW Uzdrowione!!!!!! :D

Po ciezkich weekendowych bojach zwiazanych z wymiana termostatu, kabli WN, ustawieniu geometri (ktora wygladala jak dyskoteka) i po uwaga:

Wycieciu kata, ktory byl praktycznie zaspawany (przez to pojawila sie nieszczelnosc na laczeniu kolektora wydechowego z rura) i po soczystym resecie z wielka duma oznajmiam, ze podczas pierwszego drogowego testu 108KM auto spalilo 7.4l/100km z tego miasto to ok 10% jestem normalnie w szoku.
Po trasie jechalem sr. 100km/h na tyle pozwalaly warunki, choc na jednym odcinku bujnalem sie do 160. Jestem bardzo mile zaskoczony i szczesliwy tak, ze az sie opije:D

Co prawda teraz czeka mnie jeszcze montaz nowego kata lub wywalenie obecnego tlumika (lekko mruczacego w standardzie) bo auto chodzi glosno jak WRC, ale to juz male piwo :]

Dzieki wszystkim za rady!

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2008, 22:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
gratuluje koledze,ja jestem równiez w fazie szukania czegoś zamiast kata :niepewny: ,teraz tłumikarz wstawił rurke(do czasu az czegoś nie znajde) na seryjnym wydechu i rurce powyzej 3tys chodzi jak wrc,nie za bardzo mi sie to podoba,jutro jade po tłumik środkowy od mercedesa c lekko skrzywiony na wejsciu jak kat własnie w is,mam nadzieje z eskuteczie spowolni spaliny i wyciszy ten rezosnans ,dodam ze czuje szybsze wchodzenie na obroty po wycieciu,jakby odetkany,mój stary kat pierdział powyzej 3,5 tys wiec -zdiagnozowane przez tłumikarza na zapalonym silniku z pod auta,szukałem na allegro jakiegos do isa ale sa w cenie,600zł za kat z 13 letniego auta to troche za dużo,pozdrawiam

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2008, 22:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
martin2305 napisał(a):
gratuluje koledze,ja jestem równiez w fazie szukania czegoś zamiast kata :niepewny: ,teraz tłumikarz wstawił rurke(do czasu az czegoś nie znajde) na seryjnym wydechu i rurce powyzej 3tys chodzi jak wrc,nie za bardzo mi sie to podoba,jutro jade po tłumik środkowy od mercedesa c lekko skrzywiony na wejsciu jak kat własnie w is,mam nadzieje z eskuteczie spowolni spaliny i wyciszy ten rezosnans ,dodam ze czuje szybsze wchodzenie na obroty po wycieciu,jakby odetkany,mój stary kat pierdział powyzej 3,5 tys wiec -zdiagnozowane przez tłumikarza na zapalonym silniku z pod auta,szukałem na allegro jakiegos do isa ale sa w cenie,600zł za kat z 13 letniego auta to troche za dużo,pozdrawiam


A wydech masz stockowy?

Bo u mnie ostatni tlumik jest "lekko basowy made in allegro" wczesniej gral przyzwoicie ale teraz to rzeznia na maxa.....

I nie wiem wy wywalac go i wstawiac stocka czy wywalac go i wstawiac kata.

Znajomy tlumikarz zaspiewal mi za uniwersalny Bosala 380zl z wstawieniem...



Dodatkowo dodam, ze nie spodziewalem sie, ze 4 cylindrowe BMW moze miec az taka mila kulture pracy..... :hyhy: I tak ladnie sie zbieraz, az chyba wywale dodatkowe talary i pojade na hamownie :]

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2008, 22:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
ja mam koncowy serie ,całośc z katem mruczała idealnie do czasu jak padł...wstaw serie i dobry środkowy bmw lub merc bo sa z b,dobrych materiałów i nie przedmucha ich szybko ,nie rozpadną sie,a propo mozesz powiedziec co dokładnie wymieniłes ?czun.położenia wałka ruszałes?a i z ciekawości jakie kable kupiłes i jaka cena?

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2008, 22:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
martin2305 napisał(a):
ja mam koncowy serie ,całośc z katem mruczała idealnie do czasu jak padł...wstaw serie i dobry środkowy bmw lub merc bo sa z b,dobrych materiałów i nie przedmucha ich szybko ,nie rozpadną sie,a propo mozesz powiedziec co dokładnie wymieniłes ?czun.położenia wałka ruszałes?a i z ciekawości jakie kable kupiłes i jaka cena?



Auto z poczatkiem stycznia przeszlo remont, zostaly wymienione elementy:

Pierscienie tlokowe,
Uszczelniacze zaworowe,
Uszczelka glowicy,
Uszczelka misy olejowej
Wszystkie zawory zostaly przeszlifowane

Glowica zostala splanowana o ok 0.2mm
Zostal przeprowadzony test szczelnosci

(lancuch byl wymieniany latem)

Do tego pierdoly typu uszczelnienie obudowy rozrzadu itd...

Auto zaczelo pracowac jak pszczolka ale zarlo jak smok wiec zrobilem to co wyzej napisane ...


Co do tego kata z Bosala to wlasnie sie dowiedzialem, ze znajomek w audi a4 jezdzi z podobnym od 1.5 roku i jest cacy, przedmuchow nie zauwazyl, auto bangla ladnie wiec chyba sie na niego zdecyduje, ale o dopiero w marcu jak $$$ beda na koncie bo teraz to biede przez BMW klepie ;)

[ Dodano: 4 Luty 2008, 22:58 ]
PS a kable kupilem NGK za 370zl

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2008, 17:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
na allegro chodza te bosale za 250-280 zł,tez sie w sumie zastanawiam ,wspawanie to jakies 60 zł,nie wiem jak sie bedzie to miało do trwałości,ogólnie is 16v miał ceramiczny kat,wieksze pojemności jak 2.5 -2,8l miały chyba metalowe wkłady ,tego nigdy nie przedmuchasz sa trwalsze i bardziej "odetkane"zapewniają lepszy przepływ niż nasze,tłumikarz próbował mi coś takiego upchac z pojedynczej rury od 2,8 ale niestety z amało tam miejsca,ja wstawiam zamiar wspawac teraz srodkowy i powinno mi troche to wyciszyc

[ Dodano: 5 Luty 2008, 18:54 ]
teraz własnie przeglądałem oferty,ten pierwszy sprzedawca mówi z sensem ,zna si ena rzeczy,ma w aukcji katalizatory uniwersalne i dosyć przekonywujący system komentarzy,coś takiego
http://moto.allegro.pl/item306652843_ka ... d_ss_.html
,mówi ze spokojnie podejdzie do 1796 16V is,nawet jest zalecany wiekszy silniczek niż napisane by silnika nie zadusić,hmm brzmi dziwnie ale prawdziwie,widac na zdjeciu dośc gruby monolit,moze wiązac sie to z łatwością przepływu spalin,u nas w tych starych od m42 jest duzo drobny,wieksze prawdopodobienstwo zapchania,druga alternatywa jest coś takiego
http://moto.allegro.pl/item306908662_ka ... bosal.html
u mnie wiem ze ktoś sprzedaje produkty bosal ,przejade sie jutro i zobacze zbadam ceny i jakośc,a jak Ty uważasz Pawelos?

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL